Jeg har anskaffet et apexscreen rammelerret som jeg ikke er helt fornøyd med. Når jeg ser på lerretet fra en bestemt posisjon kommer det frem horisontale striper på ca 50cm både i høyde og lengde. Flytter jeg meg til sidene ser jeg de samme stripene, men da på den siden jeg har flyttet meg til. Dette er veldig irriterende. Jeg har prøvd å gå over med lunkent zalovann, men da virker det nesten som om stripene synes bedre.

Problemet er at størrelsen på rammen er den eneste jeg kan bruke hjemme. Jeg får ikke plass til en større ramme på veggen, og jeg må ha 160x90 for at PJ kan vise lite nok bilde pga. kasteavstand.

Jeg har tenkt på å anskaffe et Dreamscreen DIY lerret, og tilpasse duken etter rammens størrelse. Men jeg er usikker på om dette lar seg gjøre. Dreamscreen har jo 170cm som minste størrelse i bredden, og jeg trenger et som gir et bilde på 160cm. Er det noen som har et slikt DIY-lerret hjemme, og laget rammen til lerretet selv? Lar det seg gjøre å tilpasse festene slik at jeg kan bruke dette i en litt mindre ramme som jeg har hengende på veggen? Eller er det noen som har andre lure løsninger der ute?