Likte du 2012?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som jeg skrev i en annen tråd.
    Man vet hva man får med en film av Roland Emmerich. Nok en katastrofefilm. Imponerende gode spesialeffekter, spesielt vann og røyk får de mer troverdige enn noen gang tidligere. Helt grei popcornunderholdning av en film. Godt bilde og god lyd. Spesielt bakhøyttalerne får kjørt seg i denne filmen. Selv synes jeg Emmerich kunne lagt på litt mer sub effekter på mange av jordskjelvene sine. En god del ekstramateriale i lekker bildekvalitet.

En firer pga gode effekter. (At klisjeene kommer på rekke og rad, at Amerikanerne redder verden osv var jeg mer enn forberedt på når Emmerich lager filmen...)

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Jeg syns denne filmen var helt totalt latterlig dårlig. Jeg hadde gledet meg til den og hadde ganske høye forventninger, men den falt totalt igjennom for min del. Effektene så ikke ekte ut i det hele tatt og hele scenen der de "kjører fra bakken som faller sammen" som også meget passende følgte etter de hele tiden..? Det var laaaangt over the top. For ikke å nevne slutten der de veldig enkelt bare "feide vekk" det som ikke passet. Og selvfølgelig en erketypisk amerikansk "moralen lenge leve" slutt.

Nei, terningkast 2 fra meg, og da har jeg plusset på for et meget godt lydspor.
    +1. Gav den tidligare terningkast 1, men kan vel gi den 2 fordi den IKKJE varte i 3 timar :P Nei, sjå heller The day after tomorrow, den er mykje bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i går, og den var sjokkerende dårlig. Effektene var greie, men alt for lite jordskjelv-lyd. Bildet var greit nok.

På slutten, alle scenene inne i ark-skipene var filmet spesielt. Det var UTROLIG bra 3D-effekt på disse scenene, og de stakk seg positivt ut. Noen som vet hva som er gjort spesielt med filmingen i disse scenene?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg straks se filmen. Jeg skal bare finne fram litt Daimkake. Deretter så skal jeg fortelle om dere tar feil eller har rett angående denne filmen.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nå skal jeg straks se filmen. Jeg skal bare finne fram litt Daimkake. Deretter så skal jeg fortelle om dere tar feil eller har rett angående denne filmen.

Nja, vi har jo ALLE rett angående filmen da

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sett filmen og konklusjonen min er som følger: Jeg er glad for at jeg ikke leter etter feil og sitter og irriterer meg over klisjéer og at ting ikke alltid er realistiske. Dette gjør at jeg kan nyte filmens underholdningsverdi for det den er verd. Jeg kommer garantert til å se den flere ganger. Jeg ble mer underholdt av denne filmen enn av The day after... selv om den sikkert er mer korrekt og realistisk. Jeg er ikke så opptatt av at det må være dét. Vil jeg ha realisme så går jeg ut en tur. Når jeg ser film så vil jeg bli underholdt og det gjorde denne filmen stort.

Det er vel en av de filmene det har blitt in å ikke like. Men jeg liker den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nå har jeg sett filmen og konklusjonen min er som følger: Jeg er glad for at jeg ikke leter etter feil og sitter og irriterer meg over klisjéer og at ting ikke alltid er realistiske. Dette gjør at jeg kan nyte filmens underholdningsverdi for det den er verd. Jeg kommer garantert til å se den flere ganger. Jeg ble mer underholdt av denne filmen enn av The day after... selv om den sikkert er mer korrekt og realistisk. Jeg er ikke så opptatt av at det må være dét. Vil jeg ha realisme så går jeg ut en tur. Når jeg ser film så vil jeg bli underholdt og det gjorde denne filmen stort.

Det er vel en av de filmene det har blitt in å ikke like. Men jeg liker den.
    Godt poeng gurba :idea: Smaken er som baken og godt er det! Jeg ga denne filmen dårlig karakter utifra helt urealistiske scener og flaks delux de forskjellige karakterene gikk igjennom i filmen! Lyd og effekter er jo til tider imponerende men når du kjører en bobil ned fjellet og sammtidig setter bakkerekord for så bli slukt ned i ett krater så kommer jaggu john cusack klaterende opp uten og ha fått vondt i huet engang!?Da synes jeg det blir det litt far out!! Så kaster han seg inn i ett fly og redder dagen! Og scenen der de setter seg inn i biler og blir kasta ut av en jumbojet!! Når scenen der john cusack skal dykke ned og redde hele sin familie og 500 andre så skal han selvsagt ha en liten prat med sønnen sin da han allerede har snaut med tid, Typisk Amerikansk klisje akuratt denne scenen, det var ca her jeg duppa av og mista fokus :-? Men hvis man ikke som du sier tar det veldig seriøst så kan jo filmen være god underholdning helt klart , men jeg hadde vell kanskje litt større forventninger til denne filmen sett utifra ett litt mere nyansert og seriøs prediction på dommedagen 2012!

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes filmen var fantastisk bra og imponerende.

Gode effekter og lyd. En av de bedre filmene jeg har sett.

Gir den 5/6.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ingen forventninger til denne filmen, men ble likevel skuffet. Ser og høres bra ut til tider, men jeg klarer bare ikke engasjere meg skikkelig når de flyscenene blir så utrolig idiotisk laget med at de skal fly en halvmeter over bakken hele tiden. Og klisje på klisje som nevnt av mange andre. Jeg er normalt sett ikke så utrulig kresen på slike filmer, men akkurat den her blei i overkant.

På den annen side så har jeg ikke oppe bakhøyttalere om dagen så blei kun i stereo med sub, da er jo egentlig alt ødelagt 8)

Eneste positive var gjennsyn med Woody, det er alltid knall!

Terningkast 2 og da har jeg egentlig vært litt snill føler jeg.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var utsolgt på blu-ray, så fruen kjøpte den på DVD. Det kan ikke annbefales pga lyden. Totalt flatt uten dynamikk trøkk og bass.

jeg skrudde opp på subben, uten att det hjalp. Det som er rart er at trailerene var normal lyd i, så da Micael Jacson entret cenen trykket det til.

Handlingen var så som så, men bra på slutten, når de sluttet med all animeringen, og faktisk filmet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo si at jeg reagerte på ting av og til, som bl.a. det at de fløy så lavt og samtalen med sønnen når de holdt på å drukne, men det var liksom ikke nok til å ødelegge slipperåtenkepådetsomskjer verdien av det å bli underholdt av filmen. Må nok se den igjen noen ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digget filmen. Lenge siden jeg har ledd så mye gjennom en film. De som synes filmen er dårlig grunnet "lite realisme" tror jeg har misforstått hensikten med filmen. Vil sette filmen i samme kategori/bås som klassikeren "Hjelp vi flyr" og "Top Secret". Morro fra start til slutt

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen ble altfor mye HOLLYWOOD.

Synd, for den kunne blitt laget mye dystrere og realistisk.

Skuff.........terningkast max 3.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •