Saw 3D (Saw VII) !! The Final Chapter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Saw 3D (Saw VII) !! The Final Chapter

Folkens,

Som svoren Saw-fan, synes jeg vi må ha en tråd for den nye filmen!

Den første Saw-filmen er som kjent fantastisk!! Deretter gikk det i utforbakke..

Men nå har dem lovet oss en siste avslutning og det i 3D!!!!!
    Det betyr at kinoen har tatt inn denne filmen og det er duket for en ny runde med psykisk terror :twisted:

Jeg gleder meg som en unge til å se filmen!!!

Så denne tråden for å diskutere tilbakemeldinger på filmen og kvalitet (teknisk (bilde, 3D, lyd)).

***Spoilers må skjules og advares****

Slik at man ikke tilfeldigvis quoter en spoiler og dermed avslører den.

Kom med innspill og synspunkter!! :-D

Saw 3D (2010) - IMDb

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett den selv (er ikke noen fan, men likte eneren). Men jeg har en bekjent som tok fly tur/retur Bergen Oslo KUN for å se denne på kino.
    Da er man ganske blodfan i mine øyne ihvertfall
    Har ikke snakket med han i ettertid så vet ikke hva han syntes.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMEKK!!!!!

Da gikk det opp for meg at Bergen Kino selvfølgelig IKKE setter opp denne filmen..:evil:
    Ringte til dem og ble fortalt at det skyldes så lav interesse for de foregående Saw-filmene..

Men, om to uker er jeg i Oslo, så da kan jeg se den.

---> Lenge til....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens,
    Da har jeg sett denne!

Og la meg si de slik;
    Hvis du ikke har har sett de 6 foregående filmene, IKKE se denne filmen (seriøst)!!!

Meeeen,
    Dersom du er sadist, og HAR sett forhistorien:
    Get closure now, in 3D!!

Ps: jeg oppfatter interessen for denne filmen som så liten at jeg ikke gidder å skrive en review. Om noen likevel skulle føle behoovet, gi en lyd, og jeg fikser..
    Men tipper dem som er interessert allerede har sett filmen, og holder kjeft om det.. :-)

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett filmen og er interessert i hvordan filmen fungerte i 3D og forøvrig hvordan du oppfattet denne filmen i forhold til de andre. Er konseptet brukt opp, eller fungerer det fortsatt?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Jeg har ikke sett filmen og er interessert i hvordan filmen fungerte i 3D og forøvrig hvordan du oppfattet denne filmen i forhold til de andre. Er konseptet brukt opp, eller fungerer det fortsatt?
    Hehe, ok, da følger en liten review fra meg.

Filmen og storyen først, du spør om konseptert er brukt opp??
    Svaret er ja, det ble brukt opp etter film nr 2 eller 3.
    MEN vel vitende om det, synes jeg faktisk denne (VII) hadde en helt ok story.
    Jeg synes likevel dem burde klart å gjøre mer ut av det.
    Den type twists som dukker opp gjennom filmen, er som regel av samme type som vi har sett før.

Ellers var jo denne filmen en slags avslutning. Og det er helt nødvendig å ha sett film nr 1 for at det skal stemme.

Nuvel, effekter:
    Dessverre har Saw beveget seg mot å havne i splattersjangeren, spør du meg. Det ble også bekreftet av guttegjengen på 19 år som satt ved siden av meg og lo høyt de første 10 minuttene. Alle mannfolk vet at latter er beste forsvar.. Heldigvis holdt dem kjeft etterhvert, slik at det var mulig å komme i stemning. :-)
    Vel vel, andel blod og gørr er på nivå med nr 5 og 6. Altså for mye.
    Den beste fellen, altså den som gikk mest i ryggmargen min, viste omtrent ingen gørr, men bare litt blod og en del lyder (den siste fellen før finalen).!

Dem er gode på specialeffects, det skal dem ha.!

Ang. traps:
    Fellene er ok, men generelt sett er dem ikke spesielt ondskapsfulle. Eller sagt på en annen måte, jeg synes ikke dem var spesielt nyskapende.

3D:
    For å være helt ærlig kunne dem like godt laget filmen uten. Bruken av 3D var ganske minimal, og ikke spesielt spektakulær (IMO). Trailerne før filmen startet hadde bedre 3D-effekt for å si det slik.
    Poenget mitt er om man sammeligner 3D-bruken med filmer som Avatar og The Last Airbender vil man bli veldig skuffet.
    Men i motsetning til de to overnevnte er det kanskje også begrenset hvor mye 3d som er mulig å bygge inn.

Når det er sagt må jeg legge til at jeg er en av dem som lever meg inn i filmer og sjelden legger merke til surround ettersom alt blir en del av totalopplevelsen. Altså kan det hende at det samme skjer med 3D også..

Oppsummert, jeg er fornøyd med å ha brukt 150 spenn for å se den på kino. Men dersom du bare er middels interessert kan du like godt vente.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •