Prometheus: Anmeldelse og diskusjonstråd "Spoileralert" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 171
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror nok dette er en typisk film en enten liker eller ikke liker... Karakter og anbefaling bør nok derfor ha en del forbehold sånn sett. Dama til en kompis som var med å så filmen i går var eksempelvis langt fra like imponert som jeg var...

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal se denne u kveld, gleder meg sykt:-)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom nettopp hjem etter å ha sett i Sal 2 (storsalen) på Fredrikstad Kino.
    Hele filmen var en utrolig opplevelse! Satt å storkoset meg skikkelig!

Jeg har hørt rykter at dette blir Del 1 av 2 ? Noen som har lest noe ang dette?
    Min tråd

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en typsik guttefilm :P Så at dama ikke var på topp kan jeg i grunn forstå.

Det blir nok sikkert en oppfølger, alt avhenger også av hvor mye penger som tjenes inn, men den går nok sikkert i overskudd så da blir det spennende se Tror ikke det ligger noen bekreftet informasjon om dette på nett enda.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    OK film. Men ingen høydare i min filmverden. Samme var konklusjonen til mine 3 bekjente som var med på filmen.

For min del ble den et gjesp dessverre..

Karakter, tørr ikke skrive det engang .
    Trenger flere innlegg som dette for å holde diskusjonen oppe rundt denne filmen. Den negative omtalen på nettet var en av hovedgrunnene til at jeg lagde tråden.

Hadde vært veldig fint om du sa hvorfor denne ikke gikk rett hjem hos deg Konstruktiv kritikk er veldig flott

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som så rulleteksten fullt ut, og om det var noe etter den?

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr den fått mye negativ ommtale da!? Greit denne type film nokk kansje ikke passer for alle, men frykter enkelte føler di MÅ mene noe neggativt når så mange mener noe er bra (godt eks. avatar) Kansje noen har hatt litt i overkant høye forventnigner og kansje forventet noe like banebrytende som Bladerunner og Alien.

Ser man feks. på IMDB, har stort sett ALLE filmer med ok score, omtrent like mye 1'ere, som 5-6..!? Ett merkelig fenomen jeg har lagt merke til. Er dette "trolling" eller synest virkelig 2.6% att The Dark Knight fortjener 1... av 10?!? Som sakt, alle må jo ikke like det samme, men i noen tilfeller syns jeg det blir litt ekstremt.

Vi, publikum, stiller så skyhøye krav idag, som en gjeng junkies, som jakter på stadig nye "høyder" Og føler enkelte kun sitter og fokkuserer på di svake delene av det di ser, enn og fakktisk kose seg med det man får servert. Tror ikke man for 10år siden, hadde kommet ut fra kinoen med en skuffet følelse av, i denne sammenheng, Prometheus.

hvor skal det ende!? Og til diskusjon, hva krever DU for og bli "tillfredstilt":P

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke satt ferdig etter rulleteksten, Streiken førte til at det er 1 person som styrer for projektorene, rydding, utdeling av 3D-briller og billett riving.

Men må bare ta opp scenen hvor Noomi utgjør en abort på seg selv, for en rå og intens scene!!! Satt med et stort glis over hvor awesome dette var!
    Min tråd

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulken
    HAr den fått mye negativ ommtale da!? Greit denne type film nokk kansje ikke passer for alle, men frykter enkelte føler di MÅ mene noe neggativt når så mange mener noe er bra (godt eks. avatar) Kansje noen har hatt litt i overkant høye forventnigner og kansje forventet noe like banebrytende som Bladerunner og Alien.

Ser man feks. på IMDB, har stort sett ALLE filmer med ok score, omtrent like mye 1'ere, som 5-6..!? Ett merkelig fenomen jeg har lagt merke til. Er dette "trolling" eller synest virkelig 2.6% att The Dark Knight fortjener 1... av 10?!? Som sakt, alle må jo ikke like det samme, men i noen tilfeller syns jeg det blir litt ekstremt.

Vi, publikum, stiller så skyhøye krav idag, som en gjeng junkies, som jakter på stadig nye "høyder" Og føler enkelte kun sitter og fokkuserer på di svake delene av det di ser, enn og fakktisk kose seg med det man får servert. Tror ikke man for 10år siden, hadde kommet ut fra kinoen med en skuffet følelse av, i denne sammenheng, Prometheus.

hvor skal det ende!? Og til diskusjon, hva krever DU for og bli "tillfredstilt":P
    Den har ikke fått så dårlig omtale fra presse her til lands hvertfall. Var en 3er som kom, ser liksom ikke helt hvor den kom fra. Ellers har den bare fått 63 av 100 på metascore.

Tenkte mest på IMDB.com hvor brukere selv skriver anmeldelse, men kan hende det er mye trolling her. Spesielt noen som overtenker filmen og noen scener for mye syns jeg.

Men må bare ta opp scenen hvor Noomi utgjør en abort på seg selv, for en rå og intens scene!!! Satt med et stort glis over hvor awesome dette var!
    Ja den er helt rå

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Spesielt synes jeg de har fått til "the creators" på et fantastisk godt vis... Hele opplegget ved at de reiser rundt og "befrukter" planeter ved bruk av menneskets DNA drar jo veldig mange paralleller til etablerte forestillinger rundt dette temaet som jo i utgangspunktet er ekstremt vanskelig å sette på lerretet uten å virke helt tullete...
    Må nok arrestere deg på ett par ting her.

De heter "Engineers" (Ingeiører). Det var dårlig oversatt teksting av filmen som kalte dem Skaperene.

De brukte ikke mennesket DNA. De bruker sitt eget DNA. Menneskene er utviklet fra ingeniørene. Det sier de klart i filmen, at DNA fra hodet er likt menneske, men tidligere utgave.

Var å så filmen for annen gang søndag. Og jeg tror Colosseum bør gjøre noe med 3Den sin. Like mye ghosting fra en annen sitteplass også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, "Engineers" var det de kalte dem ja, stemmer det...

Satt på bakerste rad, og der var det ikke så mye ghosting rett og slett fordi 3D-effekten nærmest var fraværende. Utrolig hvor elendig egentlig 3D-opplegget er på kino, foretrekker helt klart aktiv 3D nesten uten ghosting (dog litt flimring og langt større tap av lysutbytte, så det er langt fra perfekt det heller...) enn passivt... Hadde vært like greit å sett denne filmen i 2D sånn sett.

...gleder meg uansett allerede til å se den på nytt!!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ska se den for andre gang idag. Kl 21 på collosseum. Da sitter jeg midt på rad 11. Får se om det er noen forskjell på 3D her fra forrige spot. Men ja enig at 3Den på collosseum ikke er helt god.

Uansett gleder meg til å se filmen en gang til Skal ta med dama, hun hater skumle og ekkle filmer så dette blir gøy

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe, ska se den for andre gang idag. Kl 21 på collosseum. Da sitter jeg midt på rad 11. Får se om det er noen forskjell på 3D her fra forrige spot. Men ja enig at 3Den på collosseum ikke er helt god.

Uansett gleder meg til å se filmen en gang til Skal ta med dama, hun hater skumle og ekkle filmer så dette blir gøy
    Jeg syns filmen var grei og gir den terninkast 4+, men skummel og ekkel var den ikke i det hele tatt i mine øyne. Men jeg skal se den igjen og da i min egen kino.

Jeg syns Alien var mye skumlere når jeg så den for noen tiår siden, skal se den på BD om ikke lenge...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som har sett igjennom hele rulleteksten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...foreløpig har filmen 8 av 10 på IMDB da, som jo er veldig bra - så det er tydelig at det er flere enn meg som synes dette var bra saker! Prometheus (2012) - IMDb.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scenen hvor skipet til ingeniøren styrter, når det tipper over mens Noomi og Charlize løper for livet imellom fallende vrakdeler og et soundtrack som i akkurat den scenen satte prikken over i'en er en av de feteste sekvensene jeg har sett på lange tider.

Scenen hvor ingeniøren kommer for å kverke Noomi en gang for alle og hun åpner døra inn til medic'en med blekksprut monsteret - den påfølgende sekvensen hvor ingeniøren øyblikkelig retter oppmerksomheten sin mot blekkspruten istedet og kjemper imot med all kraft, den ekstreme feiden som foregår mens Noomi snubler som best hun kan for å komme seg vekk fra brutaliteten. Også en av mine favoritter i filmen.

Har ventet på Prometheus siden forrige sommer. I motsetning til så mange andre så lot jeg vær å vente meg Alien all over again, eller å ha Alien-iske forventninger i det hele tatt, og det vant jeg på. Istedenfor å sitte igjen skuffet og klagende så gleder jeg meg istedet til å se den igjen til helgen.

Det denne filmen taper på et semi-svakt skript og ikke så altfor fengslende karakterer vinner den igjen med sin mørke og dystre stemning, noen sjokkerende scener man ikke ofte ser maken av i dag, og noen helt fantastiske bilder man ikke klarer å se vekk fra.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har edding også endelig sett den i 3D på Kilden Tønsberg i salen Giganten.
    Som flere andre sier var ikke 3D effekten noe å skryte av. Lyden derimot var helt ok i salen.

For en som er oppvokst med Alien, var dette storveis. En sjanger som passer meg veldig bra. Mye kognisjon under filmen. Gleder meg til oppfølgeren.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg var solgt allerede i introduksjonen, legg merke til at Director of Photography vises i det kameraet kjører over vannspeilet i starten. Fantastisk flott sekvens...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett den igjen, og det var like fantastiskt andre gangen. Ser ut som den gjr det ganske så greit på imdb faktiskt. Men ikke i samme kaliber som Alien. Men er fortsatt mange stemmer som kan komme men som regel går den nok litt mer ned.

Så ikke gjennom hele rulleteksten denne gangen heller, venter heller til BD releasen :P Dama ville UT OG HJEM MED EN GANG, hun var redd. hehe.

Kan også bekrefte at 3Den absolutt ikke er på topp o collosseum. Virker som den er ukalibrert eller noe. Alt for mye ghosting, ringen var mye bedre til sammenligning. Satt rett på skjermen.

Jeg syns Alien var mye skumlere når jeg så den for noen tiår siden, skal se den på BD om ikke lenge...
    Ja, skulle ønske den var litt skummlere ala Alien stil. Men men..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg syns filmen var grei og gir den terninkast 4+, men skummel og ekkel var den ikke i det hele tatt i mine øyne.
    Nå har vel ikke Ridley Scott gått for å lage en ren grøsser slik som "Alien" var originalt, men noe mer filosofisk. Det er egentlig meget viktig at folk som ser den ikke forventer en "Alien" film, men dessverre er det vel det de forventer, noe som også gjenspeiler seg i karakterene på IMDB, da den startet meget høyt, og har falt nokså kjapt (8 er fortsatt høyt, er vel nede på 7.5 eller litt lavere om noen få uker tipper jeg).

Har sendt klage til Colosseum på 3Den, og de skulle videre sende til teknisk avdeling. Får håpe de finner noe.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •