Hobbiten - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 307

Tråd: Hobbiten

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er helt enig ARTY her.

Hadde det vært bedre om han filmet filmen i samme kvalitet som han gjorde for over 10 år siden med LOTR? Hallo i luken liksom... :P

Teknologien går fremover og jeg er glad for at folk som dette pusher den fram, folk generelt er alt for skeptiske til forandring. Forandring fryder sier nå jeg, får man heller bare klare venne seg til den nye teknologien om det så koster at jeg må se filmen 2 ganger :P Jippiiiii

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt redd, etter å ha lest bøkene (Hobbiten og LOTR) at de trekker ut Hobbiten litt for mye. Og jeg ser at det er nettopp en del av det de klager over, men jeg skal dømme dette selv.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vi hatt en liten oversikt i denne tråden over hvilke kinoer/saler som vil kunne avspille Hobitten optimalt? Listen bør vel deles i 2D og 3D.

Slik jeg forstår det er det mange tekniske aspekter som egentlig bare de som har inngående innsikt i kinoprojeksjon og de enkelte kinoene/salene kan svare godt nok for oss bildenerder :roll:

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Colosseum 1 og ringen 1 i Oslo hvertfall etter hva jeg har hørt

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oioioi får vente til den kommer på 3d bluray

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    oioioi får vente til den kommer på 3d bluray
    Da får du ikke sett den i 48hz ...:wink:

Jeg skal se den i 3D 48hz på Kinocity Sal 1 i Drammen, men kommer helt sikkert til å se den i 2D når den kommer på blu-ray. Den eneste grunnen til at jeg ser den i 3D på kino er at jeg er nysgjerrig på 3D 48hz, jeg syns de fleste 3D spillefilmer faller litt igjennom og velger som regel å se de i 2D, animerte filmer derimot syns jeg er bra i 3D.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmwebs liste over HFR 3D kinoer er oppdatert Hobbiten: 48fps - Filmweb

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur
    Filmwebs liste over HFR 3D kinoer er oppdatert Hobbiten: 48fps - Filmweb
    Takk, det var vel lista jeg ønsket meg. Mangler hvilke saler på de mindre stedene, men det går greit.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Da får du ikke sett den i 48hz ...:wink:

Jeg skal se den i 3D 48hz på Kinocity Sal 1 i Drammen, men kommer helt sikkert til å se den i 2D når den kommer på blu-ray. Den eneste grunnen til at jeg ser den i 3D på kino er at jeg er nysgjerrig på 3D 48hz, jeg syns de fleste 3D spillefilmer faller litt igjennom og velger som regel å se de i 2D, animerte filmer derimot syns jeg er bra i 3D.
    Har sett avatar, pirates of caribien og sammys eventyr i 3d og det blir rett og slett trist og se samme filmene i 2d her oss meg!!!

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes hele "HFR" greia har blitt helt motsatt av planlagt? Det var jo sagt at den skulle være i begrenset opplag, nærmest for "spesielt interesserte" på få utvalgte kinosaler verden over. Det virker dog som det faktisk er en større utfordring å få sett filmen i "vanlig" 3D, og enda vanskeligere å få sett den i 2D.

Det er klart det er et stort problem om HFR ikke fungerer optimalt og føles merkelig for folk flest om det er den versjonen som mesteparten av publikum vil få oppleve. Jeg er kjempe positiv til HFR og venter spent på så det i praksis, men så er jo jeg en godt over gjennomsnittet teknologiinteressert og fikset person, det hadde kanskje gitt mer mening å ha HFR på mindre saler hvor folk som ønsker å se HFR kan velge å bestille billetter til disse visningene kontra at det nå ser ut til å gå andre veien.

Jeg er en av de som ikke kan fordra 3D på noe annet enn animerte filmer, og det inkluderer filmer som Avtar osv.. For meg betyr 3D økt anstrengelse på øynene, tap av detaljer og mer blurrete bilde ved raske sekvenser og generelt filmer som gjør mange snodige kameravalg bare for at det skal bli "ekstra kult" med litt 3D som fyker ut av lerretet. Derfor er jeg veldig positiv til HFR da det i teorien skal bøte på mange av de negative aspektene som jeg ikke liker med "vanlig" 3D. Så vil jo tiden vise hva jeg vil syntes om det hele.

Det er dog veldig synd at anmeldelser eventuelt skal gi filmen dårlig kritikk som et resultat av "HFR".. Det blir for meg litt halvveis, for om filmen i seg selv er bra og står til 9 av 10 om du ser den i vanlig 3D eller 2D så blir det jo for dumt at den skal få 6 av 10 på grunn av HFR ettersom det finnes andre alternativer tilgjengelig for alle og det strengt tatt ikke har noe med kvaliteten på filmen å gjøre.

Anmeldelsene forøvrig spriker jo i alle retninger, noen er veldig overbevist og syntes at den er knall, mens andre ser ut til å syntes den er helt på det jevne.. Noen syntes det er herlig at Peter Jackson har inkludert så mye av boka sitt materiale og skulle gjerne ønsket at det ble brukt mer tid i starten i Bag End osv, mens andre er av stikk motsatt oppfatning og føler filmen blir alt for lang trukket og at Peter Jackson hadde hatt godt av et ekstern selskap som kunne tatt seg av kuttingen.

Et hovedproblem som går igjen er at alt for mange sammenligner veldig med Ringenes Herre filmene.. De er tross alt basert på helt andre bøker, med et ganske så annet og langt mørkere og episk tema. Virker for meg som at mange reagerer på at det er en mye lysere og muntrere tone i Hobbiten filmen, og for enhver som kjenner kildemateriale vet jo at noe annet ville vært utrolig merkelig. Også er det jo det unngåelige at når det konstant blir sammenlignet med kanskje den største trilogi suksessen igjennom tidene så kan jo filmen(e) rett og slett ikke levere til folk sine abnorme forventninger. Det er jo ganske tydelig at det slettes ikke er snakk om noen dårlig film, og at den er laget "for fansen" og pøser på med materiale så det holder som kanskje ikke er passende for hvermansen men som er skikkelig snadder for en fan som meg!

Må dog si meg litt skuffet over overbruker av CGI, det er klart verden har gått fremover siden Ringenes Herre og Peter Jackson har hele veien sagt at om han hadde hatt muligheten så hadde han brukt flere spesialeffekter i Ringenes Herre filmene også og Fellowship of the Ring i Special Extended Edition på Blu-Ray har jo fått et grønt filter over seg som ikke var der i originalutgaven.

Blant annet så har de jo gått over fra individuelle skuespillere med sminke og det hele til å kjøre så godt som samtlige Orcs / Goblins i utelukkende CGI, for meg så blir det aldri like overbevisende og det at utseende på Goblins plutselig er helt annerledes fra Ringenes Herre og plutselig har et helt annet stemmesett er for meg utrolig snodig. Det jeg har sett av ulvene virker ikke like overbevisende eller troverdig som Wargs i Ringenes Herre så sånn jevnt over så virker kvaliteten på spesial effektene mindre troverdig og de har pøst på med filtre over hele fjøla som gir det et utrolig "plastic" feeling, det er nå hvertfall mitt inntrykk av alle snuttene jeg har sett.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett avatar, pirates of caribien og sammys eventyr i 3d og det blir rett og slett trist og se samme filmene i 2d her oss meg!!!
    Tror nok du er litt bitt av 3D basillen jeg :-D , jeg har sett en god del projektorer i 3D(TW9000, X30/70, HW30/50, VW90/95/1000 og Sim2 Lumis 3D-S ++) og ingen av de gir meg noe wow selv ikke min egen VW1000 som er noe av det beste man får på 3D.

Har sett de filmene du nevner og det er blandt de beste 3D filmene man får, og jeg har fått litt wow effekt i begynnelsen jeg og(spesielt med VW1000), men når jeg sammenligner Avatar i 2D og 3D i dag foretrekker jeg faktisk 2D.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Syntes hele "HFR" greia har blitt helt motsatt av planlagt? Det var jo sagt at den skulle være i begrenset opplag, nærmest for "spesielt interesserte" på få utvalgte kinosaler verden over. Det virker dog som det faktisk er en større utfordring å få sett filmen i "vanlig" 3D, og enda vanskeligere å få sett den i 2D.

Det er klart det er et stort problem om HFR ikke fungerer optimalt og føles merkelig for folk flest om det er den versjonen som mesteparten av publikum vil få oppleve. Jeg er kjempe positiv til HFR og venter spent på så det i praksis, men så er jo jeg en godt over gjennomsnittet teknologiinteressert og fikset person, det hadde kanskje gitt mer mening å ha HFR på mindre saler hvor folk som ønsker å se HFR kan velge å bestille billetter til disse visningene kontra at det nå ser ut til å gå andre veien.

Jeg er en av de som ikke kan fordra 3D på noe annet enn animerte filmer, og det inkluderer filmer som Avtar osv.. For meg betyr 3D økt anstrengelse på øynene, tap av detaljer og mer blurrete bilde ved raske sekvenser og generelt filmer som gjør mange snodige kameravalg bare for at det skal bli "ekstra kult" med litt 3D som fyker ut av lerretet. Derfor er jeg veldig positiv til HFR da det i teorien skal bøte på mange av de negative aspektene som jeg ikke liker med "vanlig" 3D. Så vil jo tiden vise hva jeg vil syntes om det hele.

Det er dog veldig synd at anmeldelser eventuelt skal gi filmen dårlig kritikk som et resultat av "HFR".. Det blir for meg litt halvveis, for om filmen i seg selv er bra og står til 9 av 10 om du ser den i vanlig 3D eller 2D så blir det jo for dumt at den skal få 6 av 10 på grunn av HFR ettersom det finnes andre alternativer tilgjengelig for alle og det strengt tatt ikke har noe med kvaliteten på filmen å gjøre.

Anmeldelsene forøvrig spriker jo i alle retninger, noen er veldig overbevist og syntes at den er knall, mens andre ser ut til å syntes den er helt på det jevne.. Noen syntes det er herlig at Peter Jackson har inkludert så mye av boka sitt materiale og skulle gjerne ønsket at det ble brukt mer tid i starten i Bag End osv, mens andre er av stikk motsatt oppfatning og føler filmen blir alt for lang trukket og at Peter Jackson hadde hatt godt av et ekstern selskap som kunne tatt seg av kuttingen.

Et hovedproblem som går igjen er at alt for mange sammenligner veldig med Ringenes Herre filmene.. De er tross alt basert på helt andre bøker, med et ganske så annet og langt mørkere og episk tema. Virker for meg som at mange reagerer på at det er en mye lysere og muntrere tone i Hobbiten filmen, og for enhver som kjenner kildemateriale vet jo at noe annet ville vært utrolig merkelig. Også er det jo det unngåelige at når det konstant blir sammenlignet med kanskje den største trilogi suksessen igjennom tidene så kan jo filmen(e) rett og slett ikke levere til folk sine abnorme forventninger. Det er jo ganske tydelig at det slettes ikke er snakk om noen dårlig film, og at den er laget "for fansen" og pøser på med materiale så det holder som kanskje ikke er passende for hvermansen men som er skikkelig snadder for en fan som meg!

Må dog si meg litt skuffet over overbruker av CGI, det er klart verden har gått fremover siden Ringenes Herre og Peter Jackson har hele veien sagt at om han hadde hatt muligheten så hadde han brukt flere spesialeffekter i Ringenes Herre filmene også og Fellowship of the Ring i Special Extended Edition på Blu-Ray har jo fått et grønt filter over seg som ikke var der i originalutgaven.

Blant annet så har de jo gått over fra individuelle skuespillere med sminke og det hele til å kjøre så godt som samtlige Orcs / Goblins i utelukkende CGI, for meg så blir det aldri like overbevisende og det at utseende på Goblins plutselig er helt annerledes fra Ringenes Herre og plutselig har et helt annet stemmesett er for meg utrolig snodig. Det jeg har sett av ulvene virker ikke like overbevisende eller troverdig som Wargs i Ringenes Herre så sånn jevnt over så virker kvaliteten på spesial effektene mindre troverdig og de har pøst på med filtre over hele fjøla som gir det et utrolig "plastic" feeling, det er nå hvertfall mitt inntrykk av alle snuttene jeg har sett.
    Etter det Peter Jackson sa for en tid tilbake så er det 25000 kinoer som skal vise Hobbiten i verden og av disse er det ca 1000 som kan vise 48hz så det burde ikke by på noe særlig problem å se denne i 24hz og de fleste kinoer viser 2D versjonen også...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal huske gi min anmelde her inne når jeg har sett den..

Bare 2 døgn igjen til premiere Skjelver i buksene av glede

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du er litt bitt av 3D basillen jeg :-D , jeg har sett en god del projektorer i 3D(TW9000, X30/70, HW30/50, VW90/95/1000 og Sim2 Lumis 3D-S ++) og ingen av de gir meg noe wow selv ikke min egen VW1000 som er noe av det beste man får på 3D.

Har sett de filmene du nevner og det er blandt de beste 3D filmene man får, og jeg har fått litt wow effekt i begynnelsen jeg og(spesielt med VW1000), men når jeg sammenligner Avatar i 2D og 3D i dag foretrekker jeg faktisk 2D.
    Ja det er jo en smaksak, for meg så blir det en nedtur med 2d etter og ha sett hva 3d kan på. Har hatt 10-15 stk innom og ingen har hatt problem hverken med hode eller øynene...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo en smaksak, for meg så blir det en nedtur med 2d etter og ha sett hva 3d kan på. Har hatt 10-15 stk innom og ingen har hatt problem hverken med hode eller øynene...
    Opplever heller ikke 3D som slitsomt på VW1000 (på plasma TV derimot).

Men nå gleder jeg meg til tirsdag kveld når jeg setter meg i bilen 23.30 for å ta turen ned til sentrum for å se The Hobbit An Unexpected Journey i 3D 48Hz.:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever heller ikke 3D som slitsomt på VW1000 (på plasma TV derimot).

Men nå gleder jeg meg til tirsdag kveld når jeg setter meg i bilen 23.30 for å ta turen ned til sentrum for å se The Hobbit An Unexpected Journey i 3D 48Hz.:-D
    Hvilken kino skal du se den på? Ser den på Ringen 1 samme tid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hvilken kino skal du se den på? Ser den på Ringen 1 samme tid
    Jeg bor i Drammen så det blir Kinocity Sal 1.:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, sentrum tenker jeg med engang Oslo sentrum :P Men finnes vel et sentrum i drammen også :P

OMG, gleder meg sånn, kommer ikke til å få sove i natt

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Aha, sentrum tenker jeg med engang Oslo sentrum :P Men finnes vel et sentrum i drammen også :P

OMG, gleder meg sånn, kommer ikke til å få sove i natt
    Det er en helt vanlig feil Oslo borgere ofte begår...8)
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135