Den dummeste feilen du har sett på film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 88
    Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Den dummeste feilen du har sett på film

De fleste filmer inneholder en rekke større eller mindre tabber, enten logiske brister, historiske feil, kontinuitetsfeil eller andre visuelle feil osv. Noen ganger skulle en nesten tro det ble gjort med vilje!

Jeg så nylig A-Team, hvor venstre bakhjul på en bil ble truffet av en kule og punkterte med påfølgende gnistring som verst som følge av felg mot asfalt. Etter noen sekvenser var det plutselig høyre bakhjul som kjørte på felgen med masse gnister mens det andre hjulet var normalt. Måten det ble filmet og klippet sammen på gjorde at det ble veldig iøyenfallende, tror de fleste må ha fått med seg dette?

Noen andre som har sett noen skikkelig dumme feil på film?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den drøyete jeg kan komme på er fra klassikeren til Schwarzenegger: Commando (1985) - IMDb

En gul porsche velter i en scene og sklir bortover veien på siden. Arnold dytter den ned på alle fire hjula og hele siden på bilen er selvfølgelig ripete og fæl. Men når de kjører videre er bilen like fin som ny!
    Marion Tumen var script supervisor på den filmen og burde følgelig ha mistet jobben

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "Indiana Jones og krystallhodeskallens rike" i scenen hvor de går ned i en hule med kun små trinn langs veggene, går krystallskallen en eller flere ganger nedi vannet. Jeg kan da se at det er vann inni skallen, og at det ser ut til å være hult og fylt med noe som ligner på cellofan.

Men jeg kan ikke finne dette nevnt på The Internet Movie Database (IMDb) ?

I tillegg blir skallen håndtert, bl.a. med enhåndskast, gjentatte ganger som tilsier at den ikke er laget av quartz eller annen bergart.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle James Bond filmer er jo så dårlige med tanke på feil at det blir komisk. Stunt menn zoomes inn slik at man helt tydelig ser at det ikke er Sean Connery/Roger Moore... I en scene kommer det et hjul helt umotivert trillende inn fra siden... Ingen som legger merke til det, har de vel tenkt. I samme scene skal Bond rive en mann av en 4-hjuling og stikke av med denne. Men mannen på 4-hjulingen er klar til å kjøre av gårde alt for tidlig og blir helt umotivert sittende å vente til Bond kommer og tar ham.... Utrolig amatørmessig laget og helt utrolig at ikke scenen er skutt på nytt, men også veldig festlig hvis man ser humoren i det.. :-)

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den første ringenes herre filmen, så har Gandalf joggesko når de er ute å går. Ikke så rart han ikke har vondt i bena som de andre.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    I den første ringenes herre filmen, så har Gandalf joggesko når de er ute å går. Ikke så rart han ikke har vondt i bena som de andre.
    Mange av de andre gikk jo barføtt

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de beste/verste jeg har sett er i Bruce Lee filmen "Game of death ". Her dør Bruce Lee før innspillingen er ferdig, og det er en rekke kreative måte å fylle scenene med ansiktet til Bruce. Se f.eks. i klippet under etter ca. 1 minutt

YouTube - game of death,bruce lee cardboard cutout

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "I Spit on Your Grave (1978)" i en av scenene i skogen, hvor voldtekten foregår", står det plutselig en mann som ikke har noe der å gjøre. Veldig enkelt å se, og litt komisk!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    I "I Spit on Your Grave (1978)" i en av scenene i skogen, hvor voldtekten foregår", står det plutselig en mann som ikke har noe der å gjøre. Veldig enkelt å se, og litt komisk!
    Hahaha,det stemmer. Husker jeg lurte litt første gangen jeg så dette
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere feil i A-Team tydeligvis. Denne sannsynligvis helt bevisst og av kostnadshensyn:

Mercedesen de flyktet med var en E-Klasse av siste årsmodell (W212):

Den som gikk i luften(sammen med bygget ved sjøen) var derimot en førstegenerasjons C-klasse (W202):

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av verdens størte filmer med sinsyke feil må jo være King Kong!!
    På to av de største scenene, hadde jo ikke råd til å gjøre det på nytt.

De infødte mistet parykkene sine, og mye mer.

Også når de hadde premiere på visningen, Skulle representere John Driscoll for publikum. Sa jo feil navn! God film det!
    Min tråd

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    De fleste filmer inneholder en rekke større eller mindre tabber, enten logiske brister, historiske feil, kontinuitetsfeil eller andre visuelle feil osv. Noen ganger skulle en nesten tro det ble gjort med vilje!

Jeg så nylig A-Team, hvor venstre bakhjul på en bil ble truffet av en kule og punkterte med påfølgende gnistring som verst som følge av felg mot asfalt. Etter noen sekvenser var det plutselig høyre bakhjul som kjørte på felgen med masse gnister mens det andre hjulet var normalt. Måten det ble filmet og klippet sammen på gjorde at det ble veldig iøyenfallende, tror de fleste må ha fått med seg dette?

Noen andre som har sett noen skikkelig dumme feil på film?
    A-Team er så full av blunders og kontinuitetsfeil at det er helt latterlig. Der er det noen som ikke har tenkt under klipping. Se her.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bråte med feil på filmer, men en jeg kommer på i øyeblikket er en av Mission Impossible filmene.

Tom Cruise på MC. Først og fremst klarer han ikke å kjøre fra en gammel pick-up, samt når han havner på ett område med grus, klarer man helt tydelig å se att gatesykkelen har fått påmontert "knastedekk".

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder A-team er jo hele den filmen et stykke stor feil.
    Den drøyeste scenen er jo når de faller i luften inni tanken, også må de skyte ned mot bakken for å skape mot energi på fallet så de ikke dør når de treffer bakken? hehe, 40tonn med tanks, veldig sannsynlig, også faller de ned i et vann mens 2 fiskere sitter å ser på det, men likevel klarer de kjøre under vann i en tank som garantert ikke er vantett, og finne en vei opp av vannet og kommer helt tørre (om jeg ikke husker feil) ut og spør etter veien til berlin eller hvor de skulle :P

Er vel i teorien ikke en feil slik denne tråden er ment for, men måtte bare ta det med siden hele scenen er så utrolig drøy og det strider i mot alt som heter naturlover. De kunne jo like gjerne gjort om tanken til en flyvende tank som fløy ved at den hadde flaksende måkevinger.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr. Chill: Jeg tror nok litt av vitsen med A-Team er at publikum skal riste på hodet og le av hvor dumt dette blir. Etter det stuntet med helikopteret som kunne falle ned uten at bladene roterte rundt osv så forsto jeg at det var på tide å koble ut hjernen helt

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den ekstremt dårlige B-filmen "2012: Apocalypse", som kom før "2012", er det en biljakt med to nesten helt like biler, en GMC og en Chevy type Tahoe/Yukon.

Den ene bilen blir satt ut av spill, men etterpå fortsetter det å veksle mellom de to bilene, selv om bare EN bil kjørte videre.
    En utenom det normale dårlig film som ikke går i glemmeboka med det første.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr. Chill: Jeg tror nok litt av vitsen med A-Team er at publikum skal riste på hodet og le av hvor dumt dette blir. Etter det stuntet med helikopteret som kunne falle ned uten at bladene roterte rundt osv så forsto jeg at det var på tide å koble ut hjernen helt
    Haha, sant nok, hadde jo helt glemt den scenen :P

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må tydeligvis få sett A-Team snart

Skal man rangere actionfilmer med over-the-top urealistiske scener, så stiller jo Die Hard 4 også som en ganske het kandidat. Men det hindrer den ikke fra å være god underholdning.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos helikopterfysikk (eller manglende sådan): Her er Bond-filmen "Tomorrow never dies" i en særstilling. Ikke nok med at helikopteret kan hovre med rotoren nesten vertikalt, men rotoren kan også brukes som en gigantisk blender på alskens objekter på bakken.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Ikke nok med at helikopteret kan hovre med rotoren nesten vertikalt, men rotoren kan også brukes som en gigantisk blender på alskens objekter på bakken.
    Må vel bare anbefale alle helikopterpiloter å ikke prøve det hjemme.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •