Forsterker prosjekt bl.a LM3886

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker prosjekt bl.a LM3886

Var vel på tide jeg opprettet en liten tråd selv. Før jula slo inn kjøpte jeg inn en rekke forskjellige ting fra china bygda. Det endte da med 4stk 150w`s trinn basert på LM3886, noget likt PA150. Og i tillegg 4stk enkle brett med 1 chip hver. Det hele skulle da brukes til og drifte DIY frontene mine aktivt(oppretter en tråd om disse senere engang). Trafo fra Antek ble handlet 4x20v 800VA, alt får lite får alt dette, så nå kommer det straks en til på 800VA i posten
    Men, mye vil jo ha mere, så de fire "stor" modulene er nå i ombyggningsfasen til og bli ekterase av PA150, to stykker er jeg akuratt ferdig med nå som jeg sitter og skriver, gjett hvem som er lei av SMD komponenter og kinesisk loddetinn!
    Når disse er ombygd til PA150 er neste skritt og bygge BPA300 av de, har det som trengs liggende (Burr Brown DRV134, regulert PSU++)

Men, når dette gjøres, så mister jeg jo 2 av de nødvendige kanalene, hva gjør man med det? Joda, begir seg utpå enda mere, P3A prosjektet av Rod Eliott så jo meget intresant ut, så nå er printkort bestilt, og komponenter allerede kommet.

Så når jeg er ferdig med P3A`ene blir vel de enkle LM3886 modulene enten satt på hylla eller brukt til senter og bakhøytallere.

Ombygginga av 3xLM3886:
    Før bilde:
    Vedlegg 62032

Nødvendige komponenter avloddet:
    Vedlegg 62033

Ferdig resultat med nye motstander, snubbere++:
    Vedlegg 62034

Vedlegg 62035

Inngangskondensatoren vil bli byttet til 10uF etterhvert siden forsterkerne skal brukes til sub-delen.

Info linker:
    Shine7 Audio DIY Page
    60-80W Power Amplifier

Comments?

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser pent ut! Holder på å bygge en lm3886-basert forsterker selv nå. Hvordan ser hele opsettet ditt ut? Synd å se at du ikke har fått noen komentarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har to nesten ubrukte 3xLM3886 moduler lik de du har som ikke blir brukt. Send meg en PM visst du er intressert.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chieng
    Har to nesten ubrukte 3xLM3886 moduler lik de du har som ikke blir brukt. Send meg en PM visst du er intressert.
    Fikk min lm3886 i dag og hvar strålende fornøyd med komponentene. Men takk for tilbudet! Kan hende det blir flere forsterkere etterhvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •