Prosjekt - Tandberg High end..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjekt - Tandberg High end..

Kremt.. Trådtittelen legger lista veldig høyt, men planen er ihvertfall følgende.
    Stereoanlegg med retro tandberg utseende, men up-to-date innmat.

Tanken er Huldra 10 som pre (moddet etter alle kunstens regler..)
    1000ASP ICE-moduler i egenmaskinerte kabinetter med Palisander paneler
    Tandberg TL-1520 kabinetter med nye elementer og delefiltre.

Signalkilde noe mer usikkert, men en Garrard SP25 er på plass, og jeg leker med tanken på Sonos som signalkilde.

Det eneste jeg er usikker på er: Hvilke elementer og delefilter skal jeg bruke?
    TL-1520 er som kjent trykkammer høyttalere 15 liters kabinett, 7" basselement, og 2.5" diskant.
    Jeg tenker umiddelbart på SEAS, (?) men hvilke?
    Innbiller meg at det ikke skal by altfor store problemer å forstørre basshullet til 8"..

Innspill, please..

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Ang elementer og delefilter, er det mange forskjellige vellydende konstruksjoner der ute... Selv ELSKER jeg Vifa(/peerless V-line) sin XT25-TG30. Den spiller helt utrolig..., og ettersom du liker modding; du kan modde denne til å spille enda bedre og...
    Ang bass/mellomtone, så er det også her myyye snadder å velge i... og har ikke mye erfaring fra de forskjellige der (ennå). Selv holder jeg på med en 20liters konstruksjon med nevnte diskant og Peerless HDS 180 (en litt forvokst 6 1/2"). Iflg beregningene skal den være potent i bassen, og jeg bruker disse elementene i frontene mine og.... og låter godt.

Det jeg er litt spent på er Huldra 10..., og modifikajsonene av denne. Har hørt rykter om andre som også bruker den til pre... så det fungerer altså?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med øivind hos eltek nå. Han hadde selvfølgelig MANGE bra alternativer til meg, ble nesten litt for mye av det gode, hehe.. Flink fyr!
    Jeg ble tipset om oppsettet på denne:
    Zaph|Audio - ZRT - Revelator Tower

Her er det benyttet scan speak elementer.
    Skal lese meg opp litt på denne sida, zaphaudio.com, og bestemme meg om ikke så lenge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •