SPOILER!!!!!!!Mulholland Drive BD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SPOILER!!!!!!!Mulholland Drive BD

Har akurat sett denne filmen på Bd og jeg er ikke helt sikker på om jeg har sett en bra eller dårlig film skal jeg være ærlig....
    Spenningen er der hele tiden og alt henger på greip til ett godt stykke ut i filmen men så skjer det ett eller annet som gjør at iallefall jeg sitter igjen med en del spørsmål... .SPOILERSPØRSMÅL FØLGER!:

[SPOILER]Hva er det egentlig som skjer? Drømmer Diana alt sammen som skjer først i filmen?Er det en spillefilm hun er med i som hun lever seg for mye inn i? Hva er i den blå esken som uteliggeren har?[/SPOILER]

Tror jeg syns den egentlig var veldig bra Bildekvaliteten er litt grov men det skal den sikkert være regner jeg med. Lyden på denne disken (DTS HD) var både bra og elendig.Kvinneskrik og dekkskrik var utrolig skrikete (!) og fæle mens resten av lyden var ganske så grei.
    Og hvis noen har noen av svarene på spørsmålene jeg stilte her er dere hjertelig velkomne til å sende meg det på PM

Prøvde å lage hvit skrift så det ikke skulle synes men det gikk ikke. Hvordan gjør jeg det så man må markere teksten for å se hva det står?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du merker teksten og trykker på denne knappen eller du kan eventuelt gjøre det selv slik:

[SPOILER*]*skriv inn tekst uten stjerner*[/SPOILER*]

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Er det du som har gjort så teksten i første posten min har blitt skjult? Hvis ikke så har jeg fått det til
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jeg som endret teksten med litt moderatormagi, derfor står det "Sist endret av Gwandarion : I går kl 21:36. " rett under innlegget ditt

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt tips mullholland drive er en film som du må se flere ganger og kanskje du ikkje forstår det da heller :P

Det er maaaaange rare ting med den filmen :P

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gwandarion: så det nå, når du sa det

Brusveen: Den er litt som Pulp Fiction med andre ord. Vel, jeg er ikke sikker på om det er første filmen jeg kommer til å se om igjen. Men jo mer man tenker på den i ettertid jo bedre blir den egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den filmen er diskutert i hue og ræva mange steder ja, den er et mesterverk spør du meg. Søk, og du skal finne svar..

Du kan jo begynne her: Lynch's 10 Clues

http://en.wikipedia.org/wiki/Mulholland_Drive_(film)

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om twin peaks eller innland empire kommer på bd?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=JosRuu]SPOILERSPØRSMÅL FØLGER!:

[SPOILER]Hva er det egentlig som skjer? Drømmer Diana alt sammen som skjer først i filmen?Er det en spillefilm hun er med i som hun lever seg for mye inn i? Hva er i den blå esken som uteliggeren har?[/SPOILER]

[SPOILER]Betty/Diane (Naomi Watts) elsker Camilla/Rita (Laura Harring). Camilla ditcher Betty til fordel for filmskaperen Adam. Diane bestiller da en leiemorder som skal drepe Camilla (men han mislykkes grunnet bilkræsjet som filmen starter med).

Diane får beskjed av leiemorderen at hun mottar en blå nøkkel når oppdraget er fullført. I leiligheten ser du Diane som har en blå nøkkel foran seg. Hun begynner så å halusinere/se demoner før hun til slutt skyter seg selv i fortvilelse over hva hun har gjort.

Camilla/Rita returnerer til leiligheten til Diane mens hun fortsatt har hukommelsestap og opptager liket til Diane. I identitetskrisen som oppstår kler Camilla seg i en blond parykk (som ligner litt på Diane).

Den blå esken avslører virkeligheten av hva som har skjedd for Camilla.[/SPOILER]

Eller noe lignende

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Døme på at dette er ein veir film er som følger:
    [SPOILER][SPOILER]WTF har monsteret med denne filmen og gjøre?!? :P[/SPOILER][/SPOILER]

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jølle: Det er noe slikt jeg har funnet ut, selv om det ikke gir svar på alt. Men egentlig en bra film jo mer man tenker på det

Brusveen: monster?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Jølle: Det er noe slikt jeg har funnet ut, selv om det ikke gir svar på alt. Men egentlig en bra film jo mer man tenker på det

Brusveen: monster?

Om du ser godt etter når dem er på cafe scenen så vill du se det dukke opp et monster "i kort" seanse der,

se fire 29 og utover her: 8Siq0QC8P9g

Beklager seint svar men glemte tråden :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •