The Hunger Games

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Hunger Games

The Hunger Games-hunger-games-jpg

Da har jeg bestillt billett til Hunger Games i Sal 5 Stavanger kino imorra og gleder meg stort.

Filmweb hadde som vanlig linker til endel omtaler av denne, så selv bare Dagbladet sin på torsdag og konstaterte at de ga den 5. Men hørte at Stavanger Aftenblad hadde vært 'litt' mindre imponert, og denne omtalen er jo bare helt fantastisk/på jordet.

Hvor dum går det ann å bli ?? Det er en FILM, kjerring. argh, kjenner jeg blir over gjennomsnittet forbasket

Forstår ikke dødens alvor - Aftenbladet.no

mmm, Jennifer Lawrence

Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere andre, ser ikke dette ut som en person som burde være midt i målgruppen til Hunger Games ???

The Hunger Games-aalen-png
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker å... blir jo nødt til og se denne da :-D

Jennifer Lawrence (aka Mystique aka Raven) :-D Hun er i grunn god nok grunn :-D

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Pokker å... blir jo nødt til og se denne da :-D

Jennifer Lawrence (aka Mystique aka Raven) :-D Hun er i grunn god nok grunn :-D
    Må nok si meg 'uenig' der

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til denne ja, bøkene var veldig bra...selv for voksne
    --
    SA Mantra 60, SA Talent, Dali C1000, XTZ W10.16
    Yamaha RX-A2040, Samsung UE55F7000

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arild Abrahamsen hadde nok gitt den en femmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gledet meg stort og lenge til denne filmen, og til tross for at jeg gikk inn med ganske høye forventninger så kom jeg ut med et stort glis om kjeften.

Jeg forventet å digge dette utifra mine preferanser og Hunger Games leverer på alle plan fra begynnelse til slutt. Dette var bare helt fantastisk, løp å se!!!

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig med fyren i Aftenbladet. Filmen var for snill og det var kun et av drapene som var tilstrekkelig sjokkerende, noe jentene på raden foran åpenbart ikke var klare for.

Aldersgrensa sier egentlig nok; filmen er laget for å dra inn flest mulig i alderen ti til femten, noe som dessverre preget gårsdagens visning på Colosseum. Jeg var i utgangspunktet positiv men som VG skrev: "grusomhetene kamufleres og pakkes in og forklares."

[spoiler]Det er også litt synd at hovedrollen ikke blir tvunget til å drepe noen av de mest uskyldige i filmen og må lide av det - jeg tror det kunne gjort filmen mer engasjerende.[/spoiler]

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Jeg må si meg enig med fyren i Aftenbladet.
    Enig at hu ser rimelig manndig ut, men det var bare slemmt

Aldersgrensa sier egentlig nok; filmen er laget for å dra inn flest mulig i alderen ti til femten, noe som dessverre preget gårsdagens visning på Colosseum.
    Var rimelig ungt og feminint publikum på min forestilling og, tror ikke jeg følt meg såå 'malplassert' siden Fucking Åmål eller Spice World

SMS'et litt med en kollega av meg, jente på 19 som elsker bøkene, og hu hadde hørt at det var for lite blod. Jeg synes ikke det hadde passet med mer blod/vold slik filmen er lagt opp. Og synes heller ikke de skulle lagt inn noen kontroversielle drap bare for å få litt blest rundt det. Hvis Katniss ikke dreper noen 'uskyldige' i historien så hører det ikke hjemme i filmen heller..

Jeg synes det er meget bra, og ikke minst modig å presentere drapene på en slik uskyldig og harmløs måte. Vold har tross alt aldri skaded noen

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JølleAudio: Legg inn noen [spoiler] tags i posten din er du grei, og da sikter jeg til siste linjen..

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

SMS'et litt med en kollega av meg, jente på 19 som elsker bøkene, og hu hadde hørt at det var for lite blod. Jeg synes ikke det hadde passet med mer blod/vold slik filmen er lagt opp. Og synes heller ikke de skulle lagt inn noen kontroversielle drap bare for å få litt blest rundt det. Hvis Katniss ikke dreper noen 'uskyldige' i historien så hører det ikke hjemme i filmen heller..

Jeg synes det er meget bra, og ikke minst modig å presentere drapene på en slik uskyldig og harmløs måte.
    Jeg vet at det fort blir kontroverser når man går bort fra bøkene ved filmmatiseringer, men jeg syntes det er naturlig å tilpasse formatet til mediumet.

Det som er mitt største problem med filmen er at det blir for svart/hvitt, når temaet "drepe andre for å selv overleve" er så grått som man får det. Personene er i hver sin ende av skalaen - de skulle vært litt mer som Dexter :-D

Vold har tross alt aldri skaded noen
    Den kommer jeg til å stjele fra deg

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer jeg til å stjele fra deg
    Jeg jobber sammen med ei som er mester til ubevisst å blande sammen (som oftest engelske) ordtak til å få helt nye/artige betydninger. Var i en slik sammenheng jeg etter endel vranglære plutselig blanda sammen 'Violence never solved anything' og 'hard work never hurt anyone'

Jeg er (som enkelte kanskje har fått med seg tidligere) for at alt skal være tillatt på film, og vil gjerne ha bort all sjokk faktor slik at man bare kan nyte underholdningen som lages. Så når kontroversen er borte så kan alt fokus gå på å lage ting så realistisk som mulig. Synes det er synd at det er noen som greier få fokuset tilbake på disse tingene istedet for at vi alle bare lar lista heves..

Litt som å kaste en frosk i kokende vann vs legge i kaldt vann og la den kokes ihjel. Ingen må gå bort til frosken å si at: 'hør her, begynner ikke det vannet å bli litt vel varmt ??'

Må si jeg var engstelig når en film som hørtes ut som en slags Battle Royale ble laget for massene. Faktisk imponert over at en bokserie som åpenbart har et ungt publikum tar for seg slike saftige skildringer/tema. Venter i spenning på mer. Og med de rekordene som settes i USA denne helgen så lover det meget godt

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok den verste fIlmen jeg har sett dette året imo. Effektene var bare ekle cg-effekter, karakterene var litt uinteressante og plottet var veldig forutsigbart. For å toppe alt av sensurerte de drapene.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom i postkassen i dag.

Lest så mange forskjellige meninger om filmen at jeg er litt nyskjerrig hvordan den er.

Mest forventninger til Lyden. Som virker være av god kvalitet.
    Deretter Bilde. Som ikke er etter referanse kvalitet, men Jennifer er vært og se på likevel :-D
    Så lengere ned på lista... selve handlingen. Den er vel de fleste enige om ikke er noe hurravare.

Men at det er 2 timer og 20 minutter med grei underholding håper jeg

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom i postkassen i dag.

Lest så mange forskjellige meninger om filmen at jeg er litt nyskjerrig hvordan den er.

Deretter Bilde. Som ikke er etter referanse kvalitet, men Jennifer er vært og se på likevel :-D
    Så lengere ned på lista... selve handlingen. Den er vel de fleste enige om ikke er noe hurravare.

Filmen har både bra lyd og bilde, men det som irriterer meg litt er at det er veldig mye bevegelse i kamera. Akkurat som i Jason Bourne filmene. Ikke fult så gale som i de filmene, men allikevel så mye at jeg legger merke til det. Når en ser en BD i 1080/24P blir det fort litt hakking i bilde på slike filmer.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom i postkassen i dag.

Oj, DTS HD-MA 5.1 og 7.1 lyd sjekk på plata :-D
    Forventningene til lyden kjenner jeg steg litt nå

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, DTS HD-MA 5.1 og 7.1 lyd sjekk på plata :-D
    Forventningene til lyden kjenner jeg steg litt nå
    hvor ligger den sjekken?? finner den ikke på min!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Filmen har både bra lyd og bilde, men det som irriterer meg litt er at det er veldig mye bevegelse i kamera. Akkurat som i Jason Bourne filmene. Ikke fult så gale som i de filmene, men allikevel så mye at jeg legger merke til det. Når en ser en BD i 1080/24P blir det fort litt hakking i bilde på slike filmer.
    Jeg synes det bare er kult, sånn som Firefly og BSG hadde endel av.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er kjøpt inn, og det er bare å glede seg til helgen :P Håper at lydsporet er bra! Er heller ikke noe mindre viktig at filmen er av god kvalitet...

Hvis dere ville gitt filmen terningkast basert på handling, lydkvalitet og bildekvalitet(dvs. en på handling, en på lyd, og en på bilde), hva ville dere gitt den?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •