Aliens VS predator (spoiler)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aliens VS predator (spoiler)

Hadde den store glede av å få se denne filmen for noen dager siden. Har gledet med i årtall får å se denne filmen... mitt terningkast er en SVAK 4. Spesialleffektene er råe i filmen, men man mister mye av det som er typisk for aliens og pred. filmene. dette har blitt en mølje av noe nytt med de populære monstrene. Jeg vil si at jeg elsker aliens/pred. filmene men dette blir noe for seg selv.... Så jeg sitter igjen med en liten skuffelse men sånn passe fornøyd også, hmmm det er også lagt opptil AVP2 i filmen.....

noe spoiler:
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Det hele starter med en oppdagelse av en pyramide som ligger under isen, og det blir samlet en gruppe personer som skal utforske den, av regi av et privat firma(wayland cop.) Det viser seg at dette templet er en "øvelsefelt" for predators. Pred. skal da ta seg frem til et kammern der de får utdelt litt kraftigere våpen enn det de er utrustet med fra før, får å da sloss mot aliens/facehuggers osv.... når de har klart å drepe alle aliensène blir de godkjent som krigere å får reise tilbake.. Men gruppen av forskere kommer før pred. og tar våpnene som da førere til at pred. blir fort drept(nesten alle) en etter en blir forskerne drept av pred./aliens. Tilslutt er det en predator og en forsker som da utrolig blir på lag og sloss mot aliens, som jeg synes var MERKELIG....... sier ikke mer, slutten får dere se selv....

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt problem med plottet er dette:

Konsept: -forskere finner pyramide under isen.

Sikkert vidunderlig for enhver arkeolog. De drar ned for å
    undersøke, og som enhver arkeolog ville gjort tar de med seg hva? Børster? Fotoapparat? Notatblokker? annet utstyr? Neida, de tar med maskingevær med lasersikter!!! Hva er motivasjonen? Hva skal arkeologene skyte på under isen?

Er dette standard også i norske utgravingsfelt?

*telefon*
    Bonden: Eg har fonne ein gravhaug på jordet mitt!
    Forskeren(roper ut i rommet): LOCK AND LOAD!!!!!!
    *Pompøs musikk*
    Forskerne løper til sine skap.
    -----klipp til-----
    Hellikopter med rappelerende forskere i swat-drakter på et jorde.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner ironien, he he...men tror at våpnene var pga at de ville ha førsterett på utgravingsstedet, siden dette var et STORT funn og de ville ha det for seg selv.....

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke arkeolog, men er utdannet forsker. Og hver gang jeg finner olje så griper jeg battle-radioen og med seriøs men anstrengt stemme sier jeg: We have a broken arrow...drop all remaining bombs at my position..I repeat..at MY position! Alltid greit å være sikker..kan være "BUGS" overalt

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følgende sitat er hentet ifra et intervju med Anderson:

"About the studio's cutting of the film, which he had no control over, he said, and I quote, "All of the best scenes were cut." Anderson was obviously very annoyed at the way the film was released. However, this was not purely because of the PG-13 limitation, which incidentally, the studio enforced THREE WEEKS before the release date! It was always going to be R until then. Part of the reason for the cutting was that some of the effects were not ready by the time the release date came around. The effects team had very little time to do anything.

As far as the content that was cut, apparently we see all those who die, die on screen, but he also said that there is a sub-plot that we will have to wait for on DVD. Yes there will be an R-rated Director's cut DVD although they don't know the release date yet.
    "

Så en forklaring for maskingevæer og andre våpen, er ikke helt umulig...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *telefon*
    Bonden: Eg har fonne ein gravhaug på jordet mitt!
    Forskeren(roper ut i rommet): LOCK AND LOAD!!!!!!
    *Pompøs musikk*
    Forskerne løper til sine skap.
    -----klipp til-----
    Hellikopter med rappelerende forskere i swat-drakter på et jorde
    :lol: :lol: :lol: :lol:

EDIT: Eneste som mangler er at forskerne kommer gående ut av en forskerhangar, i bueform, filmet litt underfra, med jagerfly flygende over dem bakfra. Selvfølgelig i sakte film.

Jeg gleder meg faktisk litt til denne filmen jeg :roll:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    test

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    test

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne filmen for ett par uker siden.. dere har rett der, de var vel egentlig litt vel bevepnet og utrustet til og gå som forskere, men ser man bort i fra det likte jeg filmen godt egentlig..
    Det var en god underholdnings film... og bra effekter! Var verdt kinoturen den... helt grei film!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    filmen kan vel kalles grei underholdning. ikke noe mer.
    filmer inneholder så mye teiteting at man må bare le.

vet ikke om det bare var meg men den første alien som dreper med halen sin, er jo kjempe stor først men da predatoren slenger han rundt så er han jo en liten spjæling.

at hun overlever igenseren sin ute i snøstorem i antarktis uten å puste ut frostrøyk er jo en selvfølge.

og da de sprang sammen i flamme havet var jo bare toppen :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •