Battleship ( 2012 ) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for svar.
    Ser ut til at den virker nå, dro ut støpselet en liten stund....
    skjønner ikke hvorfor det bare var den ene filmen den ikke ville ta men men, virker den nå så er jeg happy

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Battleship er så dårlig laget at man kan lure på om det er parodi på klisjeaktige filmer fra 80 og 90 tallet.
    Mye lyd var det, men inntrykket mitt var det ikke var snakk om god og åpen lyd men komprimert.
    Terningkast 3 fra meg.
    Kan ikke si meg enig, filmen var lett underholdning ja (men forventet ikke mere heller). Lyden var derimot veldig bra, ikke overdrevet bass, som jeg føler en del andre filmer har (Avengers synes jeg det var alt for mye bass i forhold til andre effeketer). Mye bruk av suround kanalene og heftig bruk av hele frekvensbåndet, ikke bare bassen. Så lydmessig er denne en sterk 5 fra meg. Filmmessig er den hva den er. Lett hjernedød underholdning, men det er jo det meste av denne type film alikevell.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Kan ikke si meg enig, filmen var lett underholdning ja (men forventet ikke mere heller). Lyden var derimot veldig bra, ikke overdrevet bass, som jeg føler en del andre filmer har (Avengers synes jeg det var alt for mye bass i forhold til andre effeketer). Mye bruk av suround kanalene og heftig bruk av hele frekvensbåndet, ikke bare bassen. Så lydmessig er denne en sterk 5 fra meg. Filmmessig er den hva den er. Lett hjernedød underholdning, men det er jo det meste av denne type film alikevell.
    Bassen vi klager på i denne tråden er under 30-35hz, dvs et frekvensområde som de fleste anlegg ikke klarer linjært å produsere.
    Jeg merker veldig fort når en film er overkomprimert siden jeg har et anlegg som har nivå ned til 12-14hz, og samtidig har tonekvalitet til å høre kompresjon i høyere frekvenser også. Denne var veldig komprimert og hadde dårlig dynamikk i hele frekvensområdet, og ingenting under 35hz.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen kan gjøre noen waterfalls av noen sener og sjekke det ut ?

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7
    Bassen vi klager på i denne tråden er under 30-35hz, dvs et frekvensområde som de fleste anlegg ikke klarer linjært å produsere.
    Jeg merker veldig fort når en film er overkomprimert siden jeg har et anlegg som har nivå ned til 12-14hz, og samtidig har tonekvalitet til å høre kompresjon i høyere frekvenser også. Denne var veldig komprimert og hadde dårlig dynamikk i hele frekvensområdet, og ingenting under 35hz.
    At den ikke hadde mye under 35hz er godt mulig, min sub. gjengir flatt til ca. 18hz, hvor jeg har valgt å rulle den av pga. at det blir for mye som rister i stua om jeg ikke gjør det. Poenget mitt er at en del filmer fokuserer kunn på dypbass, og da blir det ekstremt unaturlig. Nei verden rister ikke i stykker når en bil kjører forbi.

Hos meg var det utmerket dynamikk ellers, mye bedre en Avengers. Avengers var egentlig masse dypbass, også der det var helt unaturlig, og alt annet låt ganske dårlig. Skyting og bilkjøring i begynnelsen f.eks. var veldig lite dynamikk, så lite at jeg sjekket om prosessoren sto på nattinstilling.

Så i samenlikning med Avengers skjønner jeg ikke hva dere mener.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dere ha en film å sammeligne Battleship mot når det gjelder dypbass så må dere se Battle L.A.

Og da nytter det ikke med sub som ruller av ved 15Hz...
    Her er det lyder godt under 10Hz.

Sier ikke at Battle L.A. er en bedre film, men den har dypbass så det holder og imponerer stort på det området.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er glad jeg bruker cerwin subber jeg. Da slipper jeg irritere meg over at en film ikke har dypbass.
    Jeg så battleship og avengers med -10db i receiver. Dette er veldig høyt, og lyden på battleship virket høyere og jeg ble mer sliten i ørene da jeg så den. Kan det ha noe med kompresjon og gjøre RiZLa_7?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Er glad jeg bruker cerwin subber jeg. Da slipper jeg irritere meg over at en film ikke har dypbass.
    Jeg så battleship og avengers med -10db i receiver. Dette er veldig høyt, og lyden på battleship virket høyere og jeg ble mer sliten i ørene da jeg så den. Kan det ha noe med kompresjon og gjøre RiZLa_7?

Det går fult mulig ann å "savne" dypbass selvom man har gode subber? Har kanskje ikke PA-effekten som Cerwin Vega har med min KEF sub, men er god bass i den, og mange her har SVS subber, og noen av de har faktisk 2 stykk SVS PB13 ultra flagskipa... Først var jeg ute med å si at folk var dumme for å klage på at Battleship mangler dypbass siden min 10" ristet hele huset gjennom hele filmen omtrent. Men så merket jeg at de hadde faktisk rett.. Det er mye bass kvantitet gjennom filmen men den mangler bass kvaliteten. Det er sikkert jævlig mye eksplosjoner som sprenger ned til 50hz i over 2 timer, men er ikke et sekund med 15hz materiale.. Det finnes filmer som går dypere ned enn 15hz også.

Er ikke helt sikker, men er det ikke sånn for å få ordentlig lyd gjengivelse av helikopter vifte subben ned i 3hz? Mener det var noe helt sykt noe.

Poenget er, har du stor sub så får du mye bass ut av 150hz toner, men uansett om du har en 21" eller 8" så er det ikke det samme som dypbass på 30 hz, 25 hz eller 20- hz..

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultimanoctis: Det jeg mente med cerwin sub kommentaren min var at dypbass ikke er noe savn for meg fordi anlegget mitt ikke er istand til å spille dypbass.

Uansett hvilken film jeg ser og hvor lave frekvenser den måtte ha så hører/merker jeg det aldri. Cerwin vega er ganske død under sirka 25hz.

Mange vil mene at jeg går glipp av mye moro siden hjemmekinoen min ikke spiller dypbass og det skal jeg ikke nekte på, men man kan jo snu på flisa og si at jeg er heldig som får en like god filmopplevelse selv om dypbassen er fraverende, sånn som den tydeligvis er i Battleship.

gir terningkast 5 på lyden i battleship

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Battleship i går. Fantastisk film, meget tett oppunder 6 på terningen som en perfekt popcorn film. Plasserer faktisk denne hakket over Transformer filmene - da den har kulere SciFi opplegg.

Men det var et par ting i filmen som gjorde den utrolig kul. Spoiler advarsel!!

Det første er episoden når han skal skaffe en burrito til dama i baren - det var jo akkurat som den Youtube greia om verdens dummeste innbruddstyv som var inn for noen år siden. Kjente det igjen halveis i episoden og frydet meg over det jeg visste skulle komme. Rett og slett genialt å plassere i en film! Slike ting ser jeg veldig gjerne i andre filmer fremover.

Så var det USS Missouri - hele greia med selve båten og veteranene. Så mye herlig nostalgi. Jeg har selv vært ombord i skipet og det var veldig moro å se båten igjen - in action.

Bilde og lyd var veldig bra - men som nevnt det kunne vært mer bass.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, nothing like som 16" giving aliens Hell

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aliens ja. Alle fra NT er jo aliens. Bare å innrømme, Harman!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er bare grønne menn, 3-4 dager annenhvert år

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USS Missouri sekvensen er meget bra, og musikken treffsikker (ankringen kjøper jeg dog ikke...det tullet kunne de ha spart seg). Syns og det er kjekt å se Arleigh Burke destroyere i aksjon. Seilte sammen med USS Nimitz, USS Iowa og en Spruance Class destroyer (USS John Hancock) da jeg var i marinen...så det blir nok handel pga sekvenser i filmen, på et personlig nostalginivå, vil jeg tro ;-)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Så Battleship i går. Fantastisk film, meget tett oppunder 6 på terningen som en perfekt popcorn film. Plasserer faktisk denne hakket over Transformer filmene - da den har kulere SciFi opplegg.

Men det var et par ting i filmen som gjorde den utrolig kul. Spoiler advarsel!!

Det første er episoden når han skal skaffe en burrito til dama i baren - det var jo akkurat som den Youtube greia om verdens dummeste innbruddstyv som var inn for noen år siden. Kjente det igjen halveis i episoden og frydet meg over det jeg visste skulle komme. Rett og slett genialt å plassere i en film! Slike ting ser jeg veldig gjerne i andre filmer fremover.

Så var det USS Missouri - hele greia med selve båten og veteranene. Så mye herlig nostalgi. Jeg har selv vært ombord i skipet og det var veldig moro å se båten igjen - in action.

Bilde og lyd var veldig bra - men som nevnt det kunne vært mer bass.
    Helt enig!
    De som mener filmen er for lite realistisk, de gikk inn på feil film. De skulle vært på "Broene i Madison County"

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    De skulle vært på "Broene i Madison County"
    Har ikke sett Broene selv, men madamen syntes den var vanvittig kjedelig, så den ble gitt bort. Betryggende å høre at du som en godt voksen eller - nesten - eldre herre går god for Battleship - så har jeg en unnskyldning for å se den selv, hehe!

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra lyd og bilde i mine ører med en klisjeaktig heltinspirert handling...

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •