Prometheus: Anmeldelse og diskusjonstråd "Spoileralert" - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 171
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Håpet vi skulle få mere informasjon om forhistorien en vi fikk, men det ligger jo ann til enda en film nå da. Blir det en til tro ?
    Ja den kommer.

Filmen spilte inn godt med penger, så fra 20th Century Fox sin side så er det ingen grunn til å ikke lage den. Og Ridley Scott er også meget interissert. Jeg linket for ett par innlegg siden til noen sitater fra Scott om oppfølgeren.

Men først skal han nok lage "Blade Runner" oppfølgeren ser det ut til, litt mer skeptisk til den, men mannen er i siget om dagen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har med vilje unngått markedsføringen på forhånd, og kun sett en trailer. Jeg er megaskuffet.

Svengelsken til Noomi Rapace var det største problemet for min del. De inkonsekvente og korka "vitenskapsmennene" det nest største.

Spektakulært var det likevel. Utrolig bildekvalitet.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg har med vilje unngått markedsføringen på forhånd, og kun sett en trailer. Jeg er megaskuffet.
    Teknisk sett er det en utrolig bra film. Lyden er referanse.

Når det gjelder filmen, så står den seg på ingen måte som en enkeltstående film. Til det reises altfor mange ubesvarte spørsmål, så dette holder ikke. Dens omdømme i ettertid er derfor helt avhengig av at det kommer en oppfølger som besvarer de mange spørsmålene. Derfor sier jeg 6/6 til kvaliteten og 3/6 til innhold - foreløbig.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott film, men det er en del ting som ødelegger helt for min opplevelse, da jeg sitter og irriterer meg mer enn jeg bør.

Var skikkelig gira da jeg skjønte hvor det bar hen fra starten, og satt helt trollbundet da de nærmet seg målet.

Jeg stussa litt over at crewet hadde blitt med på en reise i 2 år i søvne ut i rommet uten å bli informert om hva de skulle, men godtok på en måte dette da det kan ha bli satt som et kriterie da de ble valgt ut.

Men så viser det seg at de, på en DIGER måne, tilfeldigvis kommer rett på et byggverk når de har kommet seg ned under skylaget. Når man ser resten av landskapet tenker man at dette er for godt til å være sant.

De har reist 2 år gjennom rommet til et annet solsystem, og seiler rett på det som ser ut til å være eneste byggverk. Wow.

Jeg skulle ønske de hadde benyttet seg av sensorer og søkt seg frem til dette, noe som kunne vært et spenningsmoment i seg selv. Dette kunne vært 5-10 minutter av filmen. Istedet lander de første og beste sted, nærmest på trappa til et konstruert byggverk, og spaserer inn.

Der inne tar de av seg hjelmen (hvem i all verden hadde gjort dette?), tar på bevegelig svart gørr, prøver å klappe en slange med diger kjeft som freser mot dem, plukker opp et digert alienhode i en bag osv osv.

Hadde en del slike ting blitt gjort med "realistisk", så hadde jeg sitti igjen med en mye bedre opplevelse av filmen. For hovedtrekken i historien er jo fantastiske.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger må man bare legge fornuften/logikken bak seg og heller nyte filmen for det den er.

Jeg hadde det slik du beskriver med filmen "Sunshine" da jeg så den første gang.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Noen ganger må man bare legge fornuften/logikken bak seg og heller nyte filmen for det den er.
    Jeg er enig i at mange filmer skal nytes nettopp på denne måten og dette klarer jeg uten antydninger til problemer med filmer som 007, Die Hard (4) og en hel bråte andre "hjerneløse" actionfilmer. Men problemet med denne filmen er at den tar mål av seg til å være så mye, mye mer.

Og med det i tankene ble alle disse dumme tingene rett og slett litt for mye for meg til at jeg klarte å nyte filmen fullt ut.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Jeg hadde det slik du beskriver med filmen "Sunshine" da jeg så den første gang.
    Har du sett Sunshine flere ganger Supertramp??

Mener å huske at det er en av de dårligste filmene jeg har sett!:P Ikke det at vi må være enige, men måtte bare nevne det Kul musikk da!

Er det sånn at jeg må gi den en ny sjanse??
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri sett Sunshine.
    Ble nesten frista til å se den nå for å sjekke om den er så dårlig :P

Kan den være verre enn Solaris med George Clooney?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grandiS og 1DrE:

Har sett den 2 ganger, ja. Og om man legger logikken bak seg, så ble filmen noe bedre. Men det er ingen STOR film.

Men bilde-og lydmessig er det jo helt greit - ihvertfall på Blu-ray:
    Sunshine Blu-ray

"Sunshine Blu-ray delivers stunning video and reference-quality audio in this must-own Blu-ray release"

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    OK film. Men ingen høydare i min filmverden. Samme var konklusjonen til mine 3 bekjente som var med på filmen.

For min del ble den et gjesp dessverre..

Karakter, tørr ikke skrive det engang .
    +1

sitter igjen med samme følelsen... en stor skuffelse for min del

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg fikk mest ut av denne filmen var lysten til å se Alien-filmene.

Kan det tenkes at jeg er eneste her inne som ikke har sett dem :?:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Det jeg fikk mest ut av denne filmen var lysten til å se Alien-filmene.

Aj, aj, aj. Det er tøft å komme ut av skapet, men det føles sikkert godt når man først har gjort det

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kan være medlem uten å ha sett dem.....

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følte meg plutselig ufattelig teit ja

Ser man får 4 disk BD-boks til 150,-

Er vel egentlig ikke noe å lure på engang.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følte meg plutselig ufattelig teit ja

Ser man får 4 disk BD-boks til 150,-

Er vel egentlig ikke noe å lure på engang.
    Film 1 og 2 er alene verdt det dobbelt, minst.

Husk å se "Special Editon" av Aliens, altså film nr 2.
    Regner med boksen har diskene som har 2 versjoner av alle filmene.

Første film, Alien, er det ikke store forskjellen, men har kan man ta kino versjonen, da det er visse ting i den ny versjonen som ikke er helt som det skal. Husker ikke helt hva det var nå.

Men film 2 har over 20 minutter ekstra innhold, noe som gjør en allerede god film mye bedre. Gir bedre bakgrunn på karakterene osv.

Film 3 og 4 er verdt å se for å ha sett dem. Men det er utrolig synd at de ikke greide å få David Fincher til å lage til Alien 3 slik han ønsket,
    han ble dessverre overkjørt av produsentene, og nekter så vidt jeg skjønner i dag å røre filmen. Nesten vært å se den ekstra versjonen som er på disken, som er tilnærmet det han ønsket, men en ikke helt ferdig versjon.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Film 1 og 2 er alene verdt det dobbelt, minst.
    +1

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien, og Aliens, er det som ER Alien filmene for meg. Film 3, 4 og Prometheus er alle satt i samme univers, eller har "alien-DNA" som det så pent heter. Selv om film 3 og 4 på en måte direkkte oppfølgere, når de ikke helt spenningen og atmosferen på de to første.

Når det er sakt, syns jeg ingen av dem er direkkte dårlige, og har alle på en måte sin egen atmosfære og kvaliteter, som overgår myyyye av alt mølet som slippes på markedet idag.

Angåenda Prometheus, kan jeg vere enig i att det var en del å stusse på, men er det ikke i overkant mye surmuling hær nå? Har bare sett den en gang, så må se den ett par ganger till så jeg kan utale meg mere spesifikt... Men når man i fremtiden, suser i 2 fåkkings år, i sikkert store hastigheter, ut i værdensrome, med hyper avangserte datamaskiner bak roret, er det da så rart att kursen er satt mot det stedet det er mest sannsynlig og finne noe intresangt? Allerede i dag er lanndings plassen får Mars roberne bestemt, og når man flyr runt jorda, må man ikke lete etter flystripa særlig lenge?! Hehe... Nei som sakt, ska se gjennom den ett par ganger till. I'l be back! 😊

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien, og Aliens, er det som ER Alien filmene for meg. Film 3, 4 og Prometheus er alle satt i samme univers, eller har "alien-DNA" som det så pent heter. Selv om film 3 og 4 på en måte er direkkte oppfølgere, når de ikke helt spenningen og atmosferen på de to første.

Når det er sakt, syns jeg ingen av dem er direkkte dårlige, og har alle på en måte sin egen atmosfære og kvaliteter, som overgår myyyye av alt mølet som slippes på markedet idag.

Angåenda Prometheus, kan jeg vere enig i att det var en del å stusse på, men er det ikke i overkant mye surmuling hær nå? Har bare sett den en gang, så må se den ett par ganger till så jeg kan utale meg mere spesifikt... Men når man i fremtiden, suser i 2 fåkkings år, i sikkert store hastigheter, ut i værdensrome, med hyper avangserte datamaskiner bak roret, er det da så rart att kursen er satt mot det stedet det er mest sannsynlig og finne noe intresangt? Allerede i dag er lanndings plassen får Mars roverne bestemt, og når man flyr runt jorda, må man ikke lete etter flystripa særlig lenge?! Hehe... Nei som sakt, ska se gjennom den ett par ganger till. I'l be back!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0