"Human centipede" 10 årets kvalmeste film? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bulken
    Hvor langt kan man ta det!? Grensene sprenges, i hvær sving, alt skal bare være mere og mere extremt. Finnes det en øvre grense? Trenger vi virkelig og se, det sykeste man kan tenke seg? Har det en kulturell, estetisk eller kunstrenisk verdi? "Gjør" det en film med groveest (u)tenkelig grafisk, voldelig, sexuell frammstilling bedre, enn en med god hanndlig og historie?

Jeg SIER ingen ting, jeg bare spør. Persjonlig synes jeg "The hills have eyes" hvor en gravid kvinne blir drep, "grov" nokk. Jeg ser oxo stadig vold, i alt fra komedie til grøsser, og får smått en uggen følelse i bakhodet om, "er dette bra for meg?"

Jeg sier til folk jeg diskuterer film med at jeg ikke tror "normale" folk i noen større grad blir påvirket av film og spill, men man kan jo smått lure. Aldersgrenser på filmer og spill, blir jo ikke akkurat overholdt. Og i filmer som "kick ass" hvor barn blir glorifisert som massemordere, kan det være sunt?

Har forsamlingen noen syns punkt på det?
    Jeg synes ikke det skal være grenser. Nå har jeg selv i en alder av 35 en god porsjon trass i meg etter at jeg ikke fikk se filmer jeg ville når jeg var yngre. (mine foreldre er/var steinalder når det kommer til film)

Syke mennesker kommer til å gjøre syke ting uansett hva som finnes på film. Og kanskje er å lage slike filmer et slags utløp for noen (milde utgaver) av dem ?
    Jeg ønsker ihvertfall å se så rå og realistisk lagde filmer som mulig, og gleder meg bla. stort til remaken av I spit on your grave. Last house on the left var og meget nice.

Det er dem som ikke greier å nyte slikt som ren underholdning det er noe galt med i mine øyne. Jo færre grenser jo bedre synes jeg..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det er dem som ikke greier å nyte slikt som ren underholdning det er noe galt med i mine øyne. Jo færre grenser jo bedre synes jeg..
    NYTE?! Har bladd meg gjennom denne filmen og er kvlam...Stygg film! Viss du sier at du kan nyte dette så er det meget bra gjort

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dels enig med deg Shallow... de fleste slike filmer blir i mine øyne litt småkomiske uansett, for det blir i grunn noe uvirkelig med de. Unntaket er Irréversible. Den syns jeg er så fjern fra "ren underholdning" som man kan komme, men det er kanskje nettopp fordi den er så realistisk og virkelighetsnær... en film som for min del gjerne kunne ha vært ugjort.

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg synes ikke det skal være grenser. Nå har jeg selv i en alder av 35 en god porsjon trass i meg etter at jeg ikke fikk se filmer jeg ville når jeg var yngre. (mine foreldre er/var steinalder når det kommer til film)

Syke mennesker kommer til å gjøre syke ting uansett hva som finnes på film. Og kanskje er å lage slike filmer et slags utløp for noen (milde utgaver) av dem ?
    Jeg ønsker ihvertfall å se så rå og realistisk lagde filmer som mulig, og gleder meg bla. stort til remaken av I spit on your grave. Last house on the left var og meget nice.

Så du mener barn burde få se feks. "Human centipede" for og ungå "trassige" 35åringer? hehe.. merkelig, men fortsatt, en mening.
    Liker peronlig også filmer som er realistisk lagd, men tror du en vakker dag noe av det ER ekkte!? I den evige jakkten på og tillfrestille blodtørstig publikum? som en slags skjebenens ironi, med tanke på "a serbian film"

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulken
    Så du mener barn burde få se feks. "Human centipede" for og ungå "trassige" 35åringer? hehe.. merkelig, men fortsatt, en mening.
    Liker peronlig også filmer som er realistisk lagd, men tror du en vakker dag noe av det ER ekkte!? I den evige jakkten på og tillfrestille blodtørstig publikum? som en slags skjebenens ironi, med tanke på "a serbian film"
    Jeg synes veldig mange film-ratings er helt på jordet. Det er selvfølelig en rekke filmer jeg ikke synes de aller yngste trenger se. (husker bla. jeg satt i kassa på en dagligvarebutikk rett over gata fra en videosjappe og 2 stk 12-13 år gamle jenter kom in med The Ring i henda..)
    Men det meste av action vold som får 18 år/R-rating er helt greit for 13-14 og oppover. Nå bruker jeg riktignok meg selv som utgangspunkt, og syntes selv jeg var i stand til å vurdere det like godt da som nå.
    Ble bla kjørt tilbake til videosjappa (ca som 13 åring) med Rambo tegnefilm som hadde 15års grense bak på coveret!!!!!!

Vi kan Alltid vite at film ikke er virkelig. Og jo mer 'in your face' de lager groteske scener jo bedre blir den typen filmer synes jeg.

Nå syntes ikke jeg 'a serbian film' så særlig grusom utifra traileren.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at vi har ei sjørøverbukt ... Filmen var ikke akurat noe å skryte av.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Unntaket er Irréversible. Den syns jeg er så fjern fra "ren underholdning" som man kan komme, men det er kanskje nettopp fordi den er så realistisk og virkelighetsnær... en film som for min del gjerne kunne ha vært ugjort.
    I en sånn situasjon hvor en film er forsøkt laget realistisk for å sjokkere så blir det for meg enda mer 'interessant' å se på det som ren underholdning.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke man tar skade av å se sånne filmer, men kanskje man blir følsesmessig avslepet etter hvert, at man slutter å reagerer på mer "seriøse" filmer, som med subtile nyanser, prøver å vekke følsesmessige reaksjoner i publikum?

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Vet ikke man tar skade av å se sånne filmer, men kanskje man blir følsesmessig avslepet etter hvert, at man slutter å reagerer på mer "seriøse" filmer, som med subtile nyanser, prøver å vekke følsesmessige reaksjoner i publikum?
    Ja, som når man driver med "normalisering" i profesjonelt millitære. Avangserte "dataspill" for og trene soldater på og dræpe.

Nei som sagt, jeg hakke peiling. Kjørte bare debatt! :-D Har ikke sett noen seriøse forsknings raporte på ommrådet heller, bare synsing, fra den eldre garde.

Men merker på meg SELV, att når 7'vende naturkatastrofen fhlaser over skjermen, den OG med kvinner og barn i nød, så blir jeg ikke likke grepet, skifter værtfall kanal litt fortere.

....men når det er sagt, har jeg og lagt merke till en del merkelige ratinger av filmer, hværtfall i USA, dær en pupp, eller rumpesprekk, er "værre" en att en mann får blåst av seg hode med haggle!

"skandale scenen, med blotte BRYSTER." hehe.... mens man ikke hørte mye om att Clive Owen tar ut et par stykker med en gullerot! (hysterisk morro btw)

jaja.. morro med debatt væfall! :-D Er vell det forum's er for!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker hvertfall ikke å "trene meg opp" til å huske at det bare er snakk om en film ved å se alt jeg kommer over av tortur og vold... Alle filmer blir dritt hvis man ikke kan, eller ønsker å la seg bevege av det man ser... Da sitter du der som en datamaskin til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Human Centipede er artig, liten film. Såpass sprø så det er komplett umulig å ta den alvorlig, noe jeg aldri kan tro at regissøren har ment vi skal gjøre heller. Dette er mer komedie enn skrekk. Selve filmen er dog ikke så veldig spennende, men man venter jo i lengsel på at "operasjonen" skal gjennomføres, slik at vi får se resultatet.

Berømmer dog hovedrollen i filmen, den gale doktoren, husker dessverre ikke navnet hans i farta, men han gjorde en framifrå jobb, og var skikkelig creepy, i hver eneste scene han var med i.

Artig film, men kanskje mest for spesielt interesserte, he he! Neppe noen "mainstream-underholdning" det her.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Southpark versjonen er mye bedre

Ellers var det jo et par fine pupper på hu midten

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Southpark versjonen er mye bedre

Ellers var det jo et par fine pupper på hu midten
    +1

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig? Human centipede 2 kommet.
    I følge anmelder i IMDB er ikke dette en film for alle...

IMDb - The Human Centipede II (Full Sequence) (2011)

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Så 2-eren for noen uker siden.
    Den var grei, verd å se om man likte 1-eren, men ikke forvent dere noe superfilm.
    Den hadde dog en dyster og rar steming over seg som var bra.

Ellers angående grensesetting i film som diskutert over.
    Jeg syns ikke det skal være grenser, så lenge det er fiksjon bør man få lage ting så rått, brutalt og ekkelt man bare vil. Det er tross alt frivillig å se slike filmer.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •