Hobbiten - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 307

Tråd: Hobbiten

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På blueray kommer det vel ann på to ting, avspilleren og framviser.

Nå skulle jo ikke dette være noe som ikke kan fikses med en firmware oppdatering , men jeg er mest skeptisk til om bransjen vil gidde dette om det kun er snakk om en film (eller tre).
    Håper selv film bransjen tar til seg 48p på lik linje som 3d, men jeg tviler, imotsetning til 3D ville jeg sett på 48p som en stor oppgradering.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hvor burde jeg se denne? på IMAX eller annen kino som er har fått høyere rangering?

Leste en film guide fra Timeout Dubai.. IMAX kinoen var på 5. plass, men dette er ikke akkurat et audio/videofilt blad.. Den på 1. plass er i nærheten av der jeg bor så skal se en film der i dag. Det som skiller denne ut fra lerretet som var 66 fot og den nye 4K projektoren.

Men IMAX analog = 10 X Full HD = 20 megapiksler = 4K X 3 , samt mye større anlegg / lerret en vanlig?

Hmmm.. IMAX.. eller "vanlig" kino.. IMAX blir litt dyrere men kino billett her er under 70 kroner, IMAX blir overkant av 90 kroner.

En annen ting...

Hvis filmen er i 48 FPS. Må projektoren kunne vise 48 fps eller er dette naturlig hos kino PJ ? Det samme gjelder om jeg kjøper den på blu-ray blir den kun 24 fps?
    Ser den har en IMAX versjon så om du vil se den på en IMAX kino må vel du klare å bestemme selv... Men den er ikke filmet med IMAX kameraer, men med RED Epic i 5K. Så om man får noen bedre opplevelse i en IMAX kino er vel en annen sak.

Og kan ikke kinoen vise 48fps så vises den i 24fps, på BD blir den gitt ut i 24fps.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på 48fps som en oppgradering for 3D. Hobbiten blir ikke vist i HFR(48fps) 2D ?
    Vedlegg 98085

48 FPS Movies - High Frame Rate movie news, discussion, and info

He adds that the images that struck some CinemaCon viewers at the time as being too much like videotape / behind-the-scenes footage look a lot different now, saying that Jackson “hadn’t had time to do color correction” or, reports Deadline, add graininess and filtering.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Ser den har en IMAX versjon så om du vil se den på en IMAX kino må vel du klare å bestemme selv... Men den er ikke filmet med IMAX kameraer, men med RED Epic i 5K. Så om man får noen bedre opplevelse i en IMAX kino er vel en annen sak.

Og kan ikke kinoen vise 48fps så vises den i 24fps, på BD blir den gitt ut i 24fps.

Har aldri vært på IMAX kino før så det er ikke lett å bestemme selv!

Amerikanere som jeg prater med er veldig 50/50.. You hate it or you love it.. Noe sier det er et hakk over vanlig kino, blir som en ny dimensjon / oppløsning (f.eks 2D til 3D eller HD vs 4K) .. mens de andre sier det er helt lik opplevelse bare 50% dyrere...

Men Red Epic 5K.. Mhmmmm

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får rett og slett gå på begge kinoene da? Siden alle du har snakket med i amerika heller ikke er nok til å ta en avgjørelse på egen hånd?

Da kan du jo selv gjøre deg opp en mening for ettertidens kinovalg, bare for 70kr ekstra i forhold til bare å se den på IMAX.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Har aldri vært på IMAX kino før så det er ikke lett å bestemme selv!

Amerikanere som jeg prater med er veldig 50/50.. You hate it or you love it.. Noe sier det er et hakk over vanlig kino, blir som en ny dimensjon / oppløsning (f.eks 2D til 3D eller HD vs 4K) .. mens de andre sier det er helt lik opplevelse bare 50% dyrere...

Men Red Epic 5K.. Mhmmmm
    Personlig liker jeg ikke å se spillefilm på IMAX, har blitt veldig skuffet de to gangene jeg har gjordt det. Så blant annet Avartar i 3D, dette var ikke noe særlig. IMAX har feil format på lerretet, har opplevd at de zoomer opp bilde på bekostning av informasjon på sidene. 3D blir optimalisert for en viss bildestørrelse og det blir rett og slett ubeghagelig å sitte midt i salen på IMAX pga det store lerretet. Filmer laget for IMAX er noe helt annet, det kan annbefales.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri vært på en IMAX kino, men for meg er det 2.35:1 formatet som gjelder når filmen er laget i det så Hobbiten hadde jeg sett på en vanlig 4K kino. Og det er det jeg skal også...:-D
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Nå har jeg aldri vært på en IMAX kino, men for meg er det 2.35:1 formatet som gjelder når filmen er laget i det så Hobbiten hadde jeg sett på en vanlig 4K kino. Og det er det jeg skal også...:-D
    Ufint..

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe mer informasjon rundt HFR / 48FPS på Ringen? Når jeg kontakten Oslo Kino tilbake i August så var det jo nærmest helt klare på at både Colosseum og Ringen ville få på plass HFR / 48FPS, og det har nevnt både Colosseum og Ringen utallige ganger på Facebook siden sin siden, men nå når vi nærmer oss med stormskritt så hører man ikke ett pip lenger og det er bare Colosseum som nevnes.

Håper ikke at mine krembilletter på Ringen er bortkastet, for denne skal sees i HFR / 48FPS utgave, alt annet er uaktuelt.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringen er på listen:

Hobbiten: 48fps - Filmweb

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var ikke jeg like lur som eriaur over her og bare sjekket filmweb, så jeg sendte en mail til senterlederen for Ringen Kino (må jo være en grunn til at epostadressen ligger på nett ). Svaret var et entusiastisk "Ja, den vises i 48fps på Ringen kino".

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Da får vi se om 48FPS er nok til at jeg ikke føler meg sjøsyk etter 10min med 3D.. Skal nok ha med meg et par "2D briller" for sikkerhetsskyld men bruk av 2D briller eliminerer vell fordelen ved 48FPS da de strengt tatt bare sperrer av det ene av de to bildene, ergo ender du i praksis opp med 24FPS ved å benytte de?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eliminerer vel ikke fordelen kontra 24fps i 3D, som da vel gir effektive 12FPS? Er jo uansett dobbelt så høy framerate. Men 48fps i 3D mot 24fps i 2D blir vel likt sånn sett.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internasjonalt så er det mange som har kjøpt "2D briller" for å oppleve Hobbiten i 48FPS 2D, min teori er at det ikke fungerer i praksis.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slakt på alle nivåer, slik jeg leser det. Dessverre er nok mye av kritikken på story og profitt berettiget, håper den ikke er det når det gjelder Hfr og 3D

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Slakt på alle nivåer, slik jeg leser det. Dessverre er nok mye av kritikken på story og profitt berettiget, håper den ikke er det når det gjelder Hfr og 3D

Det hjelper vel ikke mye hvis 3D og HFR funker bra hvis resten er crap?? Ikke at jeg tror det da, men det gjenstår å se og det får jeg gjort 12.12 kl 00.12.
    Mvh Andreas

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Hobitten blir severdig uansett.:-D Jeg skal uansett se den og håper jeg slipper å ergre meg. Det hjelper ikke denne filmen med Hfr og 3D men hvis teknologien svikter på en så viktig film så bremser det utviklingstakten.
    Personlig har jeg mer tro på passiv 3D enn Hfr men det blir ot.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slakt over hele linja for HFR 3D ja.
    HFR 3D passer best for naturfilmer\dokumentarer kanskje? Som denne:
    Gallien Chanalet-Query talks about new high frame rate film | 3D News from 3D Focus

Her er en iteressant anmeldelse av HFR i Hobbiten, med tanke på at anmelderen så den to ganger i HFR 3D:
    'The Hobbit' at 48 Frames - Hey, What Happened to Middle-Earth? | The Wrap Movies

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur
    Slakt over hele linja for HFR 3D ja.
    HFR 3D passer best for naturfilmer\dokumentarer kanskje? Som denne:
    Gallien Chanalet-Query talks about new high frame rate film | 3D News from 3D Focus

Her er en iteressant anmeldelse av HFR i Hobbiten, med tanke på at anmelderen så den to ganger i HFR 3D:
    'The Hobbit' at 48 Frames - Hey, What Happened to Middle-Earth? | The Wrap Movies
    Selv om det er mange som grunnlegger kritikken med at det er HFR som er det negative, så vil jeg si at HFR har mindre innflytelse på det de kritiserer bilde kvaliteten for en andmelderne er klar over.

Peter Jackson har helt tydelig gått for en farge og kontrastrik "look" med mer dyp DoF enn de fleste filmer. Den dype DoF'n har mange reagert på.
    Men ingen av disse tingene har noe med HFR å gjøre.
    Det er et stylistisk valg, beregnet på folk (yngre) som er mer vandt med Gaming visuell stil enn tradisjonell film stil.
    HFR bare gjør alt litt klarere å skarpere.

Han som skrev anmeldelsen først og så gikk å så filmen en gang til var jo vesentlig mer positiv til bildekvaliteten andre gang.
    SECOND THOUGHTS: At the time this story was originally published on Monday night, I was seeing "The Hobbit" for the second time, again at 48fps. And I have to admit that not only did the movie strike me as better -- faster and more entertaining, though still padded and at times silly -- but the format wasn't as bothersome.

I still think the high frame rate takes you out of the movie at times, particularly in scenes that feature well-lit actors prominently in the frame. But about half the time, the format came closer to justifying Jackson's experiment than it had seemed on first viewing.

So maybe I'm just one of those viewers who needs more time to adjust.
    I en av anmeldelsene jeg postet tidligere i dag summerte anmelderen opp "Pros" og "Cons" for HFR.
    I "Cons" fant jeg faktisk noe som jeg heller vil karakterisere som en positiv effekt av HFR og 3D.
    Pros: Incredible clarity and sharpness of detail. Characters and objects in the background are nearly as clear and defined as those in the foreground of a shot. It makes for absolutely gorgeous establishing shots and exploration of new settings (Erebor, the Dwarven Kingdom before Smaug’s attack, is amazing. I’d love to see a film just about the Dwarves and their lives under the mountain). It’s great when steady or slow-moving camera work is applied. Beautiful for scenery or landscape shots; would make for excellent documentary applications.

Cons:

Definite “motion sickness” potential during scenes of chaotic action or fast-movement; the increased clarity often feels as if you’re standing on set with the actors/characters, so when they take a crazy tumble down a rabbit hole, for example, you feel just as disoriented…which might not be too pleasant for some. There is a bit of an adjustment period for 48fps; I was jarred by it at the start but warmed up to 95% of its usage over time. 48fps means you cannot hide mistakes…period; there were some poorly-rendered VFX sequences that were unintentionally comical and resembled the old-school tactic of filming a stationary actor in front of a moving background. These effects were bad, bad, bad; there’s no way around it.
    Hvis det er ubehagelig er vel da underordnet. Det skal da vel heller ikke behagelig å være involvert i kaos eller "tumble down a rabbit hole".

Da har jo bruken av 3D og HFR hatt sin hensikt, nettopp det at det reproduserer virkeligheten.
    "Virkeligheten" her er altså eventyrlandet Middle Earth som man blir delvis deltager i.
    "A window to Middle Earth" som Jackson har sagt at hensikten er.

Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •