Prometheus: Anmeldelse og diskusjonstråd "Spoileralert" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 171
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om man skal få mareritt av noe, må det bli 3D versjonen :-)

Jeg husker Titanic, jeg så den noen år senere på "special edition" på vanlig flat DVD. Gripende nok, men til tider søvndyssende...

I går kveld satte jeg på min nyinnkjøpte Titanic bluray 3D (amazon.com, asin B006H5120E). Det ble den sterkeste hjemmekino opplevelsen på lenge, jo, jeg gråt under sluttscenen, da gamlemor dro hjem til sin Skaper... Nokså fornøyd også med hjemmekinoen min, endelig fin tunet med 5 stk nye PSB Imagine høytalere og to stk SVS 12 " subs, ingen problemer med realistiske lydopplevelser :-)

Det er derfor jeg er så skeptisk til å handle raserte/ kuttete versjoner fra norske/eu butikker, jeg vil ha originalverket, og da må det som regel handles fra USA.

Her er mange eksempler, for eksempel Matrix, som jeg måtte hente som Digibook (asin B001NXBRJG) fra USA og nå nylig kom The Avengers (asin B0083SBJXS) i posten fra USA. Avengers blurayen er som kjent "herpa" i flere europeiske land, jeg skal se den i helga, litt spent på "ekstrascenen" som skal komme etter endcredits, noe bare (?) USA versjonen har.

Dermed er jeg på tråden igjen, unnskyld distraksjonen...

Skal altså ha meg Skapelsen i 3D jeg også.
    Er det amazon.com her igjen som er billigst på den ekte varen? Er ikke Prometheus PG13 i Europa, men R i USA???

Ser at amazon.co.uk selger den ganske rimelig, blir noen kr under de magiske 200,- Fristende å handle derfra (som vanlig), men jeg er nokså "sikker" på at den britiske utgaven er "sensurert" ???

Jeg vet, det er theatrical versjonen nå, noe extended blir vel ikke før neste år, blir vel samme "opplegget" som Avatar, heldigvis får vi 3D nå.

PS
    Tips til 3d briller søkes, jeg bruker briller og klarer ikke å finne noen gode til å ha utapå mine egne.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De heter "Engineers" (Ingeiører). Det var dårlig oversatt teksting av filmen som kalte dem Skaperene.

De brukte ikke mennesket DNA. De bruker sitt eget DNA. Menneskene er utviklet fra ingeniørene. Det sier de klart i filmen, at DNA fra hodet er likt menneske, men tidligere utgave.
    Og det er nettopp dette som drar denne filmen ut av science fiction-sjangeren og over i fantasy-sjangeren. Enten vi kaller dem ingeniører, skapere eller "inteligente designere", er dette konseptet, og mange andre elementer tydelig hentet ut av den pågående religionsdebatten som foregår "over there", men som de færreste her til lands har fått med seg.
    Halvveis i filmen tenkte jeg med meg selv at; sier du "Jesus Christ!" eller "Oh My God!" en gang til går jeg hjem! En annen replikk var; "don't be a sceptic, don't be an idiot". Bør ikke folk heller ha kritisk tankegang fremfor å ha en sterk tro?
    Tilbake til DNA'et. Vi vet at vi stammer fra, eller rettere sagt, vi ER aper, vi har ikke DNA fra romvesener. Når de tar inn et slikt element i filmen, er det altså ikke snakk om et framtidsscenario vi snakker om, men et "paralellt univers" ala Ringenes Herre. Slik har de klart å slepe det ellers så nydelige alienskonseptet over i eventyrsjangeren, hvor de ikke lengre trenger å følge sine egne regler.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 3D versjon ble sendt i går.

Forventingsfull og spent på handling, lyd og bilde :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blev otroligt besviken över denna film.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Da har jeg akkurat kommet tilbake fra Ringen kino sal 6 hvor jeg så The avengers, må si det ble en stor skuffelse kontra prometheus men likvel underholdende, men den gjorde vel det den var laget til.
    Her kunne jeg ikke vært mer uenig, Prometheus var latterlig dårlig - i hvert fall sett opp mot forventningene. Avengers derimot, hvor jeg forventet nok en hastig sammenrasket superhelt-film, overrasket stort med god humor og underholdning...

Men men, heldigvis for Ridley er nå smaken som baken... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne var meget skuffende jeg også. Hadde forventet mere enn en ny "Alien" film.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.logan
    Synes denne var meget skuffende jeg også. Hadde forventet mere enn en ny "Alien" film.
    Greit nok at det var noe fete effekter og noen gode scener her og der, men dette var langt fra å bli en god film. Noe vissvass etter min mening.
    NB! Jeg er ikke sint, bare skuffet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Greit nok at det var noe fete effekter og noen gode scener her og der, men dette var langt fra å bli en god film. Noe vissvass etter min mening.
    NB! Jeg er ikke sint, bare skuffet.
    Helt enig!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.logan
    Hadde det enda vært en ny Alien-film...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hadde det enda vært en ny Alien-film...
    HE.he. Du har et poeng der!

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skulle vel denne filmen handle om forhistorien til Alien filmene, så en ny Alienfilm kunne det vel neppe bli. Men det ser jo ut til at deg blir en oppfølger, så det er jo lov å håpe en får se mer til Alien der.

Når det gjelder denne filmen så er jeg litt skuffa jeg også. Men slett ingen dårlig film.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne
    Her er mange eksempler, for eksempel Matrix, som jeg måtte hente som Digibook (asin B001NXBRJG) fra USA og nå nylig kom The Avengers (asin B0083SBJXS) i posten fra USA. Avengers blurayen er som kjent "herpa" i flere europeiske land, jeg skal se den i helga, litt spent på "ekstrascenen" som skal komme etter endcredits, noe bare (?) USA versjonen har.

Hva er "herpa" angående Avengers?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes filmen var veldig bra og det var tillfredstillende å få se hva som har skjedd før den første filmen.

Omgivelsene,landskapet,lyder og farger i filmen har en stil jeg liker meget godt.

Er veldig klar for oppfølgeren, som det bare MÅ komme med den slutten der

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Hva er "herpa" angående Avengers?

Noe jeg antar, etter å ha lest dette;

The Avengers: Also Censored in Great Britain - British Version Has Same Adjustments (Spoiler) - Movie-Censorship.com

Hva tror du, har du en eu versjon?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er det hele så ser ikke jeg hva "the big deal" er egentlig. Skal være rimelig hardcore fan for å bry seg ville jeg tro...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Om det er det hele så ser ikke jeg hva "the big deal" er egentlig. Skal være rimelig hardcore fan for å bry seg ville jeg tro...

Angående Avengers i UK /Europa;

1) Endret tittel

2) Modifiserte, snillere scener

3) En annen slutt

For meg blir det -- herping og slett ikke originalverket. Som å male et smiley på Skrik.

Ang Genesis;

Prometheus to be rated 15 in the UK with no cuts | Metro.co.uk

Mao 15 år i UK /Europa. og R i Usa. Gledelig!

Men jeg tok ikke sjansen på norske utgaver, så en USA utgave er på vei i Posten (asinB0085Z8F4A)

Alt er altså såre vel, bortsett fra Avatar 3D som jeg venter på, dumt med filmversjonen når en er så glad i den utvidete, det betyr vel ny handel av Avatar 3D og Prometheus 3D neste jul, sammen med The Hobbit i 3D, extended utgave :-)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke riktig tråd å ta opp dette, men siden temaet allerede blir diskutert..

Jeg har bestilt den Avengers boksen fra Amazon.uk.com, får jeg en sensurert versjon da??
    Min tråd

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne

Skal altså ha meg Skapelsen i 3D jeg også.
    Er det amazon.com her igjen som er billigst på den ekte varen? Er ikke Prometheus PG13 i Europa, men R i USA???

Ser at amazon.co.uk selger den ganske rimelig, blir noen kr under de magiske 200,- Fristende å handle derfra (som vanlig), men jeg er nokså "sikker" på at den britiske utgaven er "sensurert" ???

PS
    Tips til 3d briller søkes, jeg bruker briller og klarer ikke å finne noen gode til å ha utapå mine egne.
    Vi begynner på toppen.

End Credits sekvensen, den som kun var på kino i USA, skal etter det jeg ha hørt være på alle utgivelser på BD/DVD.

Det er vel ingen som bruker PG-13/R osv i Europa. England bruker PG, men 15 og 18 over. BBFC.co.uk er en fin side å bruek for å sjekke sensurerte filmer i England. Men den viser dessverre kun filmer som filmtilsynet i England sensurerer, har utgiveren gjort det, så vises det ikke her.

Er helt enig med deg når det kommer til å kjøpe USA utgaver. Det er som regel det tryggeste valget, både kvalitet og innhold. Problemet i Europa er at de skal spare litt penger ved å ikke gi ut forskjellige versjoner. Dette spesielt på de store utgiverene som dekker hele Europa.

Når det kommer til Prometheus, så er 3D utgaven i USA under 200,-. Venter på den selv.

3D briller utenfor normale briller, så har jeg samme problemet selv. For kino så har Deal Extreme clip on versjoner for Real D. Disse fungerer meget bra. Kjøpte med noen "pilot" briller til kompiser også, og de elsker dem fremfor de normale brillene.

Til aktive TVer hjemme så bruker jeg Xpand sine nyeste. Har både X103 og den nyeste X104. Sistnevnte er ladbar og mye lettere. Disse er meget behaglige å ha på utenfor mine briller. De kan også tas med til kinoer som har aktive briller (Colusseum sal 2, f.eks.) og trenger ikke da å stilles inn heller. Det skjer automatisk.

Disse har også mulighet for å justeres via PC, slik at de tilpasses enda bedre mot TVen. Det eneste minuset foreløpig er at enkelte produsenter, Panasonic, har startet å kjøre signalene enten på RF eller Bluetooth, noe disse ikke støtter. Men det kommer nok ny utgave etter hvert. Det er Xpand som leverer teknikken til de fleste av de aktive brillene på markedet, selv om produsentene tilpasser litt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jeg har bestilt den Avengers boksen fra Amazon.uk.com, får jeg en sensurert versjon da??
    Hvis den er klippet i en utgave, så er alle det. De lager ikke forskjellige disker, selv om innpakkningen er forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis den er klippet i en utgave, så er alle det. De lager ikke forskjellige disker, selv om innpakkningen er forskjellig.

Vi må finne ut av dette.

Jeg ville aldri kjøpt Avengers fra England, tittel er jo også forandret til

MARVEL AVENGERS ASSEMBLE

Sitter med dIsken jeg fikk fra Usa, tittel

MARVELS AVENGERS

Begge har 143 min spilletid, men den i UK har 12 som rating, min disk er PG-13.

Derfor kjøpte jeg usa utgaven, må få sett den snart, for å se hva som kommer helt sist

Litt synd dette, det er amazon i England jeg kjøper "alt" fra. Men noen ganger så må man kjøpe fra statene, med all ekstra porto det medfører, og finregning av 200,- grensen.

Mange takk for 3d tips, skal se nøye på det merket, jeg har Samsung 51 tom fra ifjor, 6 serien plasma.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •