Batman: The dark knight rises - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 85
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uansett så er byttingen til stor irritasjon...

Og så vidt jeg husker klarte han fint å lage minst en ok film (Inception) uten disse byttingene (mellom Batman-filmene), så det er tydeligvis mulig for mannen å få det til...

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den grundige forklaringen UltimaNoctis:-D
    Ja da blir det bytte mellom formater på denne også men skal da ha den for det. Jeg syns bare det er SÅ mye morsomere å se film uten sorte klosser oppe og nede. Jeg gleder meg til å se intro scenen igjen den var bare helt genial selvom det nok er STOR forskjel på å se den på kino kontra mine 50" haha:wink:

Renè

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Uansett så er byttingen til stor irritasjon...

Og så vidt jeg husker klarte han fint å lage minst en ok film (Inception) uten disse byttingene (mellom Batman-filmene), så det er tydeligvis mulig for mannen å få det til...
    Jeg syntes også byttingen var en stor irritasjon, men om jeg kun velge mellom 2 timer og 30 minutter "vanlig 35mm" 1920x1080p oppløsning og 2 timer med 35mm og hele 30 minutter med action fylte scener med SÅ mye informasjon!

10 ganger mer enn full-HD, det er bare vilt! Det er en grunn til at The Dark Knight fra 2008 har så mye bedre kvalitet enn alle disse nye 2012 filmer

Jeg er ingen fan av 3D heller, så er glad for at Nolan velger heller et bilde som tilsvarer 20 megapiksler.

En ting som overrasker meg er at AVATAR ikke har noe IMAX? Hvordan ble den filmen filmet? Jeg syns egentlig at den filmen har best bildekvalitet (det mener vel egentlig alle) men jeg vet ikke om det er pga dyr CGI-animasjoner eller kvalitetet på kameraen de brukte!

Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Takk for den grundige forklaringen UltimaNoctis:-D
    Ja da blir det bytte mellom formater på denne også men skal da ha den for det. Jeg syns bare det er SÅ mye morsomere å se film uten sorte klosser oppe og nede. Jeg gleder meg til å se intro scenen igjen den var bare helt genial selvom det nok er STOR forskjel på å se den på kino kontra mine 50" haha:wink:

Renè
    Bare hyggelig

Jeg syns også de klossene er så irriterende, men er sånn regisøren vil at vi skal se filmen :L

Skulle ønske Nolan kunne filme hele TDK:R i IMAX formatet, det hadde vært visuell nirvana!!!!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg syntes også byttingen var en stor irritasjon, men om jeg kun velge mellom 2 timer og 30 minutter "vanlig 35mm" 1920x1080p oppløsning og 2 timer med 35mm og hele 30 minutter med action fylte scener med SÅ mye informasjon!

10 ganger mer enn full-HD, det er bare vilt! Det er en grunn til at The Dark Knight fra 2008 har så mye bedre kvalitet enn alle disse nye 2012 filmer

Jeg er ingen fan av 3D heller, så er glad for at Nolan velger heller et bilde som tilsvarer 20 megapiksler.

En ting som overrasker meg er at AVATAR ikke har noe IMAX? Hvordan ble den filmen filmet? Jeg syns egentlig at den filmen har best bildekvalitet (det mener vel egentlig alle) men jeg vet ikke om det er pga dyr CGI-animasjoner eller kvalitetet på kameraen de brukte!

Bare hyggelig

Jeg syns også de klossene er så irriterende, men er sånn regisøren vil at vi skal se filmen :L

Skulle ønske Nolan kunne filme hele TDK:R i IMAX formatet, det hadde vært visuell nirvana!!!!
    Du vet vel grunnen til at han ikke bruker IMAX kameraene til å filme hele filmen?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du vet vel grunnen til at han ikke bruker IMAX kameraene til å filme hele filmen?
    Jeg vet ikke, men tipper det kanskje har noe med økonomi og budsjettet på filmen? (ikke at det er lite, men regner med at det er dyrere å filme i IMAX) men vet ikke, så tell me please
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jeg vet ikke, men tipper det kanskje har noe med økonomi og budsjettet på filmen? (ikke at det er lite, men regner med at det er dyrere å filme i IMAX) men vet ikke, så tell me please
    Kameraene bråker noe helt for jævlig at å filme med de når det er dialog og innendørsscener blir de alt for forstyrrende leste jeg et eller annet sted.

Uansett så skjønner jeg ikke vitsen med å lage film med 2 formater da dette bare blir forstyrrende for de fleste, jeg selv bruker bare Lumagen prosessoren min til å maskere alt som er utenfor 2.35:1 formatet når jeg ser disse filmene. Heldigvis er det kun en håndfull filmer som har variabel aspect.

Og UltimaNoctis The Dark Knight har jo en rå bildekvalitet gjennom hele filmen og ikke bare IMAX scenene, så det har nok mye med jobben som har blitt gjort som gjør at denne har meget god bildekvalitet. Alle filmene til Nolan er filmet med 35/70mm film og alle har meget høy bildekvalitet så han har med seg dyktige folk, og i tillegg er han meget dyktig selv...
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fråga: Många (inkluderat mig själv) rapporterade tragisk bildkvalitet hos många biografer, så många att det inte ens kan vara tillfälligt faktist. Filmer som är visade på dessa biorum tidigare måste väl också ha haft dålig kvalitet, eller blir detta mer avslöjande med en film som TDKR med den mängd information varje frame har, kontra de flesta andra filmer?
    Det hängde inte efter på något vis, det var bara dåligt, och långt i från högupplöst. Lite som att se en DVD från en dåligt uppskalerad källa på ett lerret.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TDK hadde budsjett på $180 000 000 og TDK:R hadde vel 200 - 250 millioner selv.

Penger er ikke noe problem nei

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Kameraene bråker noe helt for jævlig at å filme med de når det er dialog og innendørsscener blir de alt for forstyrrende leste jeg et eller annet sted.

Uansett så skjønner jeg ikke vitsen med å lage film med 2 formater da dette bare blir forstyrrende for de fleste, jeg selv bruker bare Lumagen prosessoren min til å maskere alt som er utenfor 2.35:1 formatet når jeg ser disse filmene. Heldigvis er det kun en håndfull filmer som har variabel aspect.

Og UltimaNoctis The Dark Knight har jo en rå bildekvalitet gjennom hele filmen og ikke bare IMAX scenene, så det har nok mye med jobben som har blitt gjort som gjør at denne har meget god bildekvalitet. Alle filmene til Nolan er filmet med 35/70mm film og alle har meget høy bildekvalitet så han har med seg dyktige folk, og i tillegg er han meget dyktig selv...
    Selvfølgelig har hele filmen bra bilde kvalitet. De 21:9 scenene som ikke er filmet i IMAX er forsatt like bra som f.eks Real Steal, nyeste Iron Man, The Avengers, Transformers osv. men 16:9 scener som er filmet i IMAX er et hakk over der igjen og er til og med bedre enn AVATAR i min mening. AVATAR vinner fordi den holder like bra bilde ut hele filmen. Hadde HELE TDK og TDK:R vært filmet med IMAX så er det ingen tvil om at ingen filmer er i nærheten av bildekvalitetet.

Og husk, vi ser da på IMAX bilder gjennom en 1920x1080p 16:9 skjerm.. jeg regner med at IMAX scener er mye, MYE bedre på en skjerm som er 16x22 meter eller større (!).. med en PJ som har oppløsning som til svarer 20 megapiksler.. kanskje 5400 x 3800p (?)

Leste nettopp det her:

IMAX, including IMAX HD and OMNIMAX: approximately 10,000×7000 (7000 lines) resolution. It is about 70 Mpix, which is currently highest resolution single sensor digital cinema camera (as of January 2012)

70 megapiksler :O 10,000 x 7,000 (!) riktig nok ikke det Nolan har brukt, men alikevel..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Selvfølgelig har hele filmen bra bilde kvalitet. De 21:9 scenene som ikke er filmet i IMAX er forsatt like bra som f.eks Real Steal, nyeste Iron Man, The Avengers, Transformers osv. men 16:9 scener som er filmet i IMAX er et hakk over der igjen og er til og med bedre enn AVATAR i min mening. AVATAR vinner fordi den holder like bra bilde ut hele filmen. Hadde HELE TDK og TDK:R vært filmet med IMAX så er det ingen tvil om at ingen filmer er i nærheten av bildekvalitetet.

Og husk, vi ser da på IMAX bilder gjennom en 1920x1080p 16:9 skjerm.. jeg regner med at IMAX scener er mye, MYE bedre på en skjerm som er 16x22 meter eller større (!).. med en PJ som har oppløsning som til svarer 20 megapiksler.. kanskje 5400 x 3800p (?)

Leste nettopp det her:

IMAX, including IMAX HD and OMNIMAX: approximately 10,000×7000 (7000 lines) resolution. It is about 70 Mpix, which is currently highest resolution single sensor digital cinema camera (as of January 2012)

70 megapiksler :O 10,000 x 7,000 (!) riktig nok ikke det Nolan har brukt, men alikevel..
    Jeg ser ikke på de med en 1080p PJ med 16:9 skjerm...

Nå har jeg aldri vært på en ordentlig IMAX kino, men jeg tviler på at det så enormt mye bedre enn en god 4k kino. Og jeg har enda tilgode å gå på en kino som har bedre bilde enn det jeg har hjemme... :-)
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kommer se ett stopp i upplösning ett tag framöver. Många "kino" sliter med bandbredd som det är nu.
    Däremot så kommer vi se en hel del filmer i 48 fps.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den bestilt på BD kunne ikke la være Bare synd det er så j***** lenge til den utkommer haha:-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Vi kommer se ett stopp i upplösning ett tag framöver. Många "kino" sliter med bandbredd som det är nu.
    Däremot så kommer vi se en hel del filmer i 48 fps.

Tror ikke det. Det kommer full overgang til 4K som fort blir til 8K 8)

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen
    Jeg ser denne kommer i en trilogy utgave på BD med de to foregående Nolan filmene. Men er det noen som vet om the dark knight rises kommer i en "må ha" spesial utgave/ limited edition.

Renè

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var sikkert ok den, for folk som liker denne typen filmen, så det på kino, satt og duppa av ett par ganger....

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå på Blu-ray

Endelig lå filmen i postkassa:-D Andre som har fått den og skal se film i dag/ kveld Kom gjerne med synspunkter og kommentarer om BD utgaven. God fornøyelse

Mvh.
    Renè

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg så filmen på kino la jeg ikke merke til dette med format bytte, men når jeg så den på tv'en nå la jeg faktisk merke til det.. Var en smule irreterende, men filmen i seg selv er så sinsykt bra så det går bra
    Min tråd

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Hei igjen
    Jeg ser denne kommer i en trilogy utgave på BD med de to foregående Nolan filmene. Men er det noen som vet om the dark knight rises kommer i en "må ha" spesial utgave/ limited edition.

Renè
    The Dark Knigt Rises: Limited Edition (Blu-ray) - Elkjøp

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt trilogy pakken med alle 3 filmene Har jo den gamle batman boksen på blu-ray, så må ha den nye også
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg så filmen på kino la jeg ikke merke til dette med format bytte, men når jeg så den på tv'en nå la jeg faktisk merke til det.. Var en smule irreterende, men filmen i seg selv er så sinsykt bra så det går bra

Det er fordi den på kino (i de fleste tilfeller) ble vist i 2.35:1 uten det variable aspektet...8)

På samme måte blir den sett på i min kino!
    Mvh Andreas

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine