Da jeg litt uventet hadde en uke fri fra jobb var det bare passende at jeg gjorde noe fornuftig med tiden. Jeg har lenge gått med et ønske om å oppleve "The Naim Experience" som Naim selv kaller det. Det er en Tour av fabrikken som dem kjører jevnlig. Det er i utgangspunktet bare mandager denne blir gjennomført på, men takket være god hjelp fra Ljudtema (både Sverige og Norge) lot det seg ordne å få besøke fabrikken på dagen vi hadde planlagt.
Jeg har i lengre tid ønsket å bevege meg oppover Naim stigen, men grunnet noe begrensede demomuligheter i Norge, så har det blitt med tanken. I den sammenheng kontaktet jeg også en forhandler i London og forhørte meg om muligheten for å få "låne" et demorom i noen timer for å få lyttet til litt forskjellige steg i Naim stigen. Jeg fikk positivt svar fra Graham's Hifi i London, og avtalen ble laget.
Nedover følger det jeg tok av bilder. Jeg bommet helt med linsa på kameraet, så alle bildene er ikke like gode, og i tillegg er nok viljen større enn evnene når det kommer til fotografyrket. Håper likevel dere setter pris på "gjennomgangen" av fabrikken.
Jeg skal prøve å forklare hva de forskjellige bildene er av.
Et bilde fra togstasjonen før Salisbury, tydelig av Naim har rukket også her.
Katedralen i Salisbury (resten var under renovering)
For de som var i tvil om hvor turen bar
Naims gamle logo, som pryder parkeringsplasskiltet
Utsiden av den opprinnelige Naim fabrikken (ligger vegg i vegg og brukes ennå)
Vi kom først inn i den delen hvor de pakker produktene for utsending. Denne delen deler også lokale med Soak-avdelingen hvor produkter virkelig blir stresstestet. Her er det snakk om torturering for å sjekke at produktene holder stand.
Etterpå bar det videre innover i fabrikken og neste plass var testeområdet for produkter som har vært til service. Her har de også minst 1 stk av hvert produkt Naim har laget. SL2 har for tiden ansvaret med å være testhøyttaler På testbenken står en 282 og blir sjekket.
Litt lenger inne finner vi selve serviceavdelingen, hvor det satt 5 hyggelige personer som drev med litt TLC med forskjellige Naim produkter.