Hvordan ser folk film?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 90
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan ser folk film?

Kanskje litt dårlig overskrift, men kom ikke på noe bedre.

Saken er at det nesten ikke er steder som leier ut filmer lengre. Gullalderen for filmutleie er definitivt over. Før i tiden var det filmutleie overalt, men nå må jeg kjøre et bra stykke til nærmeste videosjappe.

Folk leier svært lite film, men hva er deres "kilde" da?
    Vi har kino såklart, men det er vel ikke så ofte aktuelt. Særlig for en familie.
    Så er det TV, men det går mest i gamle filmer. Og ofte i kanaler uten 5.1. Netflix og slikt har kommet siste år, men utvalget i norske Netflix og Viaplay er mildt sagt dårlig. Gamle filmer og serier.

Man kan selvsagt leie filmer via Apple TV o.l. Men det er ikke blu-ray kvalitet hverken på lyd eller bilde. Men kanskje betyr det ikke noe for folk flest?

Så er det en del salg av filmer, men folk kjøper vel ikke alle filmer de ser...

For min del, så leier jeg fremdeles. Typisk leie 3 for prisen av 2 og beholde i ei uke. Det er det eneste som funker for å få ferskvare og maks kvalitet på lyd og bilde. Derfor synes jeg det er synd at muligheten til dette ser ut til å forsvinne. (Det er jo nesten ikke kunder i videosjappene)

Så hva er alminnelige folks primærkilde for film. Nøyer de seg rett og slett seg med "gammel skit" i TV-kanalene?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sluttet å leie og begynte å kjøpe filmer rundt år 2000, bruker omtrent de samme pengene som jeg gjorde når jeg leide filmer - men har nå stor film og serie samling i stedet. Liker å se gode filmer om igjen så det passer meg godt.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Kjøper film i Blu-Ray format.
    Skjeleeelden DVD lengere.

- Har noen filmer på Hardisk, men det er mest Tv Serier jeg ser.

- Dukker av og til noe opp på Tv en kan se.

- Sett film på Youtube.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper en del Blu-Ray i vente på att lyd&bilde kvaliteten på streming(nettlinjer) skal bli bedre. Ellers ser jeg alle storfilmer på kino, og kjøper di ofte etterpå hviss di er vert å se en gang til.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper BLU-ray filmer på nett og butikk. Elsker følelsen av å virkelig ha filmen i hånden og flå av plasten når den skal brukes. Samler jo på BLU-ray og samlebokser også. NETFLIX Oog slikt er ikke noe for meg da bildekvaliteten/lyd og utvalget er helt elendig. Ser også filmer flere ganger

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Kjøper en del BD i vente på att lyd&bilde kvaliteten på streming(nettlinjer) skal bli bedre. Ser alle storfilmer på kino.
    Ser ut som mange kjøper film.
    Det gjør jeg også, men i langt mindre grad enn før. Rett og slett fordi mange filmer kun blir sett én gang, dessuten tar de altfor mye plass.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper mest blu-ray filmer på amazon, har ingen krav til å se en film på release, så alle filmene jeg vil ha legger jeg bare i handlekurven på amazon appen. når jeg da starter appen får jeg beskjed om eventuelle prisendringer på produkter og kan velge å kjøpe når jeg synes prisen har blitt grei. filmene kan bestilles med noen få trykk og uten bankID, så det er veldig greit.
    har også kjøpt noe elkjop.no prispresser, og de også gode tilbud på storfilmer ved release.

ellers kan jeg leie 2 BD for 50,- som jeg synes er greit hvis det er filmer jeg ikke tror er verdt å se flere ganger.

serier streames for det meste på amerikans/kanadisk netflix med super hd, og bilde er bra. noen serier kjøpes også på BD hvis prisen er rett.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper selv blueray filmer, eneste som virkelig duger og jeg har ikke spessielt hastverk så kan venteitl prisene går ned, så kanskje jeg er et år eller to bak alle, filmene er fortsatt nye for meg og jegahr de i hylla til 1/3 av prisen.

Men det er og kun siden vi her bruker en del mer på lyd og bilde enn ola nordmann.

For nettop Ola og kari nordmann så tviler jeg de ikke merker kavlitets forskjell i det hele tatt på Netflix og blueray, de så jo knapt forskjell på blueray og dvd som det var.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A) Itunes US - > film som jeg ikke regner som A-filmer.
    B) Blu-Ray > A filmer (Die Hard 5, Avengers+++) (typisk 10-20 filmer i året nå. tidligere kjøpte jeg kategori på A på BD også, men det blir bare veggfyll som jeg aldri ser igjen)
    C) Netflix -> Serier/gammelt crap jeg ser med et halvt øye mens jeg sitter foran pc.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har til nå kjøpt godt over 300 BDs, men har begynt å leie 90% av filmene på en av de tre lokale stedene. Leier 2-6 filmer i uken, tipper jeg.
    Ser utelukkende BD.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    kjøper mest blu-ray filmer på amazon, har ingen krav til å se en film på release, så alle filmene jeg vil ha legger jeg bare i handlekurven på amazon appen. når jeg da starter appen får jeg beskjed om eventuelle prisendringer på produkter og kan velge å kjøpe når jeg synes prisen har blitt grei. filmene kan bestilles med noen få trykk og uten bankID, så det er veldig greit.
    har også kjøpt noe elkjop.no prispresser, og de også gode tilbud på storfilmer ved release.

ellers kan jeg leie 2 BD for 50,- som jeg synes er greit hvis det er filmer jeg ikke tror er verdt å se flere ganger.

serier streames for det meste på amerikans/kanadisk netflix med super hd, og bilde er bra. noen serier kjøpes også på BD hvis prisen er rett.
    Ja, elkjøp har ofte fine priser på storfilmer ved release. Ellers handler jeg en del på tilbud fra CDON.COM, feks ved fri frakt, 2 for 99 osv. (liker å ha nor sub)

Nesten rart di ikke setter ned priser generelt på BD snart for og få fart i salget. DVD gikk jo ned ca 50,- når BD komm på markedet (200ca for ny film)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som inrømmer at de laster ned? haha

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke flerfoldige titusener på proj og hjemmekino - og så laste ner noe crappy komprimert søppel - joda det finnes noen av de også...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Bruke flerfoldige titusener på proj og hjemmekino - og så laste ner noe crappy komprimert søppel - joda det finnes noen av de også...
    Er jo like god kvalitet om du ikke velger det som er søppel da

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakJohansen
    Det vet du jo ikke?

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hadde jeg lastet ned de 1500+ discene jeg har kjøpt kunne jeg hatt råd til 2x VPL-VW1000 så jeg kan jo se noen dårlige argumenter for det.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakJohansen
    Har du noen gang sett en nedlastbar film med DTS-HD Master Audio? og selv om det er 1080p oppløsning er det helt annen bitrate en på BD.

Syntes spess lyden er dårlig på streming/nedlasting, bilde kan vere bra nok til tider.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Men det er og kun siden vi her bruker en del mer på lyd og bilde enn ola nordmann.

For nettop Ola og kari nordmann så tviler jeg de ikke merker kavlitets forskjell i det hele tatt på Netflix og blueray, de så jo knapt forskjell på blueray og dvd som det var.
    Det er klart at folk på AV-forum ikke er representativ for "vanlige folk"

Og det ser forsyne meg ut til at det er like mange som leier film på DVD, som blu-ray:evil: - så i forhold til dette er jo HD på Netflix fantastisk.

Forøvrig har jeg ingen problemer med bildet på Netflix, det er alle filmer i kun stereo, gammelt innhold og lite oppdateringer som er den største begrensningen.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er som regel på Platekompaniet eller Elkjøp og handler Blu-ray sånn ca en gang i uken,jeg liker også og ha filmer fysisk da jeg samler
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har til nå kjøpt godt over 300 BDs, men har begynt å leie 90% av filmene på en av de tre lokale stedene. Leier 2-6 filmer i uken, tipper jeg.
    Ser utelukkende BD.
    Jeg synes det er kjekt å leie alle filmer jeg ikke har tenkt å se flere ganger. Det er billig og man sparer plass. Derfor er det synd hvis denne muligheten forsvinner.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •