Spørsmål angående delefiltere til satelitthøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående delefiltere til satelitthøytalere

Har et litt sært lydoppleggopplegg hjemme. Som forforsterker skal jeg bruke et BEOSOUND 9000. Fra dette skal det kobles til en MiniMe 8" earthquake sub. I tillegg skal det gå kabling til delefilter jeg ikke har anskaffet ennå (som jeg trenger hjelp av dere til å finne) for så å gå via en effektforsterker (har en annen tråd på effektforsterker her). Fra effektforsterker skal så lyden inn i noen Bose Jewel Case høyttalere,

Går det ann å sette inn et delefilter mellom forforsterker og effektforsterker? Disse satelittene skal ha lyd over 200 Hz. Dvs at jeg må ha et delefilter som kan kutte lyd UNDER 200Hz til disse satelittene. Hvor får man tak i det?

Som de fleste andre har jeg en WAF faktor å ta hensyn til .Jeg kan dessverre ikke sette inn SCHVÆR klump av surroundforsterker og kutte frekvensene der. Det jeg trenger er delefiltere som ikke er så fysisk store men kan gjemmes litt bort.

EDIT:endra litt på teksten og la til link til tråd om effektforsterkere

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Har et litt sært lydoppleggopplegg hjemme. Som forforsterker skal jeg bruke et BEOSOUND 9000. Fra dette skal det kobles til en MiniMe 8" earthquake sub. I tillegg skal det gå kabling til delefilter jeg ikke har anskaffet ennå (som jeg trenger hjelp av dere til å finne) for så å gå via en effektforsterker (har en annen tråd på effektforsterker her). Fra effektforsterker skal så lyden inn i noen Bose Jewel Case høyttalere,

Går det ann å sette inn et delefilter mellom forforsterker og effektforsterker? Disse satelittene skal ha lyd over 200 Hz. Dvs at jeg må ha et delefilter som kan kutte lyd UNDER 200Hz til disse satelittene. Hvor får man tak i det?

Som de fleste andre har jeg en WAF faktor å ta hensyn til .Jeg kan dessverre ikke sette inn SCHVÆR klump av surroundforsterker og kutte frekvensene der. Det jeg trenger er delefiltere som ikke er så fysisk store men kan gjemmes litt bort.

EDIT:endra litt på teksten og la til link til tråd om effektforsterkere
    Det finnes nesten ingenting som er beregnet for vanlig inneHIFI, men masse
    for bilstereo og PA. Da kobler du slik BEOSOUND, FILTER, HØYPASS, EFFEKTFORST. BOSE og FILTER, LAVPASS TIL SUB.
    Bruker du bilstereo må du ha en 12V strømfosyning også (ikke noe store greier)
    Fordel med bilstereo er at de ofte er fysisk ganske små, slik at du kan gjemme det bort.
    Men du trenger kanskje en overgang fra BEOSOUND TIL RCA INPUT på delefilteret?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •