Hvordan ser folk film? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 90
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg synes det er kjekt å leie alle filmer jeg ikke har tenkt å se flere ganger. Det er billig og man sparer plass. Derfor er det synd hvis denne muligheten forsvinner.
    En av de lokale stedene selger ut BD-ene for 25 kroner etter en stund, for å slippe å ha de på lager. Har sikkert kjøpt 100 filmer slik.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser godt poenget med å leie film, men fysisk utleie er for meg alt for tungvindt. Da er Itunes mye bedre.

JEg har aldri leid DVD/BD fysisk da det samlet sett er like rimelig å kjøpe dem. (når man tar høyde for alt styret med å leie)

For meg som de fleste andre i Norge er det tid og ikke penger som begrenser antall filmer man ser.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    For meg som de fleste andre i Norge er det tid og ikke penger som begrenser antall filmer man ser.
    1+

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser godt poenget med å leie film, men fysisk utleie er for meg alt for tungvindt. Da er Itunes mye bedre.

JEg har aldri leid DVD/BD fysisk da det samlet sett er like rimelig å kjøpe dem. (når man tar høyde for alt styret med å leie)

Skal forsøke å leie på iTunes for å se hvordan det fungerer. Det er ikke spesielt billig (kr 49 pr film). Dog ikke så ille, hvis man er flere - men lyden er vel kun i DD 5.1? Det kan nok funke greit, særlig hvis man ikke har lyst å dra ned i sjappa. Skal testes.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg jkøpar også BD. Eg må ikkje ha det nyaste med ein gong, og kjøper nesten utelukkande på tilbod frå Amazon o.l. Er småbarnspappa med sambuar som ikkje er så veldig interessert i film, så eg har eit gedigent etterslep av gode filmar som eg ikkje har sett enda. Det går år tilbake, så å kjøpe film blir ganske rimeleg!

Ser ein del på seriar saman med sambo, og då er det litt hipp som happ med nedlasta, Netflix og BD.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har leid fra Lovefilm i flere år. En leietjeneste for filmene sendes til postkassen med langt lavere priser og bedre utvalg enn videobutikker. Merkelig at du ikke har brukt Lovefilm Ultima hvis du leier.

Men nå er det uansett for seint. Lovefilm legges ned om en måned. Veldig kjedelig. Ser ingen skikkelige gode alternativer i dag. Trolig vil jeg leie noe fra den lokale videosjappen, men det er mye mer pes og koster mer. Jeg kjøper kun et fåtall filmer og har ingen planer om noe annet. Ser sjelden mange filmer flere ganger og det er både dyrt og tar masse plass.

Serier kan jeg se hos f.eks HBO da jeg ikke har så store krav på bilde og lyd på den type.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A) Itunes US - > film som jeg ikke regner som A-filmer.
    B) Blu-Ray > A filmer (Die Hard 5, Avengers+++) (typisk 10-20 filmer i året nå. tidligere kjøpte jeg kategori på A på BD også, men det blir bare veggfyll som jeg aldri ser igjen)
    C) Netflix -> Serier/gammelt crap jeg ser med et halvt øye mens jeg sitter foran pc.
    Blandingsbruker som vel de fleste, tenker jeg vi sier
    Har ei diger DVD samling med masse dritt. Jeg kjøpte og kjøpte, særlig når det var billig. Det skal ikke gjenta seg med blu-ray. Kjøper derfor bare påkostede storfilmer, mens resten leies. Kjøper også en del brukte blu-ray, men de gir jeg som regel bort etter å ha sett dem.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De store filmene prøver jeg å få sett på kino, jeg kjøper også gode filmer dersom jeg ønsker å se de igjen. Ellers finnes det mye bra kvalitet (kun full BD som gjelder) på www...
    Kan vel forsåvidt si at det samme gjelder spill. Vet jeg spillet er bra, så kjøper jeg, hvis ikke, så "testes" det før kjøpe på Steam (begynner å bli et solid bibliotek på Steam etterhvert...).

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har leid fra Lovefilm i flere år. En leietjeneste for filmene sendes til postkassen med langt lavere priser og bedre utvalg enn videobutikker. Merkelig at du ikke har brukt Lovefilm Ultima hvis du leier.

Men nå er det uansett for seint. Lovefilm legges ned om en måned. Veldig kjedelig. Ser ingen skikkelige gode alternativer i dag. Trolig vil jeg leie noe fra den lokale videosjappen, men det er mye mer pes og koster mer. Jeg kjøper kun et fåtall filmer og har ingen planer om noe annet. Ser sjelden mange filmer flere ganger og det er både dyrt og tar masse plass.

Serier kan jeg se hos f.eks HBO da jeg ikke har så store krav på bilde og lyd på den type.
    Ja, jeg ser nå at det hadde vært et godt alternativ, så dumt jeg ikke benyttet meg av det.
    Men samtidig, så vil jeg gjøre mitt for at nærmeste seriøse utleiealternativ skal overleve

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forsøke å leie på iTunes for å se hvordan det fungerer. Det er ikke spesielt billig (kr 49 pr film). Dog ikke så ille, hvis man er flere - men lyden er vel kun i DD 5.1? Det kan nok funke greit, særlig hvis man ikke har lyst å dra ned i sjappa. Skal testes.
    Lydmessig fungerer det utmerket for meg. (oppskalerer 5.1 til 7.1)
    Dog som sagt de største lydeffektfilmene kjøper jeg som regel på BD, men det er ikke så mange av dem i året lenger.

Itunes US ligger på 4,99 og 5,99 for nyheter. Kjøper 50 dollars gavekort for 58 dollar.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    En av de lokale stedene selger ut BD-ene for 25 kroner etter en stund, for å slippe å ha de på lager. Har sikkert kjøpt 100 filmer slik.
    hvor sadu sadu????

Ellers; kjøper jeg så kjøper jeg BD, men stort sett så går det i Netflix

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går for det meste på blu-ray filmer. Jeg leier MYE mer enn jeg kjøper. Beholder kun de filmene som jeg mener er verdt å se flere ganger, eller som kino demo. Cirka 10 filmer.

Ellers ser jeg VELDIG mye på Netflix!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper litt Bluray, bare det som interesserer meg aller mest

Laster ned de tvseriene som ikke gis ut på bluray, ex burn notice, csi, white collar, warehouse 13, revenge etc.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper alt jeg ser på BD. Pga familie, små barn og travel hverdag, får jeg dessverre ikke sett så mye film som jeg skulle ønske. Det blir ofte bare én film i uka. Dette gjør også at jeg har et stort etterslep av filmer. Jeg har noen hundre filmer på BD (500?). Det er sikkert så mye som 100 av disse som fortsatt ligger i plasten sin...
    Min bedre halvdel er noe irritert på dette. I framtida ser jeg for meg at vi går over til Netflix eller tilsvarende. Det store spørsmålet er hva som skjer med 4k.
    Det kommer til å være toneangivende for hva jeg velger.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg kjøper litt Bluray, bare det som interesserer meg aller mest
    morsom du

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det en del salg av filmer, men folk kjøper vel ikke alle filmer de ser...
    Jeg kjøper det meste av det jeg ser av film på blu-ray. Hovedsaklig fra Amazon UK, men også en del fra Platekompaniet og Elkjøp. Går på kino et par-tre ganger i året.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et par år siden klarte jeg endelig å kaste de to søplesekkene med originale VHS-kassetter jeg har ruget på de siste 15 årene.

Jeg sitter på et berg DVD-plater jeg ikke orker å se på pga kvaliteten (DVD + lerret = hodepine, pga at øynene tror det er fokus det er noe galt med). Mange er disse har jeg kjøpt BD-versjonen av og andre rakk jeg aldri å se.

Og nå hamstrer jeg BD...

Hvor dum går det egentlig an å bli? :roll:

Hehe - sikkert umulig å implementere, men jeg kunne godt ha tenkt meg et system der man kjøpte (streame-rettighetene til) en film og at innholdet ikke var knyttet til en gitt kvalitet. Kom den på et bedre format så hadde du allerede rettighetene til å streame den på dette formatet.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det store spørsmålet er hva som skjer med 4k.
    Det kommer til å være toneangivende for hva jeg velger.
    Vil tro at i takt med at linjene verden over bare blir bedre og bedre, og kodek mer effektive, vil nok 4K gjøre seg godt som et streamingformat i H.265 eller eyeIO (H.264). Eller enda bedre, det kommende eyeIO.265.
    4K video kjører typisk i 25Mbps, men ved eyeIO i H.264 kjører det i 8 Mbps og kvalifiseres som 'THX Excellent Quality'. Da er det plass til god bitrate for lyden også innenfor dagens maksimale 12Mbps via Netflix. Faktisk kommer man innenfor med 3 Mbps DD+ (mot dages maksimale 640 kbps).

Jeg har ikke helt oversikt over hva de ulike streamingtjenstene benytter nå, men netflix bruker hovedsaklig eyeIO i H.264 på det meste og H.265 på noe av innholdet i noen områder.

Jeg har først og fremst et ønske om ekte DD+ (altså DD+ ved maksimal bitrate) via Netflix o.l. Evt. også valg mellom 'Super duper' HD eller 4K ved samme maksimale bitrate, hvis den skal fremheves som falskehals. (Da jeg ikke har behov for 4K, og neppe vil ha det da projektor og lerret ikke er noe for meg hjemme. Samme gjelder TV-er over 65" [enn så lenge] som man må sitte kortere enn 2,5 meter unna for å få noe som helst utbytte av høyere oppløsning enn FullHD. Det er vel først rundt 90" og en >3,5 meters avstand slikt lønner seg og da må man nesten ha dedikert rom.)

Jeg håper vi ikke må vente så veldig lenge til at Netflix innfører eyeIO.265 på hele katalogen, eller dobler den maksimale bitraten her til lands (som egentlig ikke er så veldig nødvendig med de meste effektive kodek).

Sony har vel også meldt at de går for eyeIO for deres 4K-innhold. Forhåpentligvis gjør flere det samme, og da håper jeg vi snakker om eyeIO i H.265. Så da vil jo ikke bitrate være noe problem egentlig, for video i alle fall.

For min del går det mest i Netflix og Viaplay nå. De utfyller hverandre ganske greit, selv om jeg savner litt på lyden hos begge.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakJohansen
    Ingen som inrømmer at de laster ned? haha
    Jeg kan godt innrømme at jeg ikke laster ned film. Jeg vet godt hvor jeg får tak i dem, og jeg er definitivt i stand til å finne versjonene som holder høy kvalitet. Jeg foretrekker derimot å kjøpe de på blu-ray.

TV-serier er en helt annen sak. Der laster jeg ned over en lav sko. Jeg kjøper mange av seriene etter hvert som de kommer ut på BD også, men siden jeg allerede har lastet ned og sett episodene, pleier jeg å vente til serien kommer på tilbud.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    TV-serier er en helt annen sak. Der laster jeg ned over en lav sko. Jeg kjøper mange av seriene etter hvert som de kommer ut på BD også, men siden jeg allerede har lastet ned og sett episodene, pleier jeg å vente til serien kommer på tilbud.
    Skjønner litt den. En av seriene jeg fremdeles venter på at skal komme til siste sesong her er Eureka på Viasat 4. Den går i HD og er også på Netflix USA i HD, men kun tilgjengelig per DVD for kjøp. Så her må en bare være tålmodig, eller jukse med Netflix. Noe jeg hittil har unngått å gjøre, men det frister mer og mer for hver dag. Å laste ned en HD-utgave av den er nok mulig, men selvsagt ulovlig og ikke noe for meg. Bare synd den kun selges i DVD, selv i nettbutikken til produsenten.

En annen favorittserie, Burn Notice, er i det minste tilgjengelig på BD i sone A, så ikke egentlig for oss her, med mindre man har multiregionsspiller. Kun DVD for oss fattige europeere tydeligvis.

Enkelte serier vil man ha til odel og eie, synd det skal være så vanskelig. Sex og singelliv på bd finner man på elkjøp uten problem derimot. Som om at det skulle være nødvendig å se på de gamle uværa i HD.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •