The Village (Kino) (!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Village (Kino) (!)

Jada....det her må jeg si er det værste jeg har sett på flere år. Når du viste hele historien så skulle jeg ønske jeg kunne spole tilbake til det punktet jeg ikke viste det....evnt spole meg ut av hele kinoen for så aldri se den og heller spekulere i hvor kul den så ut på klippa på tv istede.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så filmen på kino i går, og den var vel ikke helt som forventet. Jeg synes den 6. sans var genial, så jeg gledet meg veldig til denne. Synes likevel at filmen var flott visuelt sett og at skuespillerne var meget bra. I grunnen synes jeg også at plotet var ganske interessant, men det var kanskje litt lite handling i perioder for min smak. Jeg liker at historien tar en uventet vending, men ønsket kanskje en enda mer "uventet" slutt.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjedet meg igjennom filmen i går. Uff så kjedelig film. Veldig skuffende slutt.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her faktisk, skuffet hadde forventet meg mer spennig, traileren var jo så kul! synes det var bra helt til at vi fikk vite at "those-we-dont-speak-of" var bare tull, da skiftet filmen helt mening....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ----SPOLER---

Jeg likte vendingen med at "monstrene" ikke var ekte. Synes det er gøy at vi som seere kan tro og anta så mange ting. Vi ble lurt akkuratt som innbyggerne i "The Village".

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffa!!!! :evil:

årets største skuffelse.. IKKE se på kino!

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, vær så snill og skriv spoiler advarsel før spoilere!

!SPOILER!

Jeg så filmen sammen med min samboer på Kinocity i Drammen i går, og hadde store forventninger jeg også. Jeg har de tre andre filmene i samlinga, og liker de veldig godt. Favoritten er faktisk "Signs". I "The Village" tok det aldri helt av. Jeg skjønte nesten med en gang at de monstrene ikke var ekte. Hadde det på følelsen veldig tidlig i filmen. Det ødela "den uventede vendingen". Skuespillet var veldig bra.

Det er det som gjør at filmen holder en 3´er. M. Night Shyalaman kunne gjort dette så mye mer spennende! Det "skumle" skjedde midt på lyse dagen, og selv da skvatt de fleste i salen. Hadde han benyttet seg mer av natten og lagt til mye mer skumle scener slik at vi fikk skikkelig grøsset av oss så haddet det hjulpet. Dette ble en mer "drama kjærlighetshistorie spunnet rundt noen skumle scener". Jeg mener han blandet sjangre for mye. Historien er vakker den, men han kunne gjort så mye mer ut av det! Dama var jo fornøyd. Alle kvinnfolk er fornøyde så lenge det er kjærlighet i filmene.

Det at disse folka som meldte seg ut av samfunnet pga vold er jo ganske tynn. Hvor lenge hadde de fått lov til å bo gratis midt i skauen uten å først kjøpe en tomt de kan bygge på? De hadde jo ikke penger! Dessuten hadde vel staten krevd sine skatter og avgifter så sant de bor i et land som har det. At ingen visste hvor de levde er også ganske svakt. Før eller siden ville en eller annen oppdaget landsbyen. Det så ut som nåtid når hun kom til byen fra landsbyen. Vi har pr dags dato satelitter, turfolk, jegere osv som helt sikkert ville rapportert dette til myndighetene. Se på sigøynerne som lever slik. De blir jo jagd rundt hele tiden og er konstant på flyttefot. M. Night har nok hatt en veldig god idé som kunne blitt bra hadde han holdt seg til grøsser sjangren!

Det begynte jo faktisk litt bra. I scenen der "de vi ikke snakker om" viste seg i rødt under han vakten på natta, tenkte jeg at nå braker det løs. I stedet kommer kjærligshetshistorien opp og "bremser" ned spenningen. Se på "Signs". Den bygger seg opp på en skikkelig bra måte" Den blir bare skumlere og skumlere. Han skulle holdt seg til den måten.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...synes også filmen var litt tynn, men filmatisk meget god, samt også til tider meget spennende. Når det gjelder landsbyen, er det Walker som eier nasjonalparken, altså "lederen" i landsbyen.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...synes også filmen var litt tynn, men filmatisk meget god, samt også til tider meget spennende. Når det gjelder landsbyen, er det Walker som eier nasjonalparken, altså "lederen" i landsbyen.
    Er enig med deg her!
    Jeg ble egentlig veldig skuffet, for filmklippene på TV; filmtraileren; og alle slagordene som f.eks "ÅRETS MEST SKREMMENDE THRILLER".. gjorde så jeg forventet og trudde dette skulle være noe helt annet enn hva det var!
    Filmatiskt veldig god.. og godt påeng det med Walker lygren!..
    Men her syns jeg de har gitt ett alt for feil inntrykk av filmen til att det nesten måtte bli dømt til og gå gærlig!.... nå er jo dette "jobben" til en filmtrailer.. og villede oss litt, men i dette tilfellet villedet den oss litt for langt bort syns jeg!

Vis jeg ikke hadde fått dette inntrykket før jeg så filmen ville kanskje synet mitt vært anderledes nå! Men denne svarte ikke til forventningene eller slagordene som den er gitt! Skummel var den laaaangt ifra!
    Og det med att monstrene var fake og tillaget av de eldre... var litt interessant!... men syns de røpet det for tidlig i filmen, og att til inntrykket som var gitt fra før av gjorde att mye ble ødelagt!..
    Men noen momenter i filmen var veldig gode!.. så dette er ikke det dårligste jeg har sett.. men i år er det til nå det største makkverket...

Og som førstemann her sa, jeg ville heller spolit tilbake og levd på tankene og fantasiene om hvor skummel og kul denne filmen "er"!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shyamalan lager jo den samme filmen hver gang, og jeg begynner iallefall å bli en smule lei.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Jeg ble egentlig veldig skuffet, for filmklippene på TV; filmtraileren; og alle slagordene som f.eks "ÅRETS MEST SKREMMENDE THRILLER".. gjorde så jeg forventet og trudde dette skulle være noe helt annet enn hva det var!
    ...
    Men her syns jeg de har gitt ett alt for feil inntrykk av filmen til att det nesten måtte bli dømt til og gå gærlig!.... nå er jo dette "jobben" til en filmtrailer.. og villede oss litt, men i dette tilfellet villedet den oss litt for langt bort syns jeg!
    Jobben til en trailer er vel å skape interesse om filmen og få folk til å se den. Når en trailer skaper ett feil inntrykk av filmen så er vel det ganske ille, da de som går å ser den får noe annet enn det de forventer og blir "skuffet", og forteller som hvor "dårlig" denne filmen var og at den ikke levde opp til forventinger etc etc. Tror de fleste stoler mer på film omtaler av venner og bekjente enn film kritikere, så jungel telegrafen spiller en stor rolle her.
    Ser ikke alltid ut som de som markedsfører filmene tenker på dette....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    ...
    Jobben til en trailer er vel å skape interesse om filmen og få folk til å se den. Når en trailer skaper ett feil inntrykk av filmen så er vel det ganske ille, da de som går å ser den får noe annet enn det de forventer og blir "skuffet", og forteller som hvor "dårlig" denne filmen var og at den ikke levde opp til forventinger etc etc. Tror de fleste stoler mer på film omtaler av venner og bekjente enn film kritikere, så jungel telegrafen spiller en stor rolle her.
    Ser ikke alltid ut som de som markedsfører filmene tenker på dette....
    Ja, det har du rett i!

Men, klart, "jobben" til en trailer er jo og "villede oss litt".. men i dette tilfelle ble hele inntrykket feil syns jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan dere si at den ikke var bra!?
    Enten så skjønte dere den ikke eller så den ikke ferdig?
    Etter "den sjette sansen" må jo dette være M. Night Shyamalans beste film!!!! For det første er det ingen overnaturlige vesen og hendelser,det hadde jo vært veldig teit. Det var noen av de voksne i landsbygda som kledde seg ut som de monstrene, og filmen gjennspeiler hvordan USA er bygd opp som stat. Amerikanske myndigheter har i over 200 år forsøkt å innbille sine innbyggere at fryktelige farer lurer utenfor landets grenser og at man har det mye bedre hvis man holder seg innenfor USAs grenser.
    Denne frykten for omverdenen var fundamenet for hele dannelsen av USA
    Ivy, som den blinde jenta het, er Eføy på norsk en plante-hekk,og hun klatrer over en poison Ivy, altså en giftig eføy,for å komme ut til "den farlige verden".

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si, att nå som jeg har sett filmen for andre gang liker jeg den bedre!

Den første gangen ble vel det som trakk så mye ned skuffelsen over att den ikke var så skummel som jeg først hadde forventet... for det så ut som en bra "skrekk" film av alle filmklippene på TV og traileren.... så jeg hadde store forventninger til og endelig se en skummel film... men når den ikke var noe skummel i det hele tatt ble vel dette en så stor skuffelse att det "ødelagte" alt sammen! For handlingssett er det en veldig god film med mange gode momenter.. Og dette la jeg mer merke til den andre gangen jeg så den, for da viste jeg hva som kom og hadde ingen store forventninger og var mer åpen for den!
    Så til de som kun har sett den en gang og ikke likte den, se den en gang til, lover ikke att dette vil forandre synet deres, men kanskje dere vil se litte grann mer positivt på den!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •