Hobbiten - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 307

Tråd: Hobbiten

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    helt fantastiskt. Sinnsykt kreative mennesker De filmer den faktiskt i 5k Spesielt. Gleder meg som en unge

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Like this yoo...

Opprinnelig skrevet av ARTY
    Av en eller annen grunn er det umulig å embed videoen. Noen som vet hvorfor og hvordan? Har jo fått til dette før!
    Kode:
    [YOUTUBE ]_Qwmlu2tXL4&[/YOUTUBE ]
    [YOUTUBE]_Qwmlu2tXL4&[/YOUTUBE]

48stk Epic kamera... Gull
    Takk, det var sånn jeg trodde det skulle være, må ha vært noe annet galt siden det ikke fungerte.

Newcomer Alex S sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh jeg gleder meg, herregud som jeg gleder meg!!!! Noen som har noe fakta på hvordan den blir ang. lengde. En film to???

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir to filmer, sikkert på rundt 3 timer hver Blir tidenes filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]JTSoD4BBCJc[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    [YOUTUBE]JTSoD4BBCJc[/YOUTUBE]
    Hehe tror jeg har sett den 10 ganger allerede. Dette blir nok over all forventning

Den sangen er i boken også, helt fantastiskt

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe tror jeg har sett den 10 ganger allerede. Dette blir nok over all forventning

Den sangen er i boken også, helt fantastiskt
    Håper de klarer å få med flere av sangene (og rimene), like herlig utført som i traileren her...

Og gleder meg mest til smaug...
    (men ikke før 2013 vi så se han tipper jeg)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Håper de klarer å få med flere av sangene (og rimene), like herlig utført som i traileren her...

Og gleder meg mest til smaug...
    (men ikke før 2013 vi så se han tipper jeg)
    Ja, bare smøre seg med tolmodighet Vil jo ikke at de skal rushe filmene, må jo bli gjennomført skikkelig

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

THE HOBBIT Production Video #5

THE HOBBIT Production Video #5 [HD]; THE HOBBIT Production Video #5 [HD] - YouTube

[YOUTUBE]pFUh_k2ipqo[/YOUTUBE]

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir to filmer, sikkert på rundt 3 timer hver Blir tidenes filmer
    Blir nok bra ja gleder meg også! Skal sparke liv i klipschene når disse kommer!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner man må bare begynne å spare til en god 3D projektor til neste jul. :-)

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Skjønner man må bare begynne å spare til en god 3D projektor til neste jul. :-)
    Du trenger vel ikke den før sommeren 2013 da denne kommer ut på kjøpe/leie markedet...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bare smøre seg med tolmodighet Vil jo ikke at de skal rushe filmene, må jo bli gjennomført skikkelig
    Disse filmene er nok verdt å vente på ja. Gleder meg
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THE HOBBIT, Production Video #6

[YOUTUBE]QjYn845i08A[/YOUTUBE]

THE HOBBIT, Production Video #6 [HD] - YouTube

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

1. filmen jeg skal se i 3D på kino blir Hobbiten :-D

Må vel drøye til etter premiere og til det er mulig og få se gode plasser før en ser den :-D

Bare jeg som gleder med til slutten på Desember i år ? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er slett ikke alene!

Har sett 3D på kino før, men det var "falsk" 3D så hobbiten blir min første ekte 3D-opplevelse Har sikkert sett traileren 679 ganger ;D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - HFR Projectors Likely to Be Implemented for 'The Hobbit' in December | FirstShowing.net

Get ready for the birth of a new acronym in Hollywood - HFR. It stands for High Frame Rate, referring to high frame-rate projectors capable of showing 48FPS or 60FPS, and they're coming soon. The first film to be released in 48FPS will be, of course, Peter Jackson's The Hobbit, breaking ground with technology once again. Leading up to the industry convention CinemaCon next week, THR has posted an article discussing the exhibition world's attempt to get projectors upgraded to 48FPS in mass by the time Hobbit is released in December this year. It may be a fairly tough challenge for the typically hesitant-to-evolve theater chains.

While THR initially states that "most manufacturers—at least publicly—are taking a far more conservative wait-and-see approach," there is certainly pressure and demand to get them implement. Not only by December, when The Hobbit is released, but even earlier in as many locations as possible. They drop this tidbit: "some upgrades might be needed even sooner, since there is speculation that a 48 fps trailer for The Hobbit might be released as early as this summer." Maybe on The Dark Knight Rises, perhaps? But, of course, this may just be a test. If people go crazy for it, they'll be everywhere by the time Hobbit is out.

So what is needed to transition projectors to HFR? Oh, not that much besides a ~$10,000 chipset upgrade called an "integrated media block" (IMB) that provides 48 fps (and 3D) support. That's if you have a "Series 2" project from Barco, Christie or NEC, built using Texas Instruments technology. So essentially they don't need to change out the actual projector, just pay for an upgrade piece. Which is good news, but bad because it still costs. There are also roughly 13,000 Sony-built 4K projectors worldwide, and "we expect the majority of those screens to have high frame rate support enabled by the time The Hobbit is released," Sony told THR. Good to hear, let's hope everyone follows in suit, as long as it really looks as stellar as we're hearing.

Speaking of which, many people I've heard from seem a bit hesitant about 48FPS, or unsure of whether or not it'll even be a noticeable/worthwhile difference. While we've quoted people like Peter Jackson before (and I've seen a James Cameron-lead demo of HFRs and it looks stunning), our friends at Collider got The Hobbit star Luke Evans to talk briefly about the 48FPS Hobbit footage he's already seen: "Even if you're not a nerd you can absolutely see the difference, it's extraordinary." He continues about what he saw:
    "Yeah, I've seen myself in action and it's incredible. It really is. It's the closest to your own eye speed that we've ever seen on screen. And it takes a while, when you first put the glasses on, to just appreciate what it actually is that's going on. Because you're eyes are not deceiving you, there is no blur, it's absolutely so effective. Especially for the lack of blur, which is something that we've always had to deal with in shooting in 3D, and now we don't. So, yeah, we're making history with technology as well as with film."

Who couldn't trust what Bard the Bowman has to say? I think we all need to see it for ourselves to believe it, and really see it perfectly projected the way it's meant to be seen. And what better way to showcase that then identify some 48FPS theaters to show a special Hobbit trailer? Then again, that's just introducing another confusing choice for moviegoers, who are already choosing between 3D, 2D, IMAX, XD and now HFR, too. But then again, maybe audiences will appreciate the 48FPS more than the 3D leap, though The Hobbit is combing both of those technologies for a fully immersive experience - and I can't wait for that experience.

I'm sure this is only the first of many industry updates we'll be hearing about 48FPS and HFR. There are a few presentations from studios like Warner Bros planned at CinemaCon, so who knows, we could get a 48FPS trailer demo next week. In the meantime, keep an eye out for updates, and learn the details on 48FPS from our CinemaCon recap last year, the Hobbit video blog on filming in 3D, or straight from Peter Jackson himself. I'm excited to see what the future of cinema looks like in 48 (or 60) frames.

Tidligere artikler:

- CinemaCon: James Cameron Demos the Future of Cinema at 60 FPS | FirstShowing.net
    - MarketSaw - CinemaCon 2011: WOW. Spectacular Demonstration Of Higher Frame Rates By James Cameron
    - Peter Jackson Talks at Length About Using 48FPS for 'The Hobbit' | FirstShowing.net

- Christie and James Camerons Lightstorm Entertainment Develop Next-Generation 3D Cinema Technology | 3Droundabout
    - Exclusive interview: James Cameron on 3D: the TechRadar interview

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner Bros hadde idag en 10 minutters seanse av Hobbiten på
    CinemaCon i Las Vegas.
    Klippet ble vist i 3D, 48 fps for pressen som var på konferansen.

Det var visst flere journalister som ikke lot seg imponere av 48 fps:
    The Hobbit ... Didn't Look So Good - Movies Preview at IGN

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •