DIY høytaler kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY høytaler kabler

Har hivd meg på DIY bølgen og lagd nye høytalerkabler.

Starta med x antall meter CAT5e kabel som ble delt opp i riktig lengder. Ferdig kabel skulle bli 2,3 meter, så jeg delte opp lengdene på 2,7 meter.
    Har sett flere som har gjort dette, men på en litt annen måte.
    De fleste jeg har sett har flettet 3 ledere 3 ganger og så flettet de med hverandre.
    Syns det virket litt tungvindt, så jeg starta å leite rundt på internettet etter andre måter å flette på. Etter ei god runde på masse speider og maritime sider fant rette stedet

Jeg har nå lært meg å flette med 8 snorer... hvem vet...kanskje jeg får brukt for det i andre sammenhenger også...hehe

Etter å ha strippet kablene sitter man igjen med 4 twisted par fra hver kabel. Jeg har brukt 8 par som igjen blir 16 ledere - 8 til pluss og 8 til minus.
    Vedlegg 60985 Vedlegg 60986
    Slik ser det ut mens jeg fletter. ei stram flette blir helt firkantet, men det blir for mye for kablene så flettingen må være løsere og da blir fletten rund

Vedlegg 60987 Vedlegg 60988 Vedlegg 60989

Ble veldig fornøyd med resultatet og koblet opp ene fronten med denne kabel og andre front med eksisterende kabel(2x2.5mm2 monster fra rull) for å sjekke og plutselig ble lyden i den ene fronten bedre da spesiellt mellomtone og diskant. Mye mer opløst og klarere. David Gilmore's instrumenter og stemme kommer mer frem og detaljer jeg ikke har fått med meg før.

Vi si at dette er vel andvendte timer med fletting og jeg er fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm kjempe fin kabel jo mulig jeg og skal hive meg på å teste. Har du en god guide på hvordan en skal flette slikt? I tilfelle så smell den opp

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siden jeg fant der det sto best forklart er denne: Flette firkantsnor

Står greit forklart og det er flere metoder når det gjelder både fletting og tvinning

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •