Prometheus: Anmeldelse og diskusjonstråd "Spoileralert" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 171
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Nå har vel ikke Ridley Scott gått for å lage en ren grøsser slik som "Alien" var originalt, men noe mer filosofisk. Det er egentlig meget viktig at folk som ser den ikke forventer en "Alien" film, men dessverre er det vel det de forventer, noe som også gjenspeiler seg i karakterene på IMDB, da den startet meget høyt, og har falt nokså kjapt (8 er fortsatt høyt, er vel nede på 7.5 eller litt lavere om noen få uker tipper jeg).

Har sendt klage til Colosseum på 3Den, og de skulle videre sende til teknisk avdeling. Får håpe de finner noe.
    +1

lurer nesten på gjøre det samme selv. Desto flere som sender inn desto mer sjangse for at det blir gjort noe med

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel ikke Ridley Scott gått for å lage en ren grøsser slik som "Alien" var originalt, men noe mer filosofisk. Det er egentlig meget viktig at folk som ser den ikke forventer en "Alien" film, men dessverre er det vel det de forventer, noe som også gjenspeiler seg i karakterene på IMDB, da den startet meget høyt, og har falt nokså kjapt (8 er fortsatt høyt, er vel nede på 7.5 eller litt lavere om noen få uker tipper jeg).

Har sendt klage til Colosseum på 3Den, og de skulle videre sende til teknisk avdeling. Får håpe de finner noe.
    Det skjønner jeg jo men Mr Chill refererte til den som skummel og ekkel...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kan hende jeg ordla meg litt sterkt der. Jeg syntes den burde vært skummlere alla Alien stil noe den ikke var, men det var uten tvil noen "ekle" scener i den. Dama satt å holdt for øynene store deler av filmen. Det hele kommer nok ann på øyet som ser, personlig ville jeg hatt mer skummelt, men objektivt sett vil jeg se på den som en ekkel og litt skummel film

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og diskturer med en kompis om filmen. Vi kom inn på hva som kunne vært motivet til David når han forgiftet drinken til Holloway med det sorte slimet? Noen som har noen ide på det?

Jeg tenker at det er fordi Weyland corp er interresert i det som finnes på denne planeten og om det er biologiske våpen eller lignende der, skal de ta det med seg tilbake til jorden. Hvor han da gir det i drinken hans for å befrukte Shaw.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg skriver under vil ha Spoilere i seg:

For min del virker det mer som at hans oppdrag er å finne ut mer om dette på en enkel måte der ute, for å kunne ha så mye info som mulig når Weyland skal vekkes. Det er jo den enkleste måten å eksprimentere på, og dytte det i noen og se hva som skjer.

Ash fra Alien hadde nok oppdraget programmert i seg, at hvis de finner noe som kan brukes, som våpen, eller annet, så få det med tilbake til jorden koste hva det koste vil. Alien er jo ikke ett forsknings oppdrag som her. Det er jo kun ren "gruve" drift de driver med, og frakter utvinningen tilbake til jorden. Og det er vel derfor Weyland har det som krav om at de skal ha med seg Androider om bord på alle sine romferger.

Men det strider jo litt i mot hvordan Bishop i fra Aliens oppførte seg, han var ikke programmert slik, men kun som hjelp. Det er jo litt rart at David i denne filmen er våken under hele reisen, mens i de andre filmene så sover de som de andre. Men nå viste jo ikke de andre at Ash var Android i Alien. Samt at David hadde ett par oppgaver under reisen, lære seg opp på elgammelt språk, samt nok passe på at ingenting galt skjer med Weyland underveis.

Leste litt i talkback seksjonen på Aintitcoolnews, under nyheten om at manusforfatteren her skal omskrive slutten av World War Z. Skal si de ikke likte filmen i det hele tatt. Lover ikke veldig godt for USA lanseringen denne helgen. De har nok hatt store forventninger til en Alien film vil jeg tro.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja gode poeng

Fikk også med meg at manusforfatteren skal skrive om world war z ja Tror det er dette som er mye av problemet siden de har så store forhåpninger om en alien film, venter spent på score updates over helgen.

Denne filmen ville vært mye bedre omtalt om alien filmene ikke var laget :P

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...tror nok dette er en typisk film en enten liker eller ikke liker... Karakter og anbefaling bør nok derfor ha en del forbehold sånn sett. Dama til en kompis som var med å så filmen i går var eksempelvis langt fra like imponert som jeg var...
    Jeg var dessverre en av de som ikke likte den... Uten å skrive hvorfor, for man kødder ikke med Alien fans... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var knallbra den, fram til det ble for mye "Alien" preg over den. Om de hadde laget dette som en egen film/egen story og fjerna Alien parallellene som plutselig kom midt i/på slutten, så hadde denne filmen vært outstanding.

Jeg satt med en "wow" følese helt fram til det begynte å bli for mye Alien preg, for da følte jeg dette var noe helt nytt, et konsept jeg ikke hadde sett før. Men så fikk jeg en nedtur når disse "gamle" alien vesene tok over.

De scenene hvor man fikk et gjensyn med Alien synes jeg så utrolig gammeldagse ut. Effektene på de scenene hvor Rapace kjærer ut en Alien fra magen og den henger oppe i den kapselen f.eks, så ut som en effekt som hadde vært laget for 15 år siden. Også den scenen hvor "blekkspruten" får tak i han karen på slutten der, så veldig dårlig ut.

Det er så rart, for effektene i filmen generelt er utrolig bra bortsett fra disse scenene hvor de drar paralleller til Alien filmene...

Terningkast 4 (hadde så lyst og håpet at dette skulle bli en 5+ film, men den gang ei)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns det var helt ok med Alien greiene. Fikk liksom følelsen av at det var "uferdig" noe som gav det et preg på at det var i et veldig tidlig stadie i utviklingen. Litt som at mennesker for flere millioner av år siden bare var noen klumper og bakterier i havet :P Syns dog effektene med den store blekkspruten på slutten var bra. I tillegg syns jeg det var kult se relasjoner til hvordan Alien vesenet ble til Dette sier jeg som en hardbarka Alien fan.

Jeg syns filmen feiler på en del karakterer og dialoger, syns også handlingen som utspiller seg på planeten kunne vært gjort bedre. Litt småplukk her og der

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ridley Scott var ute og pratet litt de siste dagene.

Blu-ray utgaven blir nok bortimot 20 minutter lenger. Klippet den ned, som han sa, fordi han ikke er dum, og vil føye det normale publikummet. Altså en litt kjappere film, og mer action preget.

Gleder med til lang versjonen. Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.

Han nevnte også hva de var inne på om hvorfor "Engineers" skulle utslette jorden. Ble meget glad for at dette ikke ble tatt med i filmen, ville ødelagt mye for min del. Da er det bedre at det ikke forklares, og man kan heller lage opp sin egen teori. Liker min egen teori bedre enn den de satt opp der.

De som ønsker å lese dette selv kan sjekke ut: Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.

Når det kommer til Alien parallellene så er det noe av det som etter min mening gjør filmen bra. Vi vet hva som skal komme, hvor vi skal. Men ikke hvordan vi skal dit. Og at de valgte å lage en annerledes prequel som ikke tar de enkle løsningen er ett stort pluss. Dessverre så er det nok litt for mange som har hengt seg opp i Alien linken. Spesielt her i Europa så ble Alien brukt litt i markedsføringen. I USA, i hvertfall i de første trailerene osv så nevnte de når de skriver "From the Director of..." så var ikke Alien nevnt av en grunn. Mens det var med fra første stund i de såkalte International Trailers, altså Europa trailerene osv.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gleder meg allerede til extended version.

Velger egentlig bare ta det Ridley sier i andre artikkel der som en mulig tolkning på det. Mye bedre bruke sin egen fantasi, det var sånn Ridlay har tenkt det, jeg velger tenke annerledes. Får vi heler vente se hva 2ern har å by på

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jeg har hørt rykter at dette blir Del 1 av 2 ?
    Det stemmer ja.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Det stemmer ja.
    Får håpe det har vært i tankene hele tiden, har ikke lagt merke til at de har nevnt noe om dette før. Men har valgt å ikke lese alt om filmen før jeg så den heller.

For hvis de har hatt det i tankene hele veien, så pleier det å fungerer. Og ikke slik som det var med "The Matrix", hvor de rett etter premieren og det var en suksess sa at det var tiltenkt som en trilogi hele tiden, noe det ikke var. Da hadde de vært mer gjennomtenkt. Må legge til at jeg har sett Matrix 1 gang, og oppfølgerene 1 gang mange år etter release, og at Matrix var en enorm enorms skuffelse for min del.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film: 15-åring fikk anfall av Noomis skrekkscene VG Nett

Hehe Nevte det tidligere i tråden, den scenen var bare helt sinnsyk!
    Min tråd

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skulle akkurat linke til den her inne selv. Er jo litt latterlig, men media elsker jo hype opp slike ting. Folk svimer jo av alt mulig tull.

Men morsomt lese hvordan de lagde scenen. De brukte en uke på hele greia, med mange tagninger, sier litt om hvor mye tanke som har gått inn i den scenen. Syns forøvrig det er helt fantastisk regi og skuespill og jeg felte en tåre hver gang jeg så den, kunst på høyeste nivå og minner meg på hvor mye jeg elsker film

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Ingen som så rulleteksten fullt ut, og om det var noe etter den?
    så denne på imax 3d i new york (amc lincoln square 13)

og ja det var scener etter credits, bla datoen 10.11.12 mener jeg å huske
    (blir da 11 oktober 2012)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeGG
    så denne på imax 3d i new york (amc lincoln square 13)

og ja det var scener etter credits, bla datoen 10.11.12 mener jeg å huske
    (blir da 11 oktober 2012)
    http://wearemoviegeeks.com/2012/06/p...t-is-10-11-12/

Det er datoen Weyland Industries ble børsnotert i følge timelinen som filmskaperene har laget.

EDIT: Husk at det er altfor mange "imax" kinoer i USA. Du har ekte IMAX, så har man de nyere versjonene som har poppet opp over det hele, som viser normal film, men med mye større skjerm så vidt jeg har skjønt det, og ikke ekte IMAX format. Tok å sjekket, og den du gikk til skal være av den ekte typen. Skulle gjerne sett filmer på den måten selv. Men de satset jo på IMAX her hjemme når det kun var gimmick filmer som ble laget. Synd ingen tørr satse i dag. Kunne nok kjørt samme deal som i USA, hvor de får førpremierer noen dager før på filmene. Oslo Kino kunne tjent litt ekstra der, Oslo er nok eneste stedet det ville vært leve grunnlag vil jeg tro her hjemme.

Det nærmeste man kommer her hjemme er de store salene, for så å sette seg på de fremste radene. Personlig så liker jeg det bedre. Så "Dark Knight Rises" på 3 rad på Colosseum, og det var mye bedre enn rad 8 på Ski Kino uken etter.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bare en liten mnd igjen til denne filmen kommer på Bluray.

Burde vel forhåndsbestille denne snart, virket som at platekompaniet var billigst

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon.co.uk er billigere, spesielt på 3D versjonen.

Husk at prisen man ser når man søker på filmen der ikke er korrekt, de tar av den engelske momsen, slik at den blir enda billigere. Mens porto kommer i tillegg, akuratt som hos Platekompaniet. Men Amazon er billigere der også

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon.co.uk er billigere, spesielt på 3D versjonen.

Husk at prisen man ser når man søker på filmen der ikke er korrekt, de tar av den engelske momsen, slik at den blir enda billigere. Mens porto kommer i tillegg, akuratt som hos Platekompaniet. Men Amazon er billigere der også
    Aha, notert, da blir det nok 3D versjonen faktiskt

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •