Filmer man må se flere ganger - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 113
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For ikke å snakke om stort sett alt av Lars Von Trier. Men det fins neppe noen som klarer å se sølet hans mer enn en gang - jeg gir som regel opp tidlig. Men Breaking the Waves måtte jeg se fordi jeg tekstet den. Det er noe av det verste mølet jeg har sett i mitt liv! Hva filmene til den mannen handler om, må man nok være ganske rusa for å fatte! :roll:

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Donnie Darko er den første jeg kommer på. Har vel sett den minst sju ganger.
    Ellers kan The Butterfly Effect være smart å se flere ganger for å la ting synke inn.
    LOTR-trilogien og Matrix-trilogien er sikkert ingen dum idè å se flere ganger heller.

Etter å ha lest gjennom topicen må jeg si meg veldig enig i The Usual Suspects,
    ikke bare hvis du ikke skjønner den første gangen, men bare for å nye filmen

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    prøv eraserhead en 10-15 ganger og du er fortsatt like langt unna å skjønne hva den handler om... :roll:
    Jeg vet ikke om denne tolkningen kan hjelpe deg:
    http://www.geocities.com/~mikehartma...ers/wolfe.html

(det er ikke lov å trykke på denne linken, hvis du ikke har grublet over Eraserhaed i minst 26 dager. )
    Ja ganske interessangt hva de forskjellige scenene skal symbolisere..er mye snodige ting også, som feks at de fleste scenene er akkurat 13 sekunder lange osv..litt morsomt egentlig

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kanskje Fight Club.... :!:
    Helt enig, satt som et stort :?: første gang jeg så den, andre gangen gikk det bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frink
    .
    Ellers kan The Butterfly Effect være smart å se flere ganger for å la ting synke inn.
    LOTR-trilogien og Matrix-trilogien er sikkert ingen dum idè å se flere ganger heller.

Etter å ha lest gjennom topicen må jeg si meg veldig enig i The Usual Suspects,
    ikke bare hvis du ikke skjønner den første gangen, men bare for å nye filmen
    Butterfly Effect har vel ikke så mange uklare elementer?

Mullholland Drive har vel ikke jeg fattet så mye av. Ellers så koste jeg meg med Matrix andre gang, og den sjette sansen.....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tre "Naked Gun" filmene må helt klart sees flere ganger for å få med seg alle poengene!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Unbreakable er verdt og nevne :?:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    De tre "Naked Gun" filmene må helt klart sees flere ganger for å få med seg alle poengene!

Da må man også ta med Hjelp vi flyr-filmene og det meste av Mel Brooks (Spaceballs/Romnaut er en klassiker der - hver gang man ser den, oppdager man noe nytt i bakgrunnen et eller annet sted).

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brazil... Oppdager stadig nye ting i den filmen. En av mine favoritter

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er veldig mye jeg er enig i her.

-fight club
    -donnie darko (ikke prism edition!)
    -mullholland drive
    -sixth sense
    -memento

er alle veldig "intelligente" filmer. grunnen til at jeg bruker adjektivtet "intelligent" om en film, er fordi filmen er usedvanlig godt gjennomtenkt og krever mye av titteren jevnt under hele filmen.

sixth sense så jeg to ganger rett etterhverandre. samme gjorde jeg med mullholland drive, men den gav jeg opp.
    har sett mullholland drive i etterkant, men den filmen er litt for utfordrende for min del. jeg simpelthen forstår ikke alt.

i tillegg til dette kan jeg føye til darren arofkovski (husker aldri hvordan jeg staver det etternavnet) sin "pi". dette er forresten samme karen som har lagd reqiuem for a dream, samt david lynchs lost highway.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barton Fink er en film som har mye skjulte skatter. Jeg kan ikke akkurat si jeg fikk med meg noe av symbolikken første gang jeg så den. Jeg syntes det bare var en morsom film med rare mennesker.

Et problem med filmer som må tolkes er at du er avhengig av at regissøren har klart å holde tunga rett i munnen. Donnie Darko er vel et bra eksempel hvor Richard Kelly klarte å lage en kult-klassiker med en film som egentlig ikke ble helt slik han ville. Jeg har ikke fått sett director's cut enda, men han skal visst ha forandret litt for mye.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig stolt av å kunne si at jeg ikke trengte se The Usual Suspects to ganger! Fyttirakkern for en kanonfilm! Bare fordi jeg ikke trengte se den to ganger betyr ikke det at jeg ikke har gjort det! I say again, kanonfilm!

En annen film som man ikke helt er med på før helt på slutten er The Shawshank Redemption med en av mine favorittscener, der "warden" samuel norton (Bob Gunton) kaster en saltstein sjakk-brikke gjennom plakaten av (ei foxy dame jeg ikke husker navnet på). (morgan freeman er btw med på min topp 10 liste)

Hmm, kanskje ikke helt on topic det med shawshank, men slutten er hvertfall bra.

DrE

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trengte heldigvis heller ikke se The Usual Suspects mer enn én gang. Jeg syns den var elendig, og plottet var litt for gjennomsiktig. Jeg sa etter maks 1/3 av filmen at "haltepinken er hovedskurken". Den var omtrent like dårlig som Fargo.

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A Tale Of Two Sisters

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke Usual suspects var dårlig, men det er nå greit.

En annen film jeg har sett utallige ganger er, tross dens enkelthet, "svidd neger".

Jeg ler meg skakk hver eneste gang. Det er så mange geniale replikker der at fytti rakkern. Det er sikkert et fåtall mennesker som er enig med meg akkurat der, men det er ikke interessant :wink:

"Ante, du e stor. Mykje større enn han Peder".

"Menn er fra mars, kvinner er fra venus...??€%??.... Jeg er fra kautokeino!"

"Æ fær på havet!!!"

"Kun det bæste e godt nok førr dæ Anna!" (før han slipper henne rett i bakken)

osv osv

DrE

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Street Fighter: The Movie må sees endel ganger. Det er lett å bli litt rar i hodet av den filmen.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjentar nok noe som er blitt sakt nå sikkert, men jeg sier det alikevell jeg :P

Ringenes Herre - trilogien
    Den må ses flere ganger!

Og The Matrix, første filmen.. det er en film man godt kan se flere ganger! Det to andre kan også godt ses flere ganger.. men det er nå min mening!

Som nevnt tidligere i tråden, ja! Figth Club er en film som må ses flere ganger! Dette er en god og dyp film.. så og se den flere ganger kan nok forbedre førsteinntrykket for man oppdager stortsett noe nytt hver gang ja!

Den Sjette Sansen er også en film en godt kan ta og se en 2-3 ganger før man forstår den ordentlig...

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så The Village her om dagen... sett den før og ble veldig skuffet, handligssett en ganske bra film, men ble skuffet over att den ga seg ut for og værfe årets mest skremmende thriller, så var den ikke noe skummel... dette ødela det meste hos meg, men nå en stund etter jeg sdå den første gangen så jeg den igjen, og må si jeg nå er mer positiv til denne filmen... Den var faktisk en god del bedre den andre gangen!!!

Det ødela vel for mye skuffelsen over att den ikke var skummel den første gangen så jeg overså og overgikk handlingen litt mye...

Så for de som har sett den en gang og ikke likte den, se den en gang til! Kan ikke love det hjelper :P
    Vi er jo forksjellige og har forksjellig smak :P

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten bare neven Jacob's Ladder her. Fy filler, det er nok den beste filmen jeg har sett i år og den MÅ sees mer en en gang.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fight club må sees flere ganger, masse kule detaljer.
    Reservoir dogs er også greit å få med seg et par ganger.
    Requiem for a dream må også sees flere ganger, da førsteinntrykket blir litt "intenst"

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •