Hellboy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49

Tråd: Hellboy

Newcomer oddadvd sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hellboy

Så denne for et par dager siden og ble positivt overasket! Den er ikke like god som spiderman2 men heller ikke like dårlig som daredevil og lxg.

Det som jeg synes er spesielt bra, er at filmen ikke er lagd for seriøst. Den er lagd for at man skal kose seg i kinosalen uten noe særlig vekt på dypere mening etc.

Gode effekter og herlig spilt av Ron Perlman(hellboy)

terningkast fire :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde store forventninger til denne filmen som ble innfridd. En del artige kommentarer fra Hellboy + pluss bra effekter og lyd.

Synes at filmen nesten er på høyde med X-men2.

Vel verdt pengene

Da er det bare å vente på Directors cut versjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ingen forventninger til denne filmen da jeg aldri hadde verken sett eller hørt noe om Hellboy før filmen ble laget.
    Trailern så jo rigtig så rå ut og filmen innfridde

Skal sette på å se denne engang til i kveld bare det blir litt mørkere ute.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller hadde ikke noen forventninger til den filmen her. Men som dere andre sier så leverte den!

Anbefales på det største om du liker filmer som X2,Spiderman osv osv...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte den, men skurken var ikke videre spennende. De skulle heller latt han tyskeren fått en større rolle.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den i dag.
    Synes den var verdt og se

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at denne var kul. Vel verdt og se.

Kjelli

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh, hele filmen var jo bare piss.
    Eneste som var tøft var de litt breiale kommentarene til Hellboy.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmens høydepunkt var når hellboy hev en stein i hodet på kisen som datet hans store kjerlighet.
    :lol:
    Resten var ikke stort å se.

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellboy var uber knasgod

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellboy var en kongefilm, og director's Cut'en er en av årets mest etterlengtede utgaver i mine øyne.. Slenger med min lille "omtale" som ble skrevet rett etter at jeg så kinovesjonen:

"Dam for en artig film...
    Ta det med ro, har ikke gått helt rundt for meg riktig enda, dette er ikke noe komedie a'la Jim Carrey, men humoren i Hellboy er dødsrå.

Kanskje ta det fra starten av..
    Hellboy er bygd på en tegneserie. Jeg har aldri vært borti den, så noen sammenligning blir ikke aktuelt...
    Når en film handler om et en satan's sønn, helvete, magi, gjennopståtte munker og andre merkelig skapninger, da sier det seg selv at filmen vil inneholde en del spesialeffekter. Hellboy har nok av spesialeffekter. Her har Del Toro tatt en interresant vri. Han nærmest boltrer seg i effekter, men de er langt ifra det beste vi får servert om dagen. Derimot så gir dette et skikkelig tegneserie preg, noe som jeg har en mistanke om at Del Toro var ute etter. Og det fungerer meget bra..
    Gode effekter kan ikke redde en film helt og alene. Derimot kan de hjelpe. I denne filmen hjalp de, men ikke mer enn at de ble en del av helheten. Helheten, en mix av gode effekter, skuespillere som gjør jobben sin, og en historie med en vri, er meget vellykket.
    Historien i en slik film gir kanskje ikke så store oscar kjangser, og som regel innbyr en slik historie til ensformighet og "tretten-på-dusinet" følelse. Del Toro lar derimot skuespillerene styre handlingen, motsatt av mange andre superhelt filmer for skuespillerene slavisk følger hsitorien. Forvirret? Ron Perlman. Ron Perlman. Merk deg navnet. Nå må mannen få sitt gjennombrudd. Jeg har lenge vært fan av denne mannen med haka. Mange er rimelig uenig med meg, men det får bli deres problem.
    Perlman spiller Hellboy med en slik entusiasme at man begynner å lure på pjokken er en djevel selv. Istedet for å gi et typisk helteinntrykk, så får Perlman Hellboy til å fremstå som menneskelig. Ser man på historien, vil man se at hellboy kom til jorda for ca 60 år tilbake, ble oppdratt av et menneske, men grunnet litt forskjellig tidsregning, så er han sånn ca i slutten av tenårene under filmen... Hva gjør en tenåring i USA? Ser på tv, røyker sigar, er interressert i jenter, og har et innbygd anlegg for opprør. Hellboy vil ut. Hellboy vil oppleve verda. og ikke minst oppleve kjærligheten.. Og hva da med språket? Kan noen se for seg en djevel i tenårene som snakker gramatisk riktig, er høflig slik amerikanske superhelt skal være, og redder alle jomfruer? Nope. Hellboy elsker som sagt sigarer, og er sykelig sjalu når han får konkurranse om ei dame. Og hva så med språket? Perlman nærmest overøser oss med kjappe "one-liners". Og de sitter som ei kule, hver bidje gang.. Man kan ikke unngå å dra på smilebåndet.
    Filmen har vel en slags alvorlig side også, selv om den er kraftig nedprioritert. Noe jeg er rimelig glad for, siden jeg tror neppe Del Toro hadde vært i stand til å balansere alvorlighet og seriøsitet med Perlman i hovedrollen... Det her er underholdning, det god mot det onde. Det holder. Og hvilken underholdning det onde byr på. Her er det skurker man liker. Og de skal det ikke sies noe mer om, watch it and enjoy...

En meget artig film, og jeg gleder meg til de luxe utgaven ankommer butikkhyllene... "
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse: Du er fast traver på www.dvdarkivet.no du ikke sant?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humoren i filmen satt som et skudd da. Scenen med dama med kattungene.... :lol:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proto Type: Nja, jeg har vel et og annet innlegg på arkivet da vett du...
    Henger du der du også?
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så Hellboy i går, og koste meg vel i kinosalen. bra film som garantert kommer til å havne i samlingen min.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så må det jo nevnes at gift settet er som et kinderegg:

1 Innbydende innpakning
    2 En lengre versjon som byr på enda mer Hellboyunderholdning
    3 Og en leke...

Julaften for samlere... Og ikke minst for fans av filmen..
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner den foreløpig bare er tilgjengelig på sone 1. men er dette gift settet planlagt å utgis på sone 2 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    regner den foreløpig bare er tilgjengelig på sone 1. men er dette gift settet planlagt å utgis på sone 2 da?
    har sone1 utgaven, men har ikke sett den ennå. men det er MASSE bonusmateriale på den (2 disker), bl.a. en 2.5 timers lang dokumentar om filmen og karakteren.
    ser også at den får meget gode kritikker på bildekvalitet på nettet.

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    Og sone 3.

Ble veldig skuffet over filmen.Alt var så dødt,sløvt i filmen.Måten Hellboy pratet på og den kjerringa han var forelsket i.Hun var virkelig ille.Virket som om hun gikk på heroin eller noe annet sløvende.The League Of....er jo MYE bedre enn denne filmen og det sier litt.Og sammenligne den mot X-Men synes jeg ikke er passende da X-Men er i en helt annen klasse enn Hellboy.
    Men den var bedre enn Van Helsing.Men det skal ikke så mye til.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte å se den i går på DVD, men jeg er usikker på om jeg gidder å se videre. Virker utrolig døll. Har sett ca 25 min.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •