Beste endringer i Star Wars

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste endringer i Star Wars

Jeg ble litt inspirert av highdefdigest.com sin artikkel om hva de verste endringene i Star Wars-filmene har vært, men jeg lurer på det motsatte.

Personlig hater jeg veldig mange av endringene, men jeg kan tolerere de fleste. Derimot kan jeg ikke komme på en eneste endring som jeg faktisk liker, eller som jeg synes forbedrer filmene på noe vis.

Hva med dere? Hvilke scener fra spesialutgavene synes dere er bedre enn originalen?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal svare så fort jeg har fått sett de, men utifra bilder jeg har sett er det jo mye bedre bilde. Også skal jo lyden være veldig bra

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    skal svare så fort jeg har fått sett de, men utifra bilder jeg har sett er det jo mye bedre bilde. Også skal jo lyden være veldig bra
    Det er selvsagt veldig positivt, uten at det likevel kan kalles en endring av den grunn. Men bedre lyd/bilde liker vi!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd- og billedkvalitet vil åpenbart være bedre når det er snart 20 år siden den uendrede originale trilogien ble mastret for hjemmevideoutgivelse. Men, med tanke på hvor bra filmer som er over dobbelt så gamle som Star Wars tar seg ut på Blu-ray, så bør det vært fullt mulig å få de uendrede utgavene til å se bra ut også.

Så jeg håper det er andre ting enn lyd- og billedkvalitet som folk liker bedre på spesialutgavene enn originalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu har jag bara hört DTS spåret på BD utgåvan, men är det fler än jag som tycker de har dragit på ordentligt med lfe? Basen som får ryggmärgen att skaka är ju igång hela tiden, men utan att det blir dåligt. Nu har jag otroligt dålig sub, men för er som har ett par svs eller liknande kan ju bara glädja er.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det nye "nooooooooo!" satte prikken over i-en. Filmene var ikke rare greiene før dette kom med, men nå er det helt topp.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg synes det nye "nooooooooo!" satte prikken over i-en. Filmene var ikke rare greiene før dette kom med, men nå er det helt topp.
    +1 "Noooooooooo" satte brikkene litt mere på plass altså.

Instant No Button! Star Wars funnies FTW!

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CGI yoda ser vertfall bedre ut en den lekedukka som var tidligere

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe info om det er noen forskjell på Europa vs USA utgivelsen av samleboksen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    CGI yoda ser vertfall bedre ut en den lekedukka som var tidligere
    Enig. Mindre Gremlins nu, mer gammel'n. Med 1080P och brukbar framvisare kan man ju också se de få fjun han har i ansiktet

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke fått sett de enda Vil liksom se alle i en setting, med noen kompiser :P

Men sjekket nettop ut den scenene med "nooooooo" syns ikke den var noe ille jeg, syns det passet greit inn Gleder meg til å se disse igjen Fantastiske filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke fått sett de enda Vil liksom se alle i en setting, med noen kompiser :P

Men sjekket nettop ut den scenene med "nooooooo" syns ikke den var noe ille jeg, syns det passet greit inn Gleder meg til å se disse igjen Fantastiske filmer
    Med ditt utstyr bör du glädja dig, för maken till ljud har i alla fall jag inte varit med om i hemmet. Anbefaller nabovarsel om du och sällskap skall ha SW maraton. Extremt mycket information ned till 30hz i vart fall. Lägre än det har inte jag utstyr till. Detta är referensematerial till de grader och felplassering av högtalare/dålig akustik visar sig nog fram klart och tydligt med dessa filmer på framvisaren.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, gleder meg, hadde Lord of the rings maraton når den nye kom ut, var stor suksess det. Den har jo også et godt LFE spor. Stakkars naboen ja, hehe :P

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Noen som har noe info om det er noen forskjell på Europa vs USA utgivelsen av samleboksen ?
    Tror kanskje begge er laget i USA....og at det bare er displaykortet utenpå som er forskjellen....men det er jo bare å ringe SF Norge å spørre...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Generelt, på denne typen katalogutgivelser, der man har tilnærmet lik lanseringsdato over hele verden, så pleier det å være det amerikanske studioet som produserer diskene for hele verden, og den eneste forskjellen i innhold vil være lyd- og tekstspor. Covere/bokser vil kunne være forskjellig fra land til land og i enkelte tilfeller kan det selvfølgelig være noen land som har strengere sensur, slik at det er en klippet versjon som er med på plata. DVD-utgaven av Episode 2 i UK hadde f.eks. klippet vekk en nedskalling (men BD utgaven er usensurert).

Andre lokale forskjeller det er verdt å være oppmerksom på er at bonusdisker kan være utelatt. I dette tilfellet har nok alle land fått ni disker i den komplette boksen, så det skulle ikke være noe å være redd for her.

Jeg ville med andre ord ikke vært bekymret for forskjeller i lyd- eller billedkvalitet mellom amerikansk og norsk versjon (eller andre europeiske versjoner) av SW-boksen. Jeg ville heller ikke bekymret meg for sensur, egentlig. Den viktigste forskjellen vil nok være selve boksen. Jeg har ikke sett begge typene, men jeg blir ikke veldig overrasket om den amerikanske boksen er mer forseggjort enn det vi får i Europa.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg ble litt inspirert av highdefdigest.com sin artikkel om hva de verste endringene i Star Wars-filmene har vært, men jeg lurer på det motsatte.

Personlig hater jeg veldig mange av endringene, men jeg kan tolerere de fleste. Derimot kan jeg ikke komme på en eneste endring som jeg faktisk liker, eller som jeg synes forbedrer filmene på noe vis.

Hva med dere? Hvilke scener fra spesialutgavene synes dere er bedre enn originalen?
    Synes det er rått at de slakter ned JAR JAR BINKS i den siste filmen. Revenge of the Siths.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •