Batman: The dark knight rises - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 85
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God fornøyelse til alle dere som skal se denne filmen i kveld og dagene fremover Nå blir det Lillehammer og Hunderfossen noen dager fremover for meg og familien.

Mvh
    Renè

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett den og den skuffet ikke, bare synd den lokale kinoen klarte å ødelegge litt av opplevelsen med å spille overdrevet høyt. Gleder meg til blurayen.

Håper den holder like god kvalitet som the dark knight.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk det hadde vært fint men mon ikke den holder samme standard Er det andre som har sett filmen så kom gjerne med kommentarer. Artig å høre litt om opplevelsen deres enten det er små detaljer du har lagt merke til, skuespillet eller The dark knight rises som avslutning på trilogien

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt magisk film
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den var fantastisk bra jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevnes at Christopher Nolan aldri kommer til å lage en 3D film. Vertfall det han har påpekt i en rekke intervjuer.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den på skien kino, sal 2 på premieredagen.

Positivt overrasket over både filmen og kinoopplevelsen, lite tull i salen og bra bilde og lyd.

De spilte nok litt høyt til tider, men det var ikke veldig overdrevent.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic men litt morsomt: Har nettopp lest at Tom Hardy "Bane" har sagt ja tak til David Hayes tilbud om en boksekamp mot ham, men bare hvis inntektene går til et godt formål. Bakgrunnen for dette er at Haye var så imponert over Hardy`s fysiske form og derfor har sagt at han burde være hans neste motstander. På film ville Bane knuse Haye men som Hardy selv sier så vet vi vel alle hvordan den kampen ender i virkeligheten:-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes teksten var usedvanlig irriterende på denne.

Nå ser jeg riktignok aldri film med tekst hjemme, og har disiplinert meg til å overse den på kino, men synes den var mye lysere hvit enn den pleier, og synes og den var plassert lengre oppe i bildet enn jeg husker fra tidligere filmer..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm det la jeg ikke merke til men skal se etter når jeg ser den på kino igjen:smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk film, men helt tragisk upplevelse på Sal 5 på Prinsen, Trondheim. Seriöst, man kunde inte se skillnad på svart och grått. Helt "utvaskat". I tillägg hade de tokhöjt kontrasten så det klippte överallt där det var ljusare nyanser.
    I scenen där de dansar i salen har många mörka kläder på sig. Alla såg ut som mörka/grå flodhästar.
    Ljudet, framför allt LFE var skoj. Länge sedan jag hörde under 30hz på kino.
    Men, skulle jag tippa så var det 30db skillnad i ljud mellan olika scener. Det var extremt högt i en del scener. Can't wait for BluRay.

Gå inte på sal 5 på Prinsen.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...tipper det bare er jeg som har blingset, for nå ser jeg at de kun angir Batman som "IMAX", ikke 3D... Helt greit for min del at de går for bildekvalitet kontra 3D, dog irriterer det meg grenseløst at de skifter mellom 16:9 og 2.35:1 på foregående Blu-ray utgivelser, noe jeg håper de går bort fra på denne!
    +1 til det!

Jeg sitter med et 21:9 format tv og da er det ekstra irriterende med slike bytter..

Veldig kul film forresten.

Jeg så den i Kristiansand for en ukes tid siden. Jeg blir ikke fortrolig med lyden i den kinosalen og jeg mistenker at akustikken gjør det meste. Hele salen består jo av murstein på alle vegger og går høyt opp i taket. De har satt inn noen akustikkplater her og der, men jeg synes ikke det hjelper.

Jeg merket det mest idet filmen startet da jeg kunne tydelig høre lyden fra ALLE godteriposene i salen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg synes teksten var usedvanlig irriterende på denne.

Nå ser jeg riktignok aldri film med tekst hjemme, og har disiplinert meg til å overse den på kino, men synes den var mye lysere hvit enn den pleier, og synes og den var plassert lengre oppe i bildet enn jeg husker fra tidligere filmer..
    Samme her, det gikk ikke mange minuttene før jeg syntes det var irriterende.. Ellers en knallbra film, som svarte til forhåpningene

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fantastisk bra film, og en verdig avslutning på Nolans trilogi..

Gleder meg til å se denne igjen, da hjemme i egen stue. 8)

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Fantastisk film, men helt tragisk upplevelse på Sal 5 på Prinsen, Trondheim. Seriöst, man kunde inte se skillnad på svart och grått. Helt "utvaskat". I tillägg hade de tokhöjt kontrasten så det klippte överallt där det var ljusare nyanser.
    I scenen där de dansar i salen har många mörka kläder på sig. Alla såg ut som mörka/grå flodhästar.
    Ljudet, framför allt LFE var skoj. Länge sedan jag hörde under 30hz på kino.
    Men, skulle jag tippa så var det 30db skillnad i ljud mellan olika scener. Det var extremt högt i en del scener. Can't wait for BluRay.

Gå inte på sal 5 på Prinsen.
    Hadde samme opplevelse som deg når det gjelder bilde i prinsen 6. Lyden var faktisk litt lav når jeg så den.

Men filmen var veldig bra. Er en blu-ray must dette her.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    filmen var veldig bra. Er en blu-ray must dette her.
    Ja takk denne er en blu-ray must:-D Men håper også de har gått bort ifra bytte mellom formater på denne....
    Noen som vet hvorfor dette ble gjort på foregående utgivelser, hva var hensikten?

Renè

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen googlesøk ser jeg at ryktene går om en BD utgivelse 7 desember 2012, HELT TILFELDIG OPP TIL JUL
    Er nok mange som ønsker seg denne juleaften

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cdon sier 28.11-12 Tror bare vi kan konstatere at den utkommer opp til jul og mange nok gleder seg til å se den hjemme i egen kino

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    dette klarer jeg meg fint uten! batman har alltid sugd!

Da har du tydeligvis ikke sett Batman Begins (2005) og The Dark Knight (2008) ! Christopher Nolan er genial.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TG1
    Samme her, det gikk ikke mange minuttene før jeg syntes det var irriterende.. Ellers en knallbra film, som svarte til forhåpningene
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Ja takk denne er en blu-ray must:-D Men håper også de har gått bort ifra bytte mellom formater på denne....
    Noen som vet hvorfor dette ble gjort på foregående utgivelser, hva var hensikten?

Renè

Grunnen til at Den bytter fra 21:9 til 16:9 i de forrige filmene (tror forresten det var kun The Dark Knight) er fordi enkelte scener er filmet i IMAX 15/70mm formatet! Det er visst mange komplikasjoner med IMAX så de kan bare filme 2 minutter om gangen eller noe.. Husker ikke helt hva det var, men Nolan hadde i hvert fall en god grunn til å ikke bruke IMAX gjennom hele filmen, men kun de viktigste scener. Bl.a. åpnings scena hvor de raner banken, biljakten etter fulgt av MC-scena, lamborghini kjøreturen og slutt scena på båten og batman vs joker. Det var sikkert flere scener men det varte til sammen kun 30-40 minutter av filmen.

I The Dark Knight Rises, bruker Nolan igjen IMAX, mer en før, men likevel ikke hele filmen. Denne gangen er det rundt 45-60 min med IMAX, blant annet åpningsscena, alle scener det The Bat og MCen blir brukt osv (for å ikke spoile nevner jeg ikke fler)

Slik ser da IMAX ut i forhold til 35mm og 70mm film.

Som dere ser er det cirka 10 GANGER mer informasjon i IMAX film enn i tradisjonell 35mm. Det er derfor i scener som er 16:9 på vår skjerm har MYE bedre bildekvalitet enn de som er i 21:9

Slik ser da en IMAX skjerm ut:

Så lettere sagt, JA det vil byttes fra 16:9 til 21:9

Og her er også et godt ekspempel på hvorfor IMAX er LANGT bedre enn 35mm filmer, og du opplever mye, MYE bedre bildekvalitet når skjermen din går fra 21:9 til 16:9

se på all informasjonen vi får i et IMAX bilde:

kontra standard 35mm film

Så takk til Nolan, som en av de få som gidder åbruke IMAX

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •