Hvordan ser folk film? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 90
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Skjønner litt den. En av seriene jeg fremdeles venter på at skal komme til siste sesong her er Eureka på Viasat 4. Den går i HD og er også på Netflix USA i HD, men kun tilgjengelig per DVD for kjøp. Så her må en bare være tålmodig, eller jukse med Netflix. Noe jeg hittil har unngått å gjøre, men det frister mer og mer for hver dag. Å laste ned en HD-utgave av den er nok mulig, men selvsagt ulovlig og ikke noe for meg. Bare synd den kun selges i DVD, selv i nettbutikken til produsenten.

En annen favorittserie, Burn Notice, er i det minste tilgjengelig på BD i sone A, så ikke egentlig for oss her, med mindre man har multiregionsspiller. Kun DVD for oss fattige europeere tydeligvis.

Enkelte serier vil man ha til odel og eie, synd det skal være så vanskelig. Sex og singelliv på bd finner man på elkjøp uten problem derimot. Som om at det skulle være nødvendig å se på de gamle uværa i HD.
    Er bare og sette opp en annen DNS server i netverks instllinger, det trenger ikke koste penger eller registrering. Og er en så enkelt work around at jeg misenker netflix har lagt til rette for det istedenfor og sperre.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Er bare og sette opp en annen DNS server i netverks instllinger, det trenger ikke koste penger eller registrering. Og er en så enkelt work around at jeg misenker netflix har lagt til rette for det istedenfor og sperre.
    Er slettes ikke umulig at de har hatt det i tankene, men jeg får nesten litt dårlig samvittighet av tanken likevel. Føler det blir juks, men kanskje litt rettferdig juks likevell

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plex media center
    Blu-ray
    Netflix
    TV
    Kino

I den rekkefølgen...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Er slettes ikke umulig at de har hatt det i tankene, men jeg får nesten litt dårlig samvittighet av tanken likevel. Føler det blir juks, men kanskje litt rettferdig juks likevell
    Er da ingen verdens ting iforhold til hva bransjen sjøl gjør av stygge dommer.
    Og bytte dns skjuler ikke din ip adresse, det eneste som skjer er at man får servert adressen til en 'non' nordic netflix server (så ting kan gå litt saktere iblant, spess når usa våkner til en fridag men de er vel ca 8timer bak oss så det går helt greit).
    At de (netflix) da ikke filtrerer tilgang på ip adresse og skiller på nordic konto og amerikansk (som hadde verdt direkte banalt enkelt teknisk sett) tar jeg som en rød løper.

Og litt av grunnen til at jeg enda har et netflix abonnenment selv om jeg ikke har brukt det på flere måneder heh.
    Og ps. på US netflix kan man fjerne undertekster.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ei av ulempene med å bu i gokk, er at det er litt dårlegare utvalg. Bygdekinoen har blitt digitalisert, så bildet er ikkje så gale. Men lyden og sittekomforten er for dårleg. Derfor foretrekker eg å sjå film heima. Då slepp eg og ungar som egentlig ikkje er gamle nok, som kun er opptatt av å bråka.

Utleigetilbudet på fen lokale Narbesen er ikkje det brdye heller. Og den må då sjåast samme kveld. Så dette vert ikkje mykje brukt heller.

Kvaliteten og utvalget på Viaplay og spesielt Netflix er så dårleg at det kun duger til å sjå gamal skit viss ein kjedar seg.

Då vert det litt kjøp eller lån. Men prisen for nye filmar og at eg ikkje ønskjer enorm samling gjer dette litt kjedeleg.

Og så har vel og det unevnelege skjedd til tider. Stort sett for enkelheten sin del.

Dersom det hadde vert ei teneste med utvalg og kvalitet tilsvarand bluray, der ein kan betala for å kjøpa og lasta ned, evt leiga og lasta ned film, ville dette passa meg ypperleg. Eg setter jo pris på kvalitet og vil gjerne betala for det.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper 90% av alle filmene jeg ser på blu-ray. Resten er filmer som kommer på tv, har full pakke fra canaldigital.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som sitter igjen er jo at vil man ha kvalitet (bilde og lyd)så må man kjøpe filmen. Ser ut til at slik har det blitt..:evil:

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i byen så er det billig å leie film, betaler 50kr for å leie 2stk bluray filmer. Gjort det en god stund nå men i det siste så har jeg heller bare ventet til det dukker opp på Netflix eller Viaplay.

Kjøper stadig mindre bluray filmer da jeg synes kvalitetet ifra streaming er mer en bra nok. Ikke ser jeg poenget ved å ha en haug plater i hylla lenger heller...det blir bare til søppel om noen år uansett.

Kan også hende jeg leier via AppleTv og Xbox Live tjenesten.

Dem få filmene jeg kjøper er stor filmer som jeg vet er veldig bra og som jeg vet jeg kommer til å se igjen.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare jeg som føler at blu-ray er et bra nok format som ikke vil føles utdatert like fort som vhs og dvd ? vi ser jo at det så stor kvalitet forskjell på de blu-rayene vi kjøper, så det er jo klart ikke der begrensingen ligger i dag ? de gode titlene kan jo også oppskaleres til 4k og man får et akseptabelt resultat ( kunskap tilegnet via internet, ikke selvopplevd)

ser hvertfall her at det er tv'n som er flaskehalsen og ikke blu-ray formatet

eller er jeg helt på jordet ?

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Har du noen gang sett en nedlastbar film med DTS-HD Master Audio? og selv om det er 1080p oppløsning er det helt annen bitrate en på BD.

Syntes spess lyden er dårlig på streming/nedlasting, bilde kan vere bra nok til tider.
    Selvsagt finnes dette neo8.

Det finnes like mange 50gb bluray iso-filer der ute som det finnes komprimerte filmer.

DTS-HDMA? Ja.
    Dolby True HD? Ja.
    3d Bluray? Ja

Det er ikke vanskelig å finne god kvalitet på nett, men selv så foretrekker jeg å betale for gode filmer.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg samler på endel film. Særlig skrekk, Scifi, gangster og historisk. Samler på regissører også. Stanley Kubrick, Ridley Scott, Tarantino, Luc Besson, Dario Argento... Kjøper blurays, men også endel sjelden/sær film som kun er på dvd. Feks Argento.

Ting som er litt lavmåls og ting som jeg ikke samler på.. blir lastet ned og slettet, også serier.

Jeg gidder ikke vente et år for å se neste episode av Game of thrones på tv feks...

Leier ikke film lenger, er for dyrt.
    Da kjøper jeg heller en bluray, tar også en sjelden gang tur på kino.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Leier ikke film lenger, er for dyrt.
    Da kjøper jeg heller en bluray, tar også en sjelden gang tur på kino.
    ??
    Er da langt billigere å leie enn å kjøpe film og dra på kino. Med mindre man bor på et sted der det er ekstremt dyrt å leie.

Men store filmer som James Bond, Avatar, Prometheus o.l. vil jeg fremdeles se på kino for opplevelsens skyld
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    ??
    Er da langt billigere å leie enn å kjøpe film og dra på kino. Med mindre man bor på et sted der det er ekstremt dyrt å leie.

Men store filmer som James Bond, Avatar, Prometheus o.l. vil jeg fremdeles se på kino for opplevelsens skyld

Kjøper storfilmer.. selvom jeg ser de på kino.. Er ikke så dyrt å kjøpe blurays fra Amazon eller feks Showtime(brukt)

Men James Bond er nedlasting, gidder ikke samle på sånt. Men greit å se...

Leide endel filmer før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I rekkefølge:

1) Kjøper mest blu-ray fra amazon og andre utenlandske nettsteder.
    Noen få ganger DVD, dette er da som oftest hvis det ikke er gitt ut på blu-ray.

2) Netflix, bruker da unblock-us og Moreflicks.com for å finne filmer jeg vil se og evt bytte Netflix region.

3) Nedlastning. Ja desverre tyr jeg til dette, noen filmer vil jeg rett og slett ikke kjøpe usett. Men, liker jeg filmen jeg har lastet ned, så vil jeg i 99% av tilfellene kjøpe den inn senere på blu-ray.

Serier derimot blir det lite nedlasting av etter at jeg tok i bruk Netflix. Eneste jeg har lastet ned i det siste er en stor fantasyserie med mye nakenhet ;-)

Hadde selskapet bak fått ut fingen og lansert en Apple TV app, så hadde jeg hatt abbonement der også. (Forutsatt at det i det minste var HD og DD lyd!)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via Amazon.co.uk f. Eks kan de fleste filmer kjøpes til 9 pund etter noen måneder fra release så ofte kan man kjøpe to og to filmer og fortsatt havne under 200 kroners grensa. Blir ca 80 kroner filmen, levert til postkassa hjemme så man slipper reisen til utleie. Det negative her er kanskje at man ikke får norske tekster /tale men det bruker jeg sjeldent. CDon.Com har dette men er kanskje noen kroner dyrere, men til gjengjeld trenger man ikke bry seg med import grensa og når har de startet med gratis frakt når du handler for en viss sum.

I tillegg kommer personlige preferanser som at jeg kan se samme filmen mange ganger liker og ha en par filmer til disposisjon.

Det er veldig synd at denne bransjen sliter og de er ikke alene, men dette er et symptom på et meget bekymringsfullt problem at man snart har kun to bransjer i Norge nemlig stat eller olje industri. :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper BD/Dvd rundt om..

Lasta ned masse filmer før, men ikkje som massse no lenger..

Elsker følelsen av å rive av plasten på nye ting (A) :P

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukta av ny film uten plast er ikke så værst heller. Hehe

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Hvis du syns opplevelsen er bedre på kino, har du ikke bra nok hjemmekino

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper blu-ray som oftest. Noen ganger spiller jeg av fra pcen.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Hvis du syns opplevelsen er bedre på kino, har du ikke bra nok hjemmekino
    +1
    Men er veldig subjektivt. Noen setter pris på kvantitet (dvs. normale folk uten sunne interesser (les= de som er under middels interessert i lyd og bilde), mens oss, og stadig flere setter pris på kvalitet (og det får man i selv en budsjetts- hjemmekino).

Back til topic: selv ser jeg stadig mer, og mer film på netflix, og etter at jeg negraderte fra 120" lerret/pj, til 60" plasma er bilde bra nok for meg. Men skulle veldig gjerne leid blu-rays til en ok sum, dersom det var muligheter for det her jeg bor. Kjøper stadig mindre selv ettersom jeg ikke er så interessert i hyllevis med fremtidens "søppel"

Leier også noen ganger i fra itunes via Apple-tv'n. Sjelden noen wow-opplevelse, men bra nok til å koble ut etter en travel arbeidsdag.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •