Hobbiten - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 307

Tråd: Hobbiten

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur
    Filmwebs liste over HFR 3D kinoer er oppdatert Hobbiten: 48fps - Filmweb
    Ser Det står Tønsberg på lista. Noen som vet om det er brygga eller kilden? Jeg skal på kilden og gir vel egentlig blaffen i HFR, men det er jo greit å vite hva jeg sitter å ser på

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hobbiten 3D/2D også ankommet Verdal Kino

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Me wants it please......Hehe, spm er om jeg hadde klart lese av den på ps3en :P haha :P Er det en bluray eller hva slags format er det i?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Har fri på mandag, lurer på om jeg ikke skal ta en tur å se den i 2D da bare sånn for å ha sett både HFR 3D og 2D.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det synes jeg du skal gjøre, så kan du poste din mening om det her inne etterpå

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtaler fra de heldige jævlene som har vært på forhåndsvisning begynner og dukke opp i media...

Ser ut som omtalene varierer en god del

Eneste jeg er sikker på at de nesten 3 timene filmen går blir lange.

Vurderer droppe dålig plass på premiere til fordel for gode plasser senere i uken på en tidlig visning så en ikke sovner hehe

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den sett og hva skal man si??

Jeg må si meg enig i mange av kritikerne at denne ikke holder samme nivå som Lord Of The Rings filmene, men vil ikke si så mye enda da den ikke har sunket ordentlig inn.

48Hz 3D syns jeg også funket meget dårlig, det er som å sette motionenhancer på high på en Sony projektor av siste årgang, det ser rett og slett veldig kunstig ut. Og jeg liker Sony VW1000 med motionenhancer på low og slår den aldri av, men HFR så desverre helt for jævlig ut. Skal denne ses en gang til blir det ikke i 3D HFR...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Da er den sett og hva skal man si??

Jeg må si meg enig i mange av kritikerne at denne ikke holder samme nivå som Lord Of The Rings filmene, men vil ikke si så mye enda da den ikke har sunket ordentlig inn.

48Hz 3D syns jeg også funket meget dårlig, det er som å sette motionenhancer på high på en Sony projektor av siste årgang, det ser rett og slett veldig kunstig ut. Og jeg liker Sony VW1000 med motionenhancer på low og slår den aldri av, men HFR så desverre helt for jævlig ut. Skal denne ses en gang til blir det ikke i 3D HFR...
    Hehe vi har nok helt annerledes oppfatninger :P skal skrive en litt mer omfattende "anmeldelse" senere

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg skrevet en LAAANG analyse av filmen og mine tanker om den.
    Vær advart, her flyr det spoilere veggimellom!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synsfilmen var helt ok. Like bra som fellowship of ring... må si meg skuffet over kinoene i Dubai ! Prøvde først en vox standard som koster 50 kroner.. var bare en liten sal med OK utstyr. Når Hobbit kom vurdert e jeg IMAX men endte opp med vox Max VIP i stedet til 90 kroner. Folk snakket i telefon, skrek og lo. Projektorer nekter jeg å tro er 4k... skylder kanskje på at Andreas har spoilet meg ... av alle kinoer jeg har vært på er det lille Askim kkino som imponere r mest når det gjelder lyd og bilde. Apolo cinema hadde de beste setene men dårlig anlegg og møkkete lerret. Projektorern var helt ny 4K men hjelper ikke når lerretet var skittent !

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dem som vil sjekke ut The Hobbit med Dolby Atmos lyd, så er Kristiansand Kino og Sandvika Kino (Bærum) oppdatert med Dolby Atmos lydsystem.

Dolby Atmos.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvert å sett Hobbiten i 3d 48fps og med dolby atmos i kristiansand kino nå nettopp. Jeg vil gjerne ha mer 48fps, jeg hater hakking. Så det var glimrende syns jeg. Men 3d er jeg fremdeles ikke noe fan av. Det blir for uklart.

Kansje du skulle ha fått sett 48fps uten 3d, Andreas? Jeg kan skjønne hvorfor motionenhancer kan få det til å se kunstig ut, men ikke ekte 48fps... vel, annet enn at 48fps lar deg lettere se data animeringen.
    (jeg la ikke direkte merke til slikt, ikke slik som jeg gjorde i lotr når dem møter balrogen og løper over brua, der ser du lett animeringen.)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Hvert å sett Hobbiten i 3d 48fps og med dolby atmos i kristiansand kino nå nettopp. Jeg vil gjerne ha mer 48fps, jeg hater hakking. Så det var glimrende syns jeg. Men 3d er jeg fremdeles ikke noe fan av. Det blir for uklart.

Kansje du skulle ha fått sett 48fps uten 3d, Andreas? Jeg kan skjønne hvorfor motionenhancer kan få det til å se kunstig ut, men ikke ekte 48fps... vel, annet enn at 48fps lar deg lettere se data animeringen.
    (jeg la ikke direkte merke til slikt, ikke slik som jeg gjorde i lotr når dem møter balrogen og løper over brua, der ser du lett animeringen.)
    48fps ser helt likt ut som Motionenhancer på high bare uten de artifaktene Motionenhanceren introduserer, men bildet blir helt uten hakking da også og jeg liker ikke den følelsen begge gir meg. Tror ikke det hadde blitt noe anderledes i 2D, men det får vi ikke testet med Hobbiten da den ikke gis ut i 2D HFR.

Og jeg hater også hakking!8)
    Mvh Andreas

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg gidder ikke se denne før den kommer i "vanlig" 24FPS 3D, for når selv "mr. motionflow" (no offence... ) Andreas21 synes det blir for drøyt kommer jeg til å regelrett PLAGES av fenomenet i så stor utstrekning at jeg sannsynligvis ikke klarer å nyte filmen... Jeg kunne imidlertid gjerne tenkt meg å sett filmen i 3D / 48FPS etter jeg har sett den i tradisjonelt format - men dette er ikke en film jeg gidder å "kaste bort" på såpeopera-feel.

Understreker for øvrig at dette med høy framefrate på film er ekstremt subjektivt og at mange synes det funker veldig greit. Er kanskje et gubbefenomen for alt jeg vet, men kort fortalt oppfatter MINE øyne dette fenomenet som om FF står på hele tiden. Alt går liksom kjappere enn det "skal". Nå er selvsagt ikke det fysisk korrekt, så da kan en vel med relativt stor grad av sikkerhet si at det er noe jeg "feilaktig" oppfatter - dog må jeg jo si at jeg fint klarer å leve med "vanlig" 3:2 pulldown og 60Hz levert av f.eks. en VXP-chip. Det er derfor ikke frameraten jeg nødvendigvis reagerer på heller... Kanskje det blir "information overload" for gamle skrotten??

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    passiv 3d opplegget gjør bildet så uklart at jeg ikke kunne legge merke til noe utpreget kunstighet. Men jeg vet hvor mye jeg misliker hakkingen, så er rimelig sikker på at 48fps 2D er tingen for meg.

Jeg har ikke sett 3D på skikkelig projektor med aktive briller dog. Men uansett om den biten blir "perfekt" så liker jeg likevell ikke måten man blir tvunget til å fokusere på visse elementer i bildet. Jeg liker stoooort bilde, og jeg liker å få med meg ting utenom det som er i fokus, det er det vanskelig med i 3D.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg gidder ikke se denne før den kommer i "vanlig" 24FPS 3D, for når selv "mr. motionflow" (no offence... ) Andreas21 synes det blir for drøyt kommer jeg til å regelrett PLAGES av fenomenet i så stor utstrekning at jeg sannsynligvis ikke klarer å nyte filmen... Jeg kunne imidlertid gjerne tenkt meg å sett filmen i 3D / 48FPS etter jeg har sett den i tradisjonelt format - men dette er ikke en film jeg gidder å "kaste bort" på såpeopera-feel.

Understreker for øvrig at dette med høy framefrate på film er ekstremt subjektivt og at mange synes det funker veldig greit. Er kanskje et gubbefenomen for alt jeg vet, men kort fortalt oppfatter MINE øyne dette fenomenet som om FF står på hele tiden. Alt går liksom kjappere enn det "skal". Nå er selvsagt ikke det fysisk korrekt, så da kan en vel med relativt stor grad av sikkerhet si at det er noe jeg "feilaktig" oppfatter - dog må jeg jo si at jeg fint klarer å leve med "vanlig" 3:2 pulldown og 60Hz levert av f.eks. en VXP-chip. Det er derfor ikke frameraten jeg nødvendigvis reagerer på heller... Kanskje det blir "information overload" for gamle skrotten??
    Du kan bare glemme å se den i 3D HFR! Men den finns jo i 3D 24fps og 2D vises kun i 24fps så det er ikke vanskelig å se den i gode gamle 24fps...:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    passiv 3d opplegget gjør bildet så uklart at jeg ikke kunne legge merke til noe utpreget kunstighet. Men jeg vet hvor mye jeg misliker hakkingen, så er rimelig sikker på at 48fps 2D er tingen for meg.

Jeg har ikke sett 3D på skikkelig projektor med aktive briller dog. Men uansett om den biten blir "perfekt" så liker jeg likevell ikke måten man blir tvunget til å fokusere på visse elementer i bildet. Jeg liker stoooort bilde, og jeg liker å få med meg ting utenom det som er i fokus, det er det vanskelig med i 3D.
    Da har du sett den i et dårlig innstlit oppsett for der jeg så den var 3D opplevelsen veldig skarp.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nærbilde av ansikter var ikke så ille dog. Og jeg har sett mye værre. Men jeg har tilgode å se 3D som er så skarpt som 2D.

Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •