I, Robot - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63

Tråd: I, Robot

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Asimov

Filmen er, etter min mening en våldtekt på orginalet av Asimov. Men som det står i rulleteksten til filmen "fritt basert på en roman av I.Asimov", så hva skal man si.
    Grundtanken til Asimov når han skrev boken for en god del år siden, sikkert før de fleste her på forumet en gang var født, var redselen/paranoiditeten over at roboter kommer til å ta over samfunnet eller flere av de viktige funksjoner som mennesker idag besitter. Asimov hadde ikke helt feil, men ikke heller helt rett.
    Nok med filosoferende over Asimov, filmen har en underholdningsverdi, man ser den og glemmer den.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Storyen med de tre robotlovene og tolkningen av dem er jo umiskjennelig Asimov. Har vært Asimov-fan i mange år, og vil være forsiktig med å ta ordet "voldtekt" i bruk, men det er klart at Asimovs skrifter ikke akkurat har hatt spesielt mye voldsbruk eller seksuelle aspekter. Innslagene i filmen av den karakter er således ikke i Asimovs ånd.

Men jeg synes filmen var underholdende. Ikke noe mesterverk, men synes det er flott at noen bringer Asimovs historier fram i lyset. Så kan man jo håpe at den storslåtte Foundation-serien blir filmet. Da med samme respekt for originalmaterialet som Band of Brothers og Ringenes Herre.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det festlige er at I, Robot ikke er en tittel Asimov fant på. Det er ikke engang en roman. I, Robot er en samling noveller uten noen handlingsmessig rød tråd, opprinnelig publisert i diverse SF-blader. En forlegger bestemte seg å gi dem ut i bokform, og slengte på tittelen I, Robot. :roll:

Jeg har lest veldig mye av Asimov (ikke det meste - han har skrevet 450 bøker) og såvidt meg bekjent brytes ikke De Tre Lovende en eneste gang i løpet av hans forfatterskap. The Zeroth Law eksisterer i én robot (det var opprinnelig to, om jeg ikke husker feil), og scenariet i traileren (jeg har ikke sett filmen) ville vært fullstendig utenkelig for Asimov slik jeg ser det.

Jeg vet, bør se filmen før jeg uttaler meg noe mer.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett I, robot på kino to ganger. Er stor fan av Alex Proyas "Dark City" og følte for å sjekke ut hans nyeste verk. Noe jeg ikke angrer på. Filmen er rett og slett et veldig godt stykke arbeid! Både visuelt og handlingsmessig synes jeg han har klart seg glimmrende i denne filmen. Will Smith er jeg ingen fan av, men i denne filmen synes jeg han gjorde det mer enn godt nok skuespillermessig. Helt klart en underholdnings film, men absolutt en virkelig god en!

Noen som har sjekket ut "Donnie Darko"? Et must for alle filminteresserte!!

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette var en ganske bra! gode effekter, og Will Smith har meget gode skuespilerprestjasjoner her.. en god handling vil jeg også si att det var, syns jeg!.. en meget go film og, vil vel si, vis jeg skal gi den ett kast så blir det vel 5

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den i går. Denne filmen er like mye Asimov som Troy er Illiaden, og burde appellere til samme publikum.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er filmen fra Molde? I Robot?

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld Kl 2300 Sal 1 Kino City i Drammen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Så kan man jo håpe at den storslåtte Foundation-serien blir filmet. Da med samme respekt for originalmaterialet som Band of Brothers og Ringenes Herre.
    Ja, det hadde vært noe! Måtte vel nesten kommet ut omtrent som Star Wars da, med de første bøkene som episode 3, 4 og 5, og så Prelude og Forward som episode 1 og 2... ;-)

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen på fredag på Colosseum 1, synes den var ganske bra (bedre enn forventet), vil vel gi den terningkast 4,5 eller noe.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Så kan man jo håpe at den storslåtte Foundation-serien blir filmet. Da med samme respekt for originalmaterialet som Band of Brothers og Ringenes Herre.
    New Line har faktisk kjøpt opp rettighetene til Foundation-serien, og det gir da iallefall mulighet for en filmatisering. Men jeg lurer litt på hvordan disse bøkene egner seg på film uten store endringer; det er jo stort sett bare dialog, handlingen (i den opprinnelige trilogien) går over fem hundre år eller så, og hovedpersonene varer sjelden lengre enn et par kapitler.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    New Line har faktisk kjøpt opp rettighetene til Foundation-serien, og det gir da iallefall mulighet for en filmatisering. Men jeg lurer litt på hvordan disse bøkene egner seg på film uten store endringer; det er jo stort sett bare dialog, handlingen (i den opprinnelige trilogien) går over fem hundre år eller så, og hovedpersonene varer sjelden lengre enn et par kapitler.
    Hørte jeg noen si lang TV-serie (ala Babylon 5)?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller Band of Brothers for den saks skyld - det er jo seks "sett" med hovedpersoner, som kunne få hver sin timelange episode. Problemet med serier er at de ofte sliter med budsjettet, og forsøk på å være "episke" pleier ikke å lykkes voldsomt.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Er filmen fra Molde? I Robot?
    Fra Molde :wink:
    tviler nok sterkt på det gitt!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, her er det tydelig at visse folk ikke har peiling.

Sitat Opprinnelig postet av Tenfjord
    Og Will Smith gjør en særdeles god skuespillerprestasjon, og lever seg godt inn i rollen.
    Hæ?!!! Det er jo *så* tydelig at hovedpersonen i I, Robot ikke er Del Spooner, men Will Smith. Han spiller jo den samme kvasi-tøffe, -kule, -stilige, -morsomme idioten i denne filmen som han har gjort i absolutt alle andre filmer han har vært med i siden Independence day.

Jeg syns ID4 var en grei film. En soleklar 4'er. Det var gjennombruddsfilmen for Will Smith, og man følte han gjorde en temmelig god jobb, fordi characteren var morsom og interessant samtidig. Men etter årene gikk og Will fikk flere og flere roller, så ble det tydelig at Will Smith bare har 1 rolle - 1 ansikt. Han er type-cast, men i motsetning til andre type-cast skuespillere som havner i samme type filmer, så er Will Smith type-cast i allslags ulike filmer, men med den samme idiotiske rollen han hadde i ID4.

Skuespillerevner? Vær så snill! Han er en foredlet versjon av Vin Diesel.

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ahem, i beg to differ. Som de fleste andre filmene Will Smith har spillt i er også denne under gjennomsnittet. Hør på dialogen da, den er jo helt corny.
    settninger som ikke passer inn eller er helt platte er det overflod av.
    Helt enig. Det var 1 kommentar som gjorde at jeg trakk på smilebåndet (bullshit-allergien hans.) Jeg forstod ikke hvorfor hele salen skrattlo, men det får så være. De andre 97% av de vittige replikkene hans var jo elendige (!!!) og ødela filmen fullstendig.

I utgangspunktet er I, robot en klar 4'er på terningen, men Will Smith trekker det ned til en lav 2'er. Han kommer i veien for budskapet av filmen fordi filmen handler ikke om Del Spooner og Sonny. Det handler om Will Smith og antall eplekjekke replikker de kan få han til å lire av seg på 90 minutter.

Det at folk peker på Will Smiths skuespiller-prestatsjoner som noe positivt, kommer som en bombe. Smaken er som baken og alt dét, men herregud det er jo smertefullt innlysende at Will Smith ikke kan skuespille seg ut av en papp-eske. Det er bare å bli oppgitt av.

Filmen: 4
    Filmen med Will Smith: 2
    Filmen med Will Smith uten kjærlighetsbullshit: 3

(En svak 3'er)

edit: Trekker den ned til 2'ern igjen pga product placement. Fy fa*n. Jeg har sett PP i filmer før, men Audien, JVC, og - verst av alle - 2004 vintage-skoene ... jeg er målløs. Det var jo flere scener med de forbanna skoene enn det var med 'skurken' i filmen. Kan tenke meg at skoene alene høstet inn nok dollars til å betale for Wills inntreden i denne filmen. Jeg syns de kunne maltraktert 2 fluer med 1 stein ved å utelate både skoene og Will.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg høres dette ut som en "rett på DVD film" og "sette på som demo for gutta for å imponere film".

Kjøper den sikkert. Synes film er best hjemme.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! vis ikke folk ser att det er Will Smith som har hovedrollen her, da vet jeg ikke!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lese det jeg skriver før du svarer?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Altså, her er det tydelig at visse folk ikke har peiling.
    Men du har peiling og monopol på smak? Innse at vi er ulike. Greit nok at Will Smith ikke har noe enormt karakterregister å spille på, men karakteren hans er klart dystrere i denne filmen enn i tidligere filmer jeg har sett han har spilt i.

For meg er skuespillerprestasjonen til Will Smith som forventet. Hvis han gjør akkurat det samme i alle filmer, så skjønner jeg ikke hvordan man kan si at ID4 er en 4er og at Will Smith gjør en kul rolle i den filmen, mens denne blir en 2er på grunn av identisk kvalitet på skuespillerprestasjonen.

Det er ikke helt konsekvent, vel. :twisted:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man ser noe for første gang er det nytt og spennende. Når man ser det samme i hver eneste film vedkommende gjør så blir man fort lei av det, og det blir et irritasjonsmoment.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •