Hobbiten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 16 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 307

Tråd: Hobbiten

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hobbiten

Det er snakk om att Hobbiten skal bli film, og la oss for Gud's skyld håpe det!!! Det hadde vært en stor gave til alle Ringenes Herre fans!

Uansett, det pågår en underskrivftskampanje for att Hobbiten skal bli film! Og desto flere som skriver seg inn der og viser interesse.. desto mer bidrar vi til att det blir filmatisering!

Edit: Ingen som har sakt att denne kommer til og telle så mye.. men går da an og bruke 10 sekunder av sitt liv til og vise interesse uansett :roll:

http://www.petitiononline.com/hobfilm/petition.html

Skriv deg på! 8)

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pffft! Hvor er underskriftskampanjen for Silmarillion?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan aldri tenke meg at en underskriftskampanje har noe å si fra eller til om Hobbiten blir film. Etter suksessen med Ringenes Herre er nok filmselskapene klar over hvilken profitt som garantert vil ligge i å lage den. Det er bare snakk om forhandlinger mellom filmselskaper, manusforfattere, regissører, rettighetsinnehavere etc. etc.

Det er med andre ord bare et tidsspørsmål, så sant de klarer å bli enige. De VET allerede at folket vil ha den!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem eier rettighetene til denne? Hvis de fremdeles ligger hos familien Tolkien er det ingen sjanse for filmatisering før Christopher dør.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mener jeg har hørt rykter om at Peter Jacksen skal lage Hobbiten etter at han har laget en ny verson av King Kong.....

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har forstått dette (og jeg har fulgt med en del siden det først ble kjent at LOTR skulle bli film for en fire-fem år siden) er det største problemet, noe PJ også har gjentatt i det kjedsommelige i intervjuer, at New Line har rettighetene til å lage filmen, mens Universal sitter på distribusjonsretten.

Grunnet en tidligere disputt har problemet vært å få disse studioene til å samarbeide om et slikt prosjekt, selv om det åpenbart ville vært lønnsomt for dem begge. En skulle tro Universal var beredt til å la alle tidligere sårheter fare ved å se hvor mye New Line soper inn på LOTR-suksessen, og ved muligheten til selv å bli en del av noe liknende.. Men neida. Og DET hjelper neppe en petition mot, selv om PJ har aldri så mye lyst til å lage filmen..

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Peter Jackson har sakt att han kunne tenke seg og filme Hobbiten etter han er ferdig med King Kong...

Du har rett der Neonsun.. det har vært noen diskusjoner der! Og det er der selve problemet ligger...
    Selv syns jeg det egentlig er en merkelig situasjon det der :wink: att ett selskap klarer og få rettigheten til det ene, og det andre selskapet til det andre... men men....

Og audunth.. den har sikkert ikke mye for seg... enten vil de lage den eller ikke uansett.. men det går jo an og vise sin interesse uansett!
    Skader da ingen.. :wink: Kanskje ikke virke så negative til engasjement selv om det kanskje ikke betyr så alt for mye.. alt smått hjelper..

Og uansett så hjelper det nok ikke veldig og sitte her på forumet og klage over den! Er ikke så mye noen av oss her får gjort..

Bare la ut linken her fordi jeg snublet over den... har ikke sakt noe om att denne vil telle noe avgjørende for det! Jeg har bare sakt att desto flere som skriver seg på, desto større blir sjansen.. for det leste jeg på en tolkien side... Jeg hørtes kanskje litt ut som dette var avgjørende, men mente ikke det! Kanskje fordi jeg er ganske stor fan av Ringenes Herre og Tolkien :wink:
    Men uansett... ingen vits og se så negativt på en underskriftskampanje, det viser i hvert fall att mange folk ol. er har stort interesse av at Hobbiten blir en filmatisering!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kurt nilsen er hvistnok forespurt til hovedrollen her
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh :lol: ... da kan de i hverfall utelukke meg som seer :P :lol:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Pffft! Hvor er underskriftskampanjen for Silmarillion?
    Hjelp! Snakker om mareritt å skulle filme... Enten må det bli en actionfilm på 20 minutter, eller så blir den på tre dager!

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Med en skikkelig manusforfatter som kunne bearbeide en av novellene (historien om Turin Turambar, eller aller helst Beren & Luthien) til en to-og-en-halvtimes sak, kunne det jo blitt interessant nok det.. Ikke at jeg ville tatt på meg jobben altså.. (frykten for represalier fra nærmest autistiske Tolkien-purister ville blitt for stor..)

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silmarillion hadde vel gjort seg best som gigabudsjett tv-mini?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Hjelp! Snakker om mareritt å skulle filme... Enten må det bli en actionfilm på 20 minutter, eller så blir den på tre dager!
    Er der utfordringen ligger

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville blitt en veldig stor utfordring ja!
    Men håper noen begir seg utpå og tar den utfordringen også... dette ville vært interessant og sett hvordan de hadde tolket denne tungleste boken!

Men vis noen skulle ta på seg den jobben har de en stor jobb... Silmarillion er en bok som omfatter mye, og det som er er att med denne boken kan de nesten ikke ta vekk noe heller.. for alt har en viktig betydning for hele handlingen, alt linker til hverandre.. så og ta vekk noe vil bli og ødelegge en del....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    James Earl Jones som Eru/Iluvatar

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok silmarillion aldri kommer til å bli filmatisert. Denne boken er mest for dem spes interesserte (som meg selv) og har langt fra samme "trekk-kraft" på allmenheten skulle jeg tro. Det hadde blitt mer som en dokumentar-film tror jeg. Og personlig så har jeg egentlig ikke noe ønske om en filmatisering av silmarillion.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok liten tvil om det ja, men er lov og håpe for de som ønsker det!

Selv om boken ikke har stor trekk-kraft for de som ikke frelste fans.. så tror jeg en filmatisering ville gitt stor trekk-kraft! For da blir buded formidlet på en anderledes måte.. boken er en lang og tunglest en... men film blir noe annet, så en filmatisering ville nok trekket godt med folk!

Det som er størst fare da, er att siden de har en ganske komplisert bok med viktige hendelser.. kunne de fort ha gjort en feil og ødelagt filmen for de som kjenner denne historien.. for historian Silmarillion er ikke en bok som man kan ta og forandre så alt for mye på, slik som ble gjort i Ringenes Herre....
    Men men... tiden vil vise.. trur nok sjansen for filmatisering er lite... enda i hverfall.. men en vet jo aldri! Tiden vil vise...
    Alt vi kan gjøre så lenge er og be om att Hobbiten blir filmatisert

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hellig overbevist om at Hobbiten blir filmatisert. Uten tvil. Bare et spørsmål om tid.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. Hobbiten vil nok ganske sikkert bli filmatiser!! Er nok bare ett spørsmål om tid ja... håper det ikke blir alt for alt for lenge til...

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er med Silmarillion som med Return of the king. Bøkene er alt for store og fantastiske til at det går ann å lage film av dem. (veldig skuffet over Return of the king)

Skulle en først prøve å lage film av Silmarillion ville dette blitt en enorm film serie for å få med alt (her blir man også nøtt til å ta med litt fra "unfinished tales"). Ellers så ville den være så ufulstendig at bare de som har lest boka ville forstå hva den handlet om. Dette fører igjen til at den retter seg mot et for smalt publikum i forhold til budskjettet.
    Et alternativ er jo å velge ut en av historiene i Silmarillion og fortelle denne nøye, men det vil også bli en ufulstendig fortelling...

Side 1 av 16 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •