Beste streamingtjeneste

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste streamingtjeneste

Bruker masse ulike streamingtjenester, og gir her min rangering av de jeg mener er best.

1. Vudu - Best kvalitet, mye nytt materiale. Krever proxytjeneste.
    2. Xbox Video - god kvalitet, litt dårlig utvalg
    3. Netflix - godt utvalg men dårlig kvalitet. Litt bedre utvalg med proxy, mencdu mister norsk tekst.
    4. Itunes Store - Grei kvalitet, men veldig skralt utvalg.

Hvordan rangerer dere tjenestene dere bruker?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvalget på Netflix er og skralt spør du meg. Mye gammelt. Sa akkurat opp mitt abonnement. Brukte Win 8 klienten. Ikke skikkelig lyd eller bilde. Men det skal visst være bedre på PS3.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Utvalget på Netflix er og skralt spør du meg. Mye gammelt. Sa akkurat opp mitt abonnement. Brukte Win 8 klienten. Ikke skikkelig lyd eller bilde. Men det skal visst være bedre på PS3.
    Apple TV er den klienten jeg har brukt som har fungert best for Netflix. Den velger betydelig raskere HD bilde enn f.eks. Sony BDP 790 og Xbox. På Apple TV er det også veldig enkelt å bytte DNS for å få amerikansk utvalg. På Xbox fungerer av en eller annen grunn ikke SmartDNS fra Overplay. Netflix tolker ikke maskinen som hjemmehørende i USA selv om det skal virke ifølge Overplay. Apple TV bare funker umiddelbart.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vudu var ny for meg. Du må altså skjule IP adressen? Kan man betale med norsk Visa? Må man oppgi amerikansk adresse?
    Fortell, fortell!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Vudu og Netflix. På kvalitet topper nok Vudu. Flest nye titler også. Er filmen ute på dvd/blue-ray så finner du den mest sannsynlig på vudu. Noen titler kan du faktsik streame mens de enda går på kino.

Sitat Opprinnelig postet av orso
    Vudu var ny for meg. Du må altså skjule IP adressen? Kan man betale med norsk Visa? Må man oppgi amerikansk adresse?
    Fortell, fortell!
    Man må ha amrikansk IP eller route trafikken gjennom en amerikansk dns. Altså vpn eller en tjeneste som unblockus. Man må registrere seg med amerikansk adresse, det skaffer du gratis via jetcarrier eller bare goggler deg frem til en. vudu har ikke fast mnd betaling slik som netflix men du leier eller kjøper enkle titler eller evt hele sesonger av en tv serie. Norsk visa funker som betaling. De som ikke er fornøyde med netflix blir nok mer postivt overasket over vudu imo.

Nå har ikke jeg testet å streame tv serier via vudu enda,men slik det ser ut så kan man ikke leie tv serier,men man må kjøpe de, enten enkelt episoder eller hele sesonger. Slik jeg har forstått det, om man kjøper en sesong eller enkelt episoder som går på tv i statene nå (currently airing) så blir episodene lagt til dagen etter de har gått på tv i statene. Noe som er veldig bra etter min mening.

Ikke alle tv serier som er "currently ariring" er tilgjengelige vel å merke. Men jeg sjekket bare en dag for morro skyld på fringe som er i sin 5 sesong nå, og den siste episoden var tilgjengelig dagen etter "airing" i statene. Dexter som er på sin 7 sesong er ikke tilgjengelig enda,men de andre 6 er der da.

Så løp å prøv vudu alle sammen, hvertfall alle som er skuffet over netflix!

Edit: Filmdatabasen består av ikke mindre enn 16736 titler og tv serie databasen består av 2503 titler pr dags dato, (selvsagt flere sesonger av hver serie som teller her og) så det skulle være noe for enhver å kose seg med her.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix på smart Tv

har Brukt Netflix på PC og på PS3 tidlegere og ble skuffet over kvaliteten på bilde, igår fekk jeg koplet opp smart tven på nett og kjørt Netflix på den, mye bedre kvalitet, gjekk kanskje 30sec før HD kvaliteten kom, men etter det var det ingenting å klage på. tror nesten jeg vurderer videre abonomang etter jul

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk strike. Skal prøve vudu. Adresse hos Jetcarrier har jeg allerede.
    Hvilke tjeneste anbefales til å lage en amerikansk IP adresse? StrongVPN?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefalla Unblock us starkt. Det kan to ta i bruk till en massa länder, inte bara usa. Är du utomlands kan du feks använda det till en norsk dns så du kan se norsk nett tv.

Sätt den på kanadensisk dns och du får ett Netflix med bättre utval än den amerikanska.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, må jeg trikse med amerikansk IP og slikt er det jo liten vits. Det er omtrent like "ulovlig" å streame fra feil kontinent som det er å laste ned filmer og serier på torrent.

Men en lovlig norsk tjeneste som hadde "alt" nytt i minimum 720p m/ 5.1 lyd hadde jeg gladelig betalt 2-300kr for i mnd... Synd det ikke finnes

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, må jeg trikse med amerikansk IP og slikt er det jo liten vits. Det er omtrent like "ulovlig" å streame fra feil kontinent som det er å laste ned filmer og serier på torrent.
    Det er helt klart i gråsonen, og jeg liker ikke å bryte lover. Men når det er så vanskelig å finne oppegående tjenester i Norge som kan levere god streaming kvalitet, så blir det fristende. Det er i alle fall bedre enn laste ned ulovlig. Man betaler tross alt for tjenesten.

Ta f.eks Netflix som nettopp er kommet til Norge. Istedenfor å kjøre 100% åpen plattform med lik kvalitet uavhengig av kilde, så struper de kvaliteten til PC/Mac for å tvinge folk til å kjøpe en ekstern enhet. Det er for dumt. I tillegg er utvalget mildt sagt dårlig pr dags dato.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Takk strike. Skal prøve vudu. Adresse hos Jetcarrier har jeg allerede.
    Hvilke tjeneste anbefales til å lage en amerikansk IP adresse? StrongVPN?
    Selv bruker jeg smartdns fra overplay. Det koster 5 dollar i mnd. Fordelen er at du ikke "flytter" hele bredbåndsforbindelsen til en proxyserver i USA. Du legger kun inn en ny DNS der Overplay har konfigurert opp ruting for de tjenestene du bruker. De ruter om både Netflix og Vudu. Receiveren min oppgir at HDX-formatet til Vudu er 1080P og Dolby Digital. På noen titler er det til og med 7.1 kanaler. Streamingen starter typisk med full kvalitet etter 5-10 sekunder, uten å bufre.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men en lovlig norsk tjeneste som hadde "alt" nytt i minimum 720p m/ 5.1 lyd hadde jeg gladelig betalt 2-300kr for i mnd... Synd det ikke finnes
    Hva er ulovlig med det? I prinsippet er det samme greie som å bytte sone på optisk spiller. Det har da aldri noen blitt straffet for meg bekjent. Noen fabrikanter legger jo til og med opp til at man skal kunne gjøre det med fjernkontrollen. Man bryter da ikke opphavsretten fordi man ikke bryr seg om filmdistributørenes lanseringsplaner. Da må man jo i så fall også innføre forbud mot at turister i et land kan besøke kinoer i et annet.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Jeg bruker Vudu og Netflix. På kvalitet topper nok Vudu. Flest nye titler også. Er filmen ute på dvd/blue-ray så finner du den mest sannsynlig på vudu. Noen titler kan du faktsik streame mens de enda går på kino.
    Veldig bra innlegg. Har bare en kommentar til ovenstående: Noen filmer har "digital exclusive" premiere på Vudu flere måneder før de kommer på kino også. Gjerne litt sære titler, men dog er det morsomt å bli prioritert foran kinopublikum for oss som er filminteresserte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må man ha proxy for å benytte seg av Vudu?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spetwols
    må man ha proxy for å benytte seg av Vudu?
    Foreløpig ja. Har veldig god erfaring med smartdns fra overplay. Du må også ha en amerikansk adresse. Den godtar fiktive.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde både Netflix og Viaplay en måned gratis. Da gratismåneden var ute begynte jeg å betale for Viaplay. Mye bedre filmutvalg enn Netflix var mitt inntrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vudu blir i alla fall för dyrt för min del då jag ofta ser 5-6 filmer på en vecka + en 5-6 serier. Nya filmer kostar $5.99 att hyra. Man kommer enkelt upp i $150 per månad med mitt bruk.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Vudu blir i alla fall för dyrt för min del då jag ofta ser 5-6 filmer på en vecka + en 5-6 serier. Nya filmer kostar $5.99 att hyra. Man kommer enkelt upp i $150 per månad med mitt bruk.

I kombinasjon med Netflix blir det ikke så dyrt. Du betaler jo ikke stykkpris på litt eldre filmer da du ofte vil finne dem på Netflix. Og har du først amerikansk dns blir utvalget på netflix mye bedre. Nye filmer er jo dyrt uansett om du ikke piratkopierer. Vudu er billigere enn f.eks. Itunes på nye filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min förhoppning var att helt lämna Usenet efter snart 25 år där. Betalar gärna 400 per månad, men då bör det vara "all inclusive" på streams.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg brukt Netflix i noen måneder og etter at jeg kjøpte meg en Oppo blu-ray fra Statene var det også Vudu app installert på denne.

Jeg har nå skaffet meg ny dns fra Unblock US til Oppoen og har prøvd både Netflix og Vudu og jeg må bare si at jeg er superfornøyd og at behovet for å lure seg en tur på bukta blir mindre og mindre betaler med glede for å se nytt innhold med god kvalitet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •