dynavoice f-6 mod?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dynavoice f-6 mod?

hei som topic er det mulig og få disse eter prisen vel spillendes høytalere til og splle enda bedre tenker på delle filter diskant mellom tone sub? kabling demping etc? sitter og hvurderer seas ellementer nye delle filltere og mer demping eller er dete bare og dr*te i`? budsjet har jeg ikke men er jo grenser for va jeg vil bruke elektronik som brukes er ikke helt boks men har event en nad 272...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altid kjekt med slikt har ikke stål kontroll på dette, men kan tenkes at kablene kan byttes ut med noe bedre Og det trenger ikke å koste deg så veldig mange 100 lappene.

Jeg fikk tips av en jeg kjenner her en dagen om en ny måte å lage delefilter på som vil gjøre det hele mye mer lønnsomt og vistnokk bedre en tradisjonelle delefilter. Linken til sida finner du i signaturen, det innebærer litt lesing, men om du er stødig på elektro så finner du nokk utav det.

Slik jeg oppfattet det så ville det innebære mindre komponenter, dvs at spolene ikke trenger å være de heftigste kansje. Og en kan lett komme seg frem til ønsket frekvens område på en enkel å grei måte. Har litt lyst å teste dette selv, men har ikke tid til dette enda. Men han som tipset meg er en seriøs kar og vet hva han prater om.

Som sagt kabler vil være det enkleste. Og kansje lodde istede for å bruke termimaler eller kabel sko på ellementen. Er det små komponenter i høyttalenren i dag som lytter og motstandere så finner du nokk erstatning for disse på dynabel.no som sikkert er bedre. Det vil også få et positivt lydbilde vil jeg tro

Du kan jo skru ut et ellement og ta noen bilder av delefilter osv. Da blir det kansje lettere for å noen tips

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det jeg tenker på og gjøre event la elemetene slippe... har prøvd og selge settet en stund men ingen som vil ha så hvorfor ikke ha noe og henge fingra i evemt brukke kassene som mål til noen nye bedre avstva kasser gjerne sand fylt med sepparert sand fylt rom for filtre etc....planene er der men blir vel til og prøve og jagge ut litt go lyd av f-5 som som di er nå med kabler og litt på kosta delle filter even terminaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg 0,5-1kg med dempeull og fordel det i kassene, da skal du se det blir bedre lyd i dynavoicene

Jeg hadde f-6 en stud selv og fant fort ut hvorfor det var litt hul lyd i dem.
    Når jeg åpnet den ene fikk jeg se att det nesten ikke var noe demping der.
    Du kan også få en del finere bass med å plugge igjen begge eller den øverste bassrefleksporten på baksiden.
    Tror ikke kabling vil ha så mye å si så lenge du ikke har tenkt å spille VELDIG høyt med dem.
    Ekstra avstiving av kassene er nok heller ingen dum idee, er ikke akkurat kjempetykkt materiale i dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

det med og dempe av øvre bass rør er gjort ble bedre men ikke veldig... mors ulsoker (frua letter ver gang det er kaldt:twisted: ) pakke dempe ull er tatt med fra jobben så får oppne i gjen og bytte noen med no tips til hvordan jeg får dempet di bedre av? finish etc gir jeg p... i da rf62 tar seg av go lyden hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste vil nok være å få dempeulla spredt ganske jevt i kassen vil jeg tro... hvordan du skal få til det vet jeg ikke.
    Hadde sikkert hjulpet med en enkel avstiver rett under nederste element og legge dempingen på den.
    Du kan jo ganske enkelt lage en god avstiver med å lime på en lekte på hver av sidene og legge en lekte på tvers av de to i en H-form.
    Skulle jo gå an å få inn i kassen og det.
    Er du litt nøye med tilstellingen så kan du sikkert bruke lekten i midten som "presse" til limet.
    Er ikke sikkert det er veldig mye å hente med dette, men det blir jo gjort i DIY-ånd
    Sikkert noen andre her som har gode forslag også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •