Prometheus: Anmeldelse og diskusjonstråd "Spoileralert" - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 171 av 171
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Brennstoffet til flammekasteren er selvsagt av typen som brenner uansett atmosfære. Det er SciFi - ikke en dokumentar.

hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Brennstoffet til flammekasteren er selvsagt av typen som brenner uansett atmosfære. Det er SciFi - ikke en dokumentar.

hehe
    +1
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planeten er heilt ukjent, men sannsylegvis med inteligent liv. Derfor velger dei å reisa med eit enormt romskip utan våpen (festa til skipet), med kun nokre forskarar og ein snål robot, med eit par skytevåpen og flammekastar. Helde ikkje mål. Alt for mange tåpelege og usannsynlege valg av karaktetane i denne filmen...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe
    +1

Planeten er heilt ukjent, men sannsylegvis med inteligent liv. Derfor velger dei å reisa med eit enormt romskip utan våpen (festa til skipet), med kun nokre forskarar og ein snål robot, med eit par skytevåpen og flammekastar. Helde ikkje mål. Alt for mange tåpelege og usannsynlege valg av karaktetane i denne filmen...
    Utrolig hvor ekstremt pripne folk er når de ser film :P Må si det begynner bli ganske morsomt lese folks erfaringer her nå...hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ser den. Normalt sett er eg lite kresen. Hadde eit åpent sinn når eg starta denne filmen. Men det blei rett og slett for mykje som ikkje hang på greip her. I Alien filmane skal jo historien vera ein del av det som driv filmen, tross alt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Hehe, ser den. Normalt sett er eg lite kresen. Hadde eit åpent sinn når eg starta denne filmen. Men det blei rett og slett for mykje som ikkje hang på greip her. I Alien filmane skal jo historien vera ein del av det som driv filmen, tross alt.
    Denne kommentaren er ikke direkte til Komlo, men alle som snakker ned "Prometheus". Mange av dem digger f.eks. "The Matrix", hvor robotene som styrer "The Matrix" er smarte nok til å ha mennesker i en kunstig verden for å bruke dem som batterier, men ikke smarte nok til å vite at de heller kunne brukt Kuer, og latt "The Matrix" være en enorm eng med gress, og ikke havne i motstandsgrupper når de våkner.

Vel, alle som har sett "Kung Pow: Enter the Fist" vet jo at Kuer slåss de også...

Har ingenting i mot at folk ikke liker "Prometheus" eller andre filmer, men underlig at enkelte filmer skaper mer hat en andre.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høye forventninger til en ny film i Alien-universet av Ridley Scott. Forventet bedre av Ridley. Noe av det samme med James Camerons Avatar.

Spark maunsforfatteren! Er vel noen andre som skal stå for manus til oppfølgeren (av Prometheus).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Denne kommentaren er ikke direkte til Komlo, men alle som snakker ned "Prometheus". Mange av dem digger f.eks. "The Matrix", hvor robotene som styrer "The Matrix" er smarte nok til å ha mennesker i en kunstig verden for å bruke dem som batterier, men ikke smarte nok til å vite at de heller kunne brukt Kuer, og latt "The Matrix" være en enorm eng med gress, og ikke havne i motstandsgrupper når de våkner.

Vel, alle som har sett "Kung Pow: Enter the Fist" vet jo at Kuer slåss de også...

Har ingenting i mot at folk ikke liker "Prometheus" eller andre filmer, men underlig at enkelte filmer skaper mer hat en andre.
    Agent Smith forklarer vel noe med at maskinene bruker menneskene som en målestokk for utvikling eller noe i den duren? The Matrix var uansett ganske friskt og orginalt syntes jeg. Kung pow også :grin:

Prometheus hadde jeg forventinger til, men det føltes ut som en ren blockbuster som prøvde å gjøre alle fornøyd. Ikke at det er så galt, men skapte ingen interesse for meg. Charlize Theron var ikke feil iallefall 8-)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prometheus er mer "religious fiction" enn "science fiction". Hele konseptet med at monstrene og menneskene har felles skaper bryter med de spillereglene som er vanlig å forholde seg til innen science fiction, siden vi vet at menneskene er en del av livet på jorda og har utviklet seg her. Filmen er dessuten full av argumenter fra den pågående amerikanske religionsdebatten, og den tar dessuten side. For meg virket dette som en propagandafilm. Det var som å se en dokumentar fra discovery-instituttet, som hevder å ha en vitenskapelig teori om at livet på jorda er "intelligent skapt". Noe tynn "teori", knapt en hypotese, siden denne instutisjonen ikke har noen bevis for ideene sine, og siden de fleste som jobber der er filosofer og advokater, og ikke forskere. Slikt tyder på at det er andre ting enn forskning de fokuserer på.

At disse rottene har klart å gnagd seg inn i det fantastiske alien-universet er mildt sagt tragisk, og jeg vil kalle det kunstnerisk hærverk. For min egen del, lar jeg ikke denne filmen "ødelegge" de andre filmene, men jeg velger å ikke tenke på Prometheus som en del av alien-konseptet, men som en enkeltstående film. Skuffende sådan.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinG^KaoZ
    Agent Smith forklarer vel noe med at maskinene bruker menneskene som en målestokk for utvikling eller noe i den duren? The Matrix var uansett ganske friskt og orginalt syntes jeg. Kung pow også :grin:
    Se "Dark City", så se når den er laget...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: ingen tvil om at Matrix har rappa mykje frå Dark City og litt frå Blade.

Eg for min del er glad i sci fi, superhelt filmar, eventyr og alt anna som er totalt usannsynleg. Var og voldomt glad i Alien teikneseriane tidlegare. Så eg leitet på ingen måte etter logiske brist, men vert fascinert og nyt det. Men i denn filmen vart det desverre for mykje som ikkje fungerte. Når filmen er historie dreve, så held ikkje det mål.

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •