Hobbiten - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 307

Tråd: Hobbiten

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sett litt grafer på AVSForum før idag, og ser ut som det skjer veldig lite fra 50Hz å nedover, og fra 30Hz er det ikke en dritt. Sånn skal da ikke dagens filmer være......

The New Master List of BASS in Movies with Frequency Charts

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Sett litt grafer på AVSForum før idag, og ser ut som det skjer veldig lite fra 50Hz å nedover, og fra 30Hz er det ikke en dritt. Sånn skal da ikke dagens filmer være......
    Ctrl+C de hit da

EDIT : Det var jo fyldig og masse røde farger der... :-/

Må vel jekke opp LFE/Sub 1 dB eller 2 når en skal se den.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fruen på helgetur, alle ungene ute av huset, da blir det meg, noen Tuborg og Hobbiten ikveld, Ha en fin Fredags kveld alle sammen :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at selve filmen er identisk på de BD utgavene som er ute nå?
    Dvs at forskjellene på de forskjellige utgavene kun er 2D/3D, ekstramaterialet og cover?

Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cbl
    Så Hobbiten for første gang i går
    Syns den var overraskende bra.
    Når jeg ser at en film har 7.1 lydspor blir jeg litt ekstra ivrig:twisted:
    Syns lyden var veldig detaljert og godt representert i alle kanaler, men desverre så kunne jeg vel nesten sett denne med sub`n av for det var ikke så mye som skjedde i den nederste regionen av skalaen:roll:

Men alt i alt så syns jeg bilde og lyden var veldig bra (bortsett fra dypbassen)

Gleder meg til neste film:-D
    Liiiiten rookie misstake ops:
    Viste seg at strøm-kabelen til sub`n var dratt ut:evil:
    Så da må den sees igjen med tanke på lyd
    satser på litt bedre trykk neste gang...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke til å hjelpe mye da den ikke har mye dypbass.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Vel, ifølge min Steinberg Wavelab er det plenty med bass ned på 20hz så jeg veit ikke hvor lang ned du vil. Synes lyden generelt er veldig bra - det er vel ikke meningen at det skal være helt Transformers heller ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens ikke dypbass, men han vil jo uansett få litt mer bass hvis han kopler til strømmen på sub,n :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig hjelper det noe med suben på, men denne filmen er meget skuffende når det gjelder LFE. Når steinkjempene slåss burde det være mye dypbass, men den er helt fraværende. Jeg måtte sjekke om subene mine faktisk virket etter å ha sett denne. At det er mye info rundt 20hz har jeg ikke mye tro på, og i den scenen jeg nevner burde det faktisk være minst Transformers nivå...8)
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig hjelper det noe med suben på, men denne filmen er meget skuffende når det gjelder LFE. Når steinkjempene slåss burde det være mye dypbass, men den er helt fraværende. Jeg måtte sjekke om subene mine faktisk virket etter å ha sett denne. At det er mye info rundt 20hz har jeg ikke mye tro på, og i den scenen jeg nevner burde det faktisk være minst Transformers nivå...8)
    Du må tro det du vil men jeg har brukt Dayton Audio EMM-6 kalibrert kondens mikrofon, Tascam US-122 lydkort og Steinberg Wavemaker- et av de mest anerkjente program for mekking av lyd, så jeg tror ikke det er så mye galt med målingene. Bruker det samme på målinger med REW og ser bra ut der. Beklagelig går ikke spektrumet lavere en 20 hz.

Jeg målte der de tre trolla sloss med Hobbiten bl.a og fikk masse signal nede ved 20 Hz. Skal se om jeg finner noe freeware som går lavere, eller en annen mulighet i wavemaker, selv om jeg tror mic'n blir upålietlig vesentlig under 20 hz. Mulig jeg og kan bruke REW til å måle dette, hvis jeg treffer når den scanner.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arg.. nå vei jeg se Hobbiten altså, og den er enda ikke kommet i postkassen :-/ Lei av og vente

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke det var så mye dødtid i filmen som forventet? Jackson har brukt en del tid på introduksjonen, ellers var det bedre enn ventet syns jeg.

Når det gjelder info under 20hz, så har jeg ikke så mye å bidra med, har unger som skal sove uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den hjemme på søndag og det er skremmende lite dypbass på den.
    Nå har jeg ikke jeg noe SVS som går ned til 14 hz, men det var tydelig mindre bass enn andre sammenlignbare actionfilmer, f. eks. Transformers, som er på et helt annet nivå.

Klar og fin lyd, men dæven dette var tamt.

Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du må tro det du vil men jeg har brukt Dayton Audio EMM-6 kalibrert kondens mikrofon, Tascam US-122 lydkort og Steinberg Wavemaker- et av de mest anerkjente program for mekking av lyd, så jeg tror ikke det er så mye galt med målingene. Bruker det samme på målinger med REW og ser bra ut der. Beklagelig går ikke spektrumet lavere en 20 hz.

Jeg målte der de tre trolla sloss med Hobbiten bl.a og fikk masse signal nede ved 20 Hz. Skal se om jeg finner noe freeware som går lavere, eller en annen mulighet i wavemaker, selv om jeg tror mic'n blir upålietlig vesentlig under 20 hz. Mulig jeg og kan bruke REW til å måle dette, hvis jeg treffer når den scanner.
    Javel, så du syns denne hadde skikkelig god bass?? Det syns ikke jeg, i forhold til LOTR som den jo kan sammenlignes med har den nesten ikke bass i det hele tatt så i mine ører har de gjort en feil på denne filmen og det er for lite info i bassområdet, ellers så syns jeg lyden er meget bra.

Du kan ta og måle når de to steinkjempene slåss, hvis du får at det er mye dypbass i den scenen tror jeg ikke noe på målingene dine da det ikke var noe særlig bass i det hele tatt. Når to fjell slåss skal det riste i hele huset syns jeg, men det gjør det så absolutt ikke.
    Mvh Andreas

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en scene fra drage angrepet i begynnelsen (hentet fra AVSForum.com)

Er info ned mot 20Hz, men vi snakker ikke akkurat om noe veldig volum der.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke med info ned mot 20hz når det ikke er noe volum...8)
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Mye mellomtone derimot... :-p

EDIT : Lå film i postkassa i dag... åpna... The Punisher... nedtur

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Her er en scene fra drage angrepet i begynnelsen (hentet fra AVSForum.com)

Er info ned mot 20Hz, men vi snakker ikke akkurat om noe veldig volum der.....
    Enig at det ikke er så mye volum der nede. Har lastet ned programmet og skal se om det er kompatibelt med Tascam. Hvor er de stein kjempene ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett filmen?

Når dvergene drar fra Rivendell dukker steinkjempene opp rett etterpå.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett filmen?

Når dvergene drar fra Rivendell dukker steinkjempene opp rett etterpå.
    Sett og sett - så den igjen i gå men duppet vel av da og og våknet mitt i steinkjempe scenen. Steinberg programmet kjørte jeg hele filmen om masse scenerer med mye trøkk ned mot 20....men steinkjempe scenen glapp vel. Når man våkner slik har man mest lyst til å køye - får se i kveld...

Spektrum lab programmet fungere men fikk det ikke til å fungere slik vist på bildet over. Skikkelig nerdeprogram med 1000 innstillinger. Skal forske litt mer på det da det støtter min Tascam.

Nå la jeg dog merke til at det ikke var så mye trøkk på suben, så det kan godt være at LFE sporet ikke er all verden. Jeg deler vel ved 40hz på frontene og med 5 x 250w er ikke det noe problem. Videre har jeg en innstilling på processor som heter Max, som er satt, og som jeg tror overstyrer delingen på frontene slik at de får hele frekvensområdet. Synes generelt det er mer enn nok trøkk på de scenene der det trengs, da jeg får det meste fra frontene. Har man dog delt høyt f.eks 80 eller 100 hz, satt frontene til small kan jeg tro at trøkket ikke blir all verden

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •