Hvordan ser folk film? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 90 av 90
    Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Nå lurer jeg på hvor Ernst Øyvind kommer fra. Han må ha bodd både i Stavangerområdet og i Kristiansand ut fra dialekten. Noen som vet hvor han jobber? Skulle gjerne fått noen filmråd.
    Hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømmen er å få seg Nas, men det har til nå ikke vært proritet da resten av utstyret(pc/Tv) ikke er oppdatert på en stund Så her ses enten filmen på Kino, eller "lånes" fra nettet, og om den er bra, så blir den kjøpt på BR
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Avslappet Vis post
    Jeg tenkte at jeg kunne skrive mitt første innlegg i denne tråden.

Kjøper 75-100 filmer på BluRay som rippes med en bitrate på 20 Mb/s og DD5.1 og m4v som container. Lagres på NAS (24x3 TB). Disse spilles av med en Apple TV og en HTPC med en Plex-klient.

TV-serier blir enten kjøpt gjennom iTunes Store, Netflix (US) og Hulu+.

Problemet mitt er egentlig at jeg ikke har nok tid til å se alt.
    24 stk 3Tb disker, det er friskt med lagring

Går dette til kun film? regner med det er noe backup oppi dette også?
    TV: Panasonic TX-P65VT30 Receiver: Yamaha RX-A2010 Surround: Jamo S608 m/Jamo C60 Senter+C60 Sur Sub: XTZ 99 W12.18 ICE
    HTPC: Silverstone GD05B - AMD A10-7850K - MSI A78M-E45 V2 - 8GB 1866Mhz DDR3 - 120GB SSD + 36TB HDD

Kodi v14.2 Helix m/Shednox v.3.0

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ikke på kino pga ørene mine blir sprengt der. I 2006, etter å ha nådd 700 CD'er, tok jeg valget å heller begynne å samle film, da jeg har mistet mye pga sjømannsliv. Det var et meget godt valg. I dag kjøper jeg kun BD, kun inkludert norsk teksting. For selv om hørselen min er over gjennomsnittet, har jeg likevel problemer med å skille en stemme fra flere (ligger jo i hjernen dette, ikke i øret). Ser filmen første gang med teksting, andre gang uten. Ser film på "klassisk" vis på en 40 tommer, er ikke så opptatt av å bli bombet av lyden. Syns mange filmer av i dag har lyd som mer eller mindre tar knekken på handlingen, og min drøm er en prosessor der en kan skille volumet på tale og musikk/effekter.

Har hele CD/Studiomaster musikksamlingen på NAS. Vurderer det samme for filmsamlingen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter selv med å utskille stemmer - men et par dB ekstra på senteren hjelper veldig. Men synes du ikke SciFi blir veldig stusselig på 40"?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser den, at senteren hjelper deg. Og er faktisk i gang med å finne meg en liten lydplanke, om ikke annet. Hva skjermstørrelse angår, så er jeg nøktern av den enkle grunn jeg vokste opp en tid da vi ikke engang hadde TV. Et par års bruk av nåværende 40 tommer, vil nok føre til at jeg går enda litt opp, og det er nok ikke lenge til. Men ikke mye...for å se TV på en gigantskjerm "stemmer bare ikke" for min del. Det handler også om at stua skal se koselig ut, og ikke domineres av en diger svart greie når jeg ikke ser film. Finnes det dekorative "rullegardiner" for flatskjermer, mon tro?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, godt å se noen som er eldre enn meg. Lydplanke fikser kanskje greia - du må ha en receiver hvor du kan vri opp senter.

Tv-serier synes jeg er greit å se på tven, en 42" i mitt tilfelle. Men filmer laget for kino er det en tanke bak skal ses på stort lerret. Særlig SciFi filmer er det jo lagt ned veldig mye arbeid i å skape episke, svimlende space bilder som kan ta pusten fra deg. Gravity er vel ikke en typisk SciFi - men å se den på tv gir lite - å se den på stort lerret får det til å svimle for en.

Selv har jeg en "liten" tv - men ser jeg film drar jeg ned rullgardinen og får et bilde på 106" fra 3m titteavstand - da kommer kino-følelsen til de grader.

Samtidig har det blitt veldig billig å få til et brukbart bilde med proj og lerret.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med spock her, jeg synes faktiskt man kan få både bedre og større bilde for 10 laken med billig projektor og et rimelig nedtrekks lerret, eneste praktiske problemene med disse lyskanonene er den nødvendige lys kontrollen og vifte støyen (om man da ikke også er sensitiv for regnbuen)

Jeg kan og si jeg til tider hadde problemer med og få med meg stemmer med det gamle stereo oppsettet, men med engang jeg la til en senter og bak høyttalere på den gamle naden åpnet det seg helt. Men med mentor 6 i stereo materiale har jeg ikke noe slikt problem med, de gamle conceptene var det mye mer grøtete.

Jeg er jo absolutt ingen gamling så jeg hadde jo til og med en 11" reise tv på gutterommet men syntes absolutt det var stor tv når jeg fikk meg en 32" fullhd (var mange år jeg ikke hadde tv i det hele tatt) jeg bytta denne ut med en billig optoma og et 92" laken og det ble starten på galskapen for min del :-)

Om man ikke kan ha to rom for det så synes jeg da en "ja takk, begge deler" løsning er ganske ideel, en 50" tv til vanlig bruk som henger flatt på veggen og et lerret som kommer ned foran, projektoren er 'gjemt' opp under taket.

Trenger absolutt ikke større enn 50" tv, i alle fall om man ser på dvd eller netflix, jeg skyr forsåvidt ikke unna gamle 480p serier som f.eks cheers eller magnum P.I heller.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestøy er vel ikke noe man trenger å tenke på i dag - hvis man ikke skal se på proj i fullt dagslys og ha den flatt jern

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg ser så my sci-fi, så har jeg bestemt meg for en 46 tommer. Så jo i dag hvor "liten" en 40 tommer er, kontra 46 tommer. Jeg er lei asiatiske TV'er, for det er for mange "nykker" med både fjernstyringer og innstillinger (spesielt Samsung). Har der toppmodellen fra to år tilbake tror jeg. Det tok jo en uke med settings og sniking inni servicemenyen før jeg var fornøyd. Jeg har lyst på en Philips med ambilight. Har egen "ambilight", som er så enkelt som en 15W sparepære bak TV'en, og det funker. Jeg har 108 cm til rådighet i bredden, og der får jeg presset inn en 46 tommer Philips. Jeg skal lese meg opp noen dager på nett, før jeg tar en avgjørelse. Sortnivå må selvfølgelig være på nivå med Samsungen, men jeg går ikke av veien for et ørlite kompromiss.

På grunn av nevnte hørsel over gjennomsnittet (som er en plage mer enn en glede), har jeg hittil droppet projektor. Jeg hater vifter. Jo mindre og hissigere de er, jo mer hater jeg de. PC'en min har kun store Noctua vifter av den grunn, all the way. Men bråker likevel (pga flysimulering og GTX780) for mye, og jeg må finne på en lur løsning, så PC'en går inn på kottet, slik at jeg kun har inn/ut enheter i hobbyrommet. Overførsel bør helst være fiber, så jeg ikke får "lag" pga lange USB kabler. Vet i alle fall at når jeg ripper LP'er, har firewire (som jeg bruker til formålet) ikke timing feil som man kan få med USB. Dette er også min erfaring fra jobb. Kan ikke bruke USB der, bruker ennå RS-232. Litt OT, men for å sette ting i perspektiv.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •