Hobbiten - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 307

Tråd: Hobbiten

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mithrandir
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Pffft! Hvor er underskriftskampanjen for Silmarillion?
    Det er med Silmarillion som med Return of the king. Bøkene er alt for store og fantastiske til at det går ann å lage film av dem. (veldig skuffet over Return of the king)

Skulle en først prøve å lage film av Silmarillion ville dette blitt en enorm film serie for å få med alt (her blir man også nøtt til å ta med litt fra "unfinished tales"). Ellers så ville den være så ufulstendig at bare de som har lest boka ville forstå hva den handlet om. Dette fører igjen til at den retter seg mot et for smalt publikum i forhold til budskjettet.
    Et alternativ er jo å velge ut en av historiene i Silmarillion og fortelle denne nøye, men det vil også bli en ufulstendig fortelling...

Men når det gjelder SIlmarillion er jeg helt enig med deg!
    Men Return OF The King syns jeg personlig ikke skuffet i det hele tatt!

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Return of the king var helt konge den. Ikke noe å utsette på den egentlig. Dem skal lage film som alle kan like, ikke bare ihugga tolkienfans. Hadde jeg vært regisør hadde jeg gjort det på samme måte, selv om jeg kan regnes som stor tolkienfan. Det viktigste er at filmen skal bli kul og selge godt. Detaljer og sidehistorier kan etter min mening holde seg til bokform (som forøvrig jeg har lest hver eneste en av).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, trenger ikke være Tolkienfanatiker for å påpeke logiske brister i Return of the King. Jeg hører fra folk med et mer inngående forhold til boka at mye som virker merkelig i filmen forklares enkelt og greit i boka, så jeg må nok støtte meg til meningen om at dette er den svakeste av de tre filmene.

Bedre enn alt annet som kom ut i 2003, dog.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at dette blir forbedret i extended utgaven. Ser ihvertfall ut som mye essensielt i boken er med der, om man skal dømme utifra traileren. Å -å-ååå som jeg gleeeder meg!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja..jeg og! Syntes vel kanskje at Rotk var den kuleste av de tre. Eneren var koseligst, toeren var hærlig dyster og med flotte kampscener.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nja, trenger ikke være Tolkienfanatiker for å påpeke logiske brister i Return of the King. Jeg hører fra folk med et mer inngående forhold til boka at mye som virker merkelig i filmen forklares enkelt og greit i boka, så jeg må nok støtte meg til meningen om at dette er den svakeste av de tre filmene.

Bedre enn alt annet som kom ut i 2003, dog.
    Har lest boka en del ganger..Og som en stor fan av både Tolkien (lest det meste av hans værk som har en sammenhend med Ringenes Herre og Midgar generelt) og Ringenes Herre.. og jeg vil ikke påpeke noen store brister i filmen... de har tatt vek noen av tingene som stikker litt ut i boken, det har de ja! Slik som The Mouth Of Souron.. men han får vi jo se i EE versjonen.. og utfra traileren som dere sier ja, så vil nok de eventuelle får bristene som var i ROTK bli rettet opp....
    Syns forrøvrig ikke denne var noe dårligere enn de 2 første... og vis en skal starte og sammenligne filmene med bøkene og leite etter brister den veien så er det i og for seg film nr 1, FOTR, som har flest brister fra boken!
    Jeg vil ikke si att denne er den svakeste av de tre filmene, dog heller ikke den sterkeste.. mer på lik linje....

Og jeg vil ikke si.. att jeg har sett på noe i filmen som merkelig.. som står enkelt forklart i boken.. men dette avhenger jo selvfølgelig i hvordan man oppfatter det man ser.. og vi er jo alle forskjellige..men syns de forklarer det meste på en god måte i filmen vis man bare har litt fantasi, og kan "lese litt mellom linjene".... det meste gir en mening og er lett og forstå....

Er enig i det som nevnt i innlegget ovenfor her.. att eneren var den kosligste.. og toeren mer dyster og dyp handling...
    treeren vil jeg vel si er har en dyp handling som ligger i bakgrunnen av det som skjer.. og vi får vite mer om karrakterene.. de gårm dypere inn og viser både sterke og svake sider og mer følelser...
    Jeg dømmer ikke disse filmene etter hvem som er sterkest og svakest, eller best og dårligst generelt.. dette er jo alt i alt en helt stor film/bok fordelt opp i tre filmer/bøker.. men de må alle være der for att alt skal få en mening.. så jeg ser på alle tre sammen, og dømmer de etter sammenhengen mellom alle tre, og hvor godt det er tilsammen!!
    For siden dette er en tett handling gjennom alle filmene må en nesten ha fått sett alt før en kan utdype sin mening til det fulle!

ROTK er en sterk film, og den har holdt seg godt etter boken etter min mening... noen frapek.. men disse ser ut til og rettes godt opp i EE ifølge traileren... så dette blir KONGE 8)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At The Mouth of Sauron ikke er med er ingen logisk brist. At de rir til Mordor, men parkerer hestene før slaget er en logisk brist.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men parkerer hestene før slaget er en logisk brist.
    Er ikke enig! Det har ingenting med historien å gjøre om dem rir i slaget eller ei. Det er en detalj som få bryr seg om. Man kan forklare det med at dem presset hestene så hardt at dem ikke kunne brukes i slaget 8)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At The Mouth of Sauron ikke er med er ingen logisk brist. At de rir til Mordor, men parkerer hestene før slaget er en logisk brist.
    Vis jeg forsto deg rett nå, ikke att det er små mange tilfeller og ta feil av :wink: , når de rir mot Mordor etter att slaget ved Minas Tirith er over... og når du sier de parkerer hestene.. går jeg ut ifra att du mener når de stiller seg opp rundt den opphøyningen en kan finne der utenfor The Black Gate... og vis det er det du mener... så vil jeg ikke kalle det der en logisk brist :wink: for det gjør de jo i boken også det.... De stiller seg opp meg hestene.... Aragorn og de rir frem til porten.. så kommer ( som i boken og vil komme til og gjøre i EE utgaven" The Mouth Of Sauron ut... men som i filmen ( kino versjonen) bare er att proten åpner seg og de rir tilbake.. det er jo det samme som i boken.. der har de fulgt boken så jeg vil ikke kalle det en brist :wink:

Sitat:

Er ikke enig! Det har ingenting med historien å gjøre om dem rir i slaget eller ei. Det er en detalj som få bryr seg om. Man kan forklare det med at dem presset hestene så hardt at dem ikke kunne brukes i slaget
    Fin forklaring :P

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Er ikke enig! Det har ingenting med historien å gjøre om dem rir i slaget eller ei. Det er en detalj som få bryr seg om. Man kan forklare det med at dem presset hestene så hardt at dem ikke kunne brukes i slaget 8)
    Selvsagt kan man det, men poenget er at de forklarer det ikke. Etter å ha sett hvordan kavaleriet meier ned orkene bør man få vite hvorfor de ikke bruker dem i det siste, avgjørende slaget.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Selvsagt kan man det, men poenget er at de forklarer det ikke. Etter å ha sett hvordan kavaleriet meier ned orkene bør man få vite hvorfor de ikke bruker dem i det siste, avgjørende slaget.
    Jeg skal si meg litt enig med deg der... du har ett poeng den veien du så på det der...de forklarer akkurat den delen der viderigere litt dårlig..
    Men som runar sa.. det er nok ikke så alt for magne som bryr seg om det.. eller i hovedsak tenker over det....
    Men att de ikke direkte forklarer det veldig tydelig skal jeg si meg enig i..

Nå sa jeg litt imot meg selv i enkelte av mine argumenter.. men jeg så ikke helt på det på den måten du nevnte der.. så vis en ser slikt på det skal jeg si meg mer forståelsesfull for din mening....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får jo også i filmen et inntrykk av at kavaleriet er sterkt svekket etter slaget utenfor portene til minas T. For at kavaleri skal ha effektiv virkning er det viktig at det har stor slagkraft. Og det at dem red til porten betyr ikke at dem som red er kavalerister. Hester kan også brukes til transport 8). Dessuten passet sikkert hester dårlig inn i forsvarsplanen av den lille høyden dem samlet seg om. Om ikke da et slagkraftig kavaleri kunne angrepet flankene til orkene, men dette mangler "det fri folk" på dette tidspunkt. Men man trenger ikke forklare alt i filmen heller da....og som du ser ut fra min synsing, så finnes det mange logiske forklaringer på at dem ikke brukte hester i slaget 8)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fin forklaring det der som kan stemme..
    sant det du sier.. alt trenger man ikke forklare så nøye i film.. for go si det slik, film er film!! man må jo tenke litt selv, lese litt mellom linjene og lage sin egen tolkning og "versjon" av filmen...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk....

Men fytti grisen så gøy det var å se når kavaleriet hamret inn i fienden utenfor minas T. Selv foretrekker jeg synet av den elegante manøveren "ild og bevegelse" utført av infanterister, men denne filmen er jo naturlig nok blottet for den slags.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! Det er gøy og så på når kavaleriet hamrer inn i fienden utenfor Minas Tirith... en av de tingene jeg liker best i filmen...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg vil si.. når vi tenker på brister og lignende vi ikke syns er forklart hverken i boka eller i filmen.... ting vi ikke snys har noen stor mening rundt seg, og spøsmål som ikke svares!!! det som er viktig når vi skal betrakte dette... er att!
    Tolkien brydde seg ikke om og forklare alt når han skrev Ringenes Herre, og historiene om Midgar generelt, vi kan ikke forvente svar på spørsmål han aldri hadde til hensikt og svare på.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :? La oss håpe at ingen går i en slik felle å filmatiserer Silmarillion. Det hadde vært umulig å gjøre denne filmen bra, i og med at den består av flere historier. Man ødlegger ikke resten ved å utelukke noen ting, men man ville aldri kortet det ned til 3-4 timer.
    Hvordan skulle man få overganger mellom historiene i en film? Dermed står man kun igjen med alternativer som å lage flere filmer, som antagelig ville bli en for drastisk satsing og for dyrt, eller som det ble nevnt tidligere; å lage det som en tv-serie, noe som også ville blitt for dyrt eller for billig.- Med tanke på hvor mange billige amerikanske og andre tv-serier som er på marede. Jeg ønsker ikke å se Silmarillion som et billig "Robin Hood"- lignende serieprosjekt.
    Hvordan skulle Gudene og Valinor blitt laget? Hvis dere har sett den gjennomført elendige fimen; "Hercules in New York" med Swartzeneger i hovedrollen (hans første film, vel og merke) så tipper jeg at Valinor ville blit som Olympus er i den filmen. SKREKK OG GRU for en tanke!!!
    Jeg håper på filmatisering av Hobbiten, men la det bli med det. Fantasien vår får gjøre resten av jobben, bare den kan ta tak i et fantastisk verk som Silmarillion.

Men nå er det jul så: GOD JUL! til dere alle. (tviler på at noen ser det, i og med at jeg er mange måneder seinere en alle andre innlegg, men men.)

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du trenger å uroe deg. Er det noe ingen ville våge, er det å filme den og hele Bibelen. Det er omtrent like vanskelige prosjekter, vil jeg anta...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Jeg tror ikke du trenger å uroe deg. Er det noe ingen ville våge, er det å filme den og hele Bibelen. Det er omtrent like vanskelige prosjekter, vil jeg anta...
    Kan du trykt si!

Hobbiten som film har jeg god tru på ville blitt meget bra. For dette er i og for seg en grei og enkel handling uten store fordypninger!

Men Silmarillion.. bare tanken på dem lage film av den er ett grøss!!!.. en så prektig og høytidelig bok!
    Lage film av den vil bare bli kaos, Silmarillion inneholder en så dyp og detaljert handling at den er rett og slett umulig og få oversatt til film uten for store glipper som vil ødelegge handlingen.
    Silmarillion er noe helt for seg selv.. et virkelig dypt mesterverk!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dypt for meg! Jeg ga opp etter rundt 100 sider, tror jeg. :roll: Men Hobbiten ville så avgjort vært supert.

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •