The Passion Of The Christ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Passion Of The Christ

Slang denne i DVD spilleren i går kveld.
    Hadde jo selvsagt fått med meg endel av hypen i media. Og Gibson gjør en bra jobb som regisør, skuespillerene er helt OK. Men fatter ikke poenget med å lage denne filmen egentlig. Det er en historie som er fortalt for mange ganger etter min smak. Den er ikke spennende, den er ikke informativ. Den bringer ikke noe nytt. Det lukter penger, penger penger. Gibson & Co har selvsagt vist at dette ville bli en pengemaskin hvis den ble hypet nok i media.

DVD teknisk er den helt grei. Lyd er selvsagt DTS 5.1, bilde er bra. Men ikke noen film du setter på for å teste oppsettet.

Du finner samme greia på History Channel og Discovery sånn ca. 3 ganger i uka. Om muligens ikke like bra produsert.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fås denne på DVD så tidlig?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Direct Connect? :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne filmen ikveld, og sitter igjen med endel inntrykk. Filmen var jo bra laget, og skuespillerne gjorde en bra jobb. Men synes allikevel at filmen var en skuffelse. Vi har jo sett dette før, i Ben Hur.

Ellers var bildet sånn midt på treet, men desverre rimelig blurry. Lyden synes jeg var over middels. (DTS sporet)

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med AK.
    Bra lyd, men filmen i seg selv var en skuffelse.
    Filmen gir meg ingenting. Hverken underholdning, action eller noe annet.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en times syk tortur... ble ikke noe baconsnaks på den kvelden nei.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evolved, minn meg på at jeg aldri viser deg noe fra min samling av italiensk splatter hvis den filmen klarte å ta fra deg appetitten... :roll: :wink:

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke, egentlig i og for seg, meningen att filmen skulle underholde og være action da! Men og gi oss ett bilde av de 12 siste timene... og den klarer jo godt og gi oss ett bilde av hvordan han hadde det!
    Men klart! alle har jo hvert sitt syn og hver sin mening! og det må de selvfølgelig få ha

Men er enig, dette ble en liten skuffelse egentlig ja!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Men er enig, dette ble en liten skuffelse egentlig ja!
    Øm, hvordan hadde du trodd den skulle være? :roll:

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Evolved, minn meg på at jeg aldri viser deg noe fra min samling av italiensk splatter hvis den filmen klarte å ta fra deg appetitten... :roll: :wink:
    Huff, har fortsatt mareritt etter jeg så Ichi the Killer mens jeg spiste en grandiss :cry:

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som ser på denne filmen som "underholdning" har misforstått komplett. Dette er IKKE en actionfilm. Det er ikke en splatter. Det er en film for deg som lurer på Jesus måtte gjennomgå før han døde på korset. Hvis dere ikke tror i det hele tatt på Gud, så ser jeg heller ikke poenget med å se denne filmen. På den annen side kan den kanskje få noen ikke kristne til å kanskje tro?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: The Passion Of The Christ

Sitat Opprinnelig postet av Emanon
    Det lukter penger, penger penger. Gibson & Co har selvsagt vist at dette ville bli en pengemaskin hvis den ble hypet nok i media.
    Dette er det dummeste jeg noensinne har hørt....
    Hvorfor skulle han lage en slik film bare for pengene sin skyld?
    Da hadde han heller laget en annen type film. Denne filmen har tross alt
    fått rimelig hard motstand fra mange...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de har også tjent grisemye på den.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste filmer som har stort nok budsjett til både selve filmen og markedsføringen gjør som regel det uansett. Han kunne sikkert tjent atskillig mer på å lage en "Dødelig våpen" lignende film om han ville det. Hvorfor skulle han tjene mest mulig penger på en slik type film? Ikke mange actionfilmer som får så hard motstand...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere ikke tror i det hele tatt på Gud, så ser jeg heller ikke poenget med å se denne filmen.
    Mener du virkelig dette? Selv om filmen skal beskrive noe som iflg. bibelen skjedde for lenge siden betyr ikke det at den skal pakkes kjedelig inn. Det kunne godt "skjedd mere" allikevel.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventer du av en slik film da for og si det sånn? Du kan jo ikke forvente at det plutselig kommer et en haug med bolekarer og redder Jesus. Vi vet alle hva som skjedde. Denne filmen prøver å vise oss hvor mye Jesus led. Det står jo i Bibelen, men man får ikke helt visualisert dette godt nok. Gibson prøver å få øynene opp til folk, slik at de virkelig skjønner at han virkelig led ganske lenge! Hvis man setter i denne filmen for å underholdes, så er jo det helt feil! Man ser denne hvis man har lyst til å få et innblikk av Jesus siste timer. Tror du ikke på noenting, så har man da heller ingen utbytte av denne filmen. Du bør jo ha litt tro på Gud skal man ha utbytte av filmen. Den kan få de som har gått litt bort fra kristendommen til å bli mer aktive kristne. Den kan selvsagt også få ikke troene til å begynne å tro, men man må ha et annet utgangspunkt på hvorfor man vil se filmen. Man ser jo f.eks ikke Schindlers liste fordi man tror det skal være en rå krigsfilm hvor en haug med nazister blir drept. Man ser den fordi man har et ønske om hvor fælt jødene hadde det under krigen. Hvis jeg f.eks hater superhelter, og synes det er latterlig at de i kler seg en drakt med "S" på brystet og trusa uttapå buksa, så ser jeg ikke slike filmer. (Jeg liker slike filmer btw, var bare et eksempel.)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Passion er uansett handling imponerende laget. Ikke noe slapp regi eller skuespill her, soundtracket sitter som et skudd, og det faktum at de har brukt tilnærmet originalspråk øker inntrykket astronomisk for meg. Å se Troy etter denne var mildt sagt en skuffelse. :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enig i det du skriver ProtoType, men en film som denne som er blitt mer eller mindre "hypet" opp i mediene burde kanskje inneholde mer ? Jeg vet ikke. Og misforstå meg riktig, jeg sier ikke at det er en dårlig fil, den viser jo rimelig godt hva som står i bibelen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Man ser denne hvis man har lyst til å få et innblikk av Jesus siste timer. Tror du ikke på noenting, så har man da heller ingen utbytte av denne filmen. Du bør jo ha litt tro på Gud skal man ha utbytte av filmen.
    Jeg motsetter meg på det sterkeste å bli fortalt at jeg må tro på noe spesielt for å få utbytte av å se en film. Jeg kan lese bibelen eller se denne filmen uten å bli en brøkdel mer kristen enn det jeg er. Men siden kristendommen står såpass sterkt i den vestlige verden velger jeg heller å se denne filmen som en visuell tolkning av en bibelsk historie.

Det er ikke underholdning, men selv om jeg ikke er kristen tror jeg absolutt på å se denne type filmer for å holde meg oppdatert på hva som skjer. Når kristenfolket trykker en av de mest blodige filmer som er laget til sitt bryst og genierklærer den bare på grunn av at den er kristent motivert, så har kristenfolket mer eller mindre frivillig akseptert bruken av slike voldsomme virkemidler for å fremme et budskap. Dette er et eksempel på at "målet helliger middelet". Så er spørsmålet om kristenfolket også aksepterer at andre får bruke lignende virkemidler for å nå sine mål, eller om dobbeltmoralismen også får gjennomslag her. Tiden vil vise om kristne i fremtiden vil forsøke å forby blodige og voldelige filmer, bare fordi de er uenige i budskapet. Det har de etter min mening ikke lenger noen grunn til. :twisted:

Jeg velger å se på denne filmen som interessant av to grunner:
    For det første illustrerer den en historie vi alle som medlemmer av vestlig kultur kjenner og har en mening om. Den er også mediepolitisk interessant av grunner jeg har skissert over. Jeg vil derfor hevde at alle kan ha nytte av å se denne, ikke bare de som har bestemt seg for å velge kristendommen som basis for sin tro. Men som underholdning? Nei.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •