Batman: The dark knight rises

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 85
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Batman: The dark knight rises

Jeg var så heldig å holde ferie med min kone og unger i DK forrige uke og hadde lenge tenkt at det tilfeldigvis var premiere på den nye batman filmen The dark knight rises mens vi var der. Og så fikk jeg billet av min far og dermed muligheten for å se The dark knight rises på premiere dagen 20 juli:-D
    Jeg vidste ikke helt hva jeg skulle forvente bortsett fra noe bra men hvor bra?
    Jeg vil ikke komme med noen lengere anmeldelse av selve filmen da jeg regner med at de fleste som har interresse i denne har sett trailers og diverse anmeldelser. Her gir jeg kort mine inntrykk og kan bare si WOW GLED DERE
    Det balanseres flott mellom karakterene, historien og action scenene og det som imponerte meg mest var bruken av musikken/ trommer som ga det hele et ekstra løft:-D Her bør det vel sies med at det er veldig lenge siden jeg har sett en action film på kino og det er bedre lyd og mer trykk end i min lille kino haha:???: Visuelt er dette også veldig veldig bra med mange flotte scener, åpnings scenen er etter min mening helt konge og når det til slutt ser ut som om du selv henger i repet under flyet og ser ned mot bakken er det bare og nyte "turen":-D Jeg kunne nevne flere scener men disse kan diskuteres etter premieren i Norge 25/7 da det kan ødelegge litt av spenningen i filmen
    Jeg var veldig imponert over Heath Ledgar`s (RIP) fortolkning av Jokeren i The dark knight men Bane er en anden type skurk og disse skal ikke sammenlignes. Han er en rett frem volds psykopat som fysisk gir Batman tøff motstand og ja takk han kan gi juling så det holder av av:evil: Pga masken har han ikke like mye mimik som Jokeren men det forventes heller ikke og det passer egentlig filmen bra. Det er godt å se en som bare vil slåss og er en meeeean MF. Skal man overleve der han har sittet i fengsel er det vel ikke annet som gjelder....
    Uten å si for mye får Anne Hathaway som Selina Kyle/ Catwoman og Joseph Gordon-Levitt som betjenten Blake på hver sin måte noen avgjørende roller for Batman
    En på alle måter meget bra film som avslutter trilogien fint. Denne skal jeg se igjen på kino hjemme i Norge i løpet av kort tid.
    Kom gjerne med tilbakemelidinger.....også når dere har sett filmen:-D
    God fornøyelse.

Mvh
    Renè

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...fikk sett denne selv i kveld, og er nokså fornøyd selv. Litt overrasket var jeg i starten, synes den virket litt "straightforward" - men så synes jeg virkelig den henter seg inn mot slutten med et par-tre greie tvister som gjør historien mer underholdende... Anbefales! Skulle for øvrig egentlig se den i IMAX 3D (jeg er i USA om dagen), men det ble til at jeg så den i vanlig 2D på "lokalkinoen" allikevel ettersom tidene ikke var spesielt greie i 3D. Gleder meg til gjensyn i 3D!

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig jeg liker også veldig godt tvistene som dukker opp mot slutten:-D Ja den kan virke mer straight forward i starten men det er vel mest pga batman skal "vekkes til live" og at historien bygges opp. Jeg er glad for det ikke er som de beskrev i en anmeldelse jeg så på Go`morgen Danmark der de sa det var action fra start til slutt. Som jeg skrev i første innlegg opplevde jeg en balanse mellom action, historien og karakterene. Heldigvis for min del ikke bare et rent "show off" av eksplosjoner og hvinende dekk:-D

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette klarer jeg meg fint uten! batman har alltid sugd!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, en kan like eller ikke like superhelter, men filmteknisk sett er dette bra greier... Jeg synes kanskje også det dukker opp hakket mye superhero-filmer om dagen - men i 2013 er det duket for Man of Steel (altså Supermann), og etter hva jeg kunne se av traileren som ble kjørt i går i forbindelse med Batman-filmen har Superman-fans som meg noe bra i vente også der!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Joa, en kan like eller ikke like superhelter, men filmteknisk sett er dette bra greier... Jeg synes kanskje også det dukker opp hakket mye superhero-filmer om dagen - men i 2013 er det duket for Man of Steel (altså Supermann), og etter hva jeg kunne se av traileren som ble kjørt i går i forbindelse med Batman-filmen har Superman-fans som meg noe bra i vente også der!

Gleder meg til denne ja! Snyder er regisør også!

Man of Steel - Movie Trailers - iTunes
    Min tråd

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en film jeg virkelig gleder meg til kommer på BD. Lokalkinoen er dessverre ikke mye å skryte av, så her er det kun BD som gjelder.

Og av superheltfilmene den siste tiden, er Batman i Christian Bales figur absolutt favoritten. Man of Steel ser også ut til å bli god underholdning

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange supermann filmer skal de lage før de er fornøyd:S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Hvor mange supermann filmer skal de lage før de er fornøyd:S
    Du liker tydeligvis verken Superman eller Batman, hvorfor være i denne tråden?

Masse saker på DB f. eks. du kan sutre i.

Gleder meg stort til begge filmene, spesielt Superman blir knall :-)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sansen for supermann jo! men har ikke sansen for nye versjoner av samme film hveert 10 år bytting av skuespillere hver gang er og skikkelig fail! Men kommer lett til og se nye supermann;D

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette er en film jeg virkelig gleder meg til kommer på BD.
    Og av superheltfilmene den siste tiden, er Batman i Christian Bales figur absolutt favoritten. Man of Steel ser også ut til å bli god underholdning
    Ja den ser jeg også veldig frem til å få på BD...... kan det tenkes den helt tilfeldig utkommer opp til jul;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Når det gjelder bildekvalitet hadde jeg lite å utsette på kinoen jeg besøkte, men gleder meg uten tvil å se den i en mer dynamisk hjemmekinosetting. En såpass mørk film mister en del nyanser på kino ettersom sortnivået er såpass dårlig som det er...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...fikk sett denne selv i kveld, og er nokså fornøyd selv. Litt overrasket var jeg i starten, synes den virket litt "straightforward" - men så synes jeg virkelig den henter seg inn mot slutten med et par-tre greie tvister som gjør historien mer underholdende... Anbefales! Skulle for øvrig egentlig se den i IMAX 3D (jeg er i USA om dagen), men det ble til at jeg så den i vanlig 2D på "lokalkinoen" allikevel ettersom tidene ikke var spesielt greie i 3D. Gleder meg til gjensyn i 3D!
    Denne er jo ikke laget i 3D så hvordan kan den vises i 3D?? Den vises ikke i 3D i Norge...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Den vises i 3D på IMAX her borte (USA), men hvis det er emulert 3D har det jo lite for seg ja...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...mulig det bare er IMAX-sekvensene som vises / er skutt i 3D forresten?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen del av Batman filmen er filmet i 3D, konvertert til 3D eller laget 3D versjoner av. Så hvis noen kinoer averterer 3D visninger så er det litt sleipt.

Batman er filmet i 35mm film med Panavision kameraer og 65mm horisontalt film med IMAX kameraer.
    Det er ikke mulig å filme i 3D med dette systemet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...tipper det bare er jeg som har blingset, for nå ser jeg at de kun angir Batman som "IMAX", ikke 3D... Helt greit for min del at de går for bildekvalitet kontra 3D, dog irriterer det meg grenseløst at de skifter mellom 16:9 og 2.35:1 på foregående Blu-ray utgivelser, noe jeg håper de går bort fra på denne!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...mulig det bare er IMAX-sekvensene som vises / er skutt i 3D forresten?
    Heh tror ikke det hadde blitt veldig populært og måtte blinke i store fete bokstaver

'PUT ON YOUR 3D GLASSES NOW'

hver gang man skulle bytte mellom normale og imax scener.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg helt sinnsykt! :grin:

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bare å glede seg:grin: Ser Batman begins og The dark knight endda en gang før jeg tar svigerfar med og ser The dark knight rises igjen

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •