Hva velger man av T-amp? Bygge start, LM3886 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp da har jeg fått bestilt meg stereo sett med BPA 300 fra sverige Med SMD komponenter hehehe gleda meg vilt te det komme!

Når får du ditt kit thecrane?
    Me må følga opp litt på denna saken, veldig interesert i ka komponeneter du ska ha ellers Har ikke noen tråd på dette enda du?

Gleda meg så ein onge! Ble faktisk ikje dyrt heller 800kr ca for 4 print og smd komponenter Dette blir helt konge!!

Newcomer theCrane sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av culexus
    Ja det ble bare 2 print på deg og ikke 4. Ikje greit å være student På tide å bli ferdige med sånt når du har kostbar hobby Ka du studere te da?

Hadde hvertfall vore grise fett med dette kitet Det jeg laga er ikke så gale, men savner en del bass. De spiller en smule tamt og kansje litt kvast i toppen enkelte ganger. Men satser på at dette kitet kansje er noe av det bedre som er å handle

Slik jeg forstår det så har vel du testa ut en del forskjellige kit som er basert på lm3886?
    De du bygde her i den en e tråden er vel chipamp? spiller de okey?

Jepp jeg maser nå menne u know, forveten nybegynner
    Skulle ønske jeg snart var ferdig med sånn, men har 3 år igjen (medisin).
    Har bygd samme kitet som deg + det fra chipamp, følte de fra chipamp var hakket vassere, broren min har overtatt det ebay-kitet og er storfornøyd.

Jepp da har jeg fått bestilt meg stereo sett med BPA 300 fra sverige Med SMD komponenter hehehe gleda meg vilt te det komme!

Når får du ditt kit thecrane?
    Me må følga opp litt på denna saken, veldig interesert i ka komponeneter du ska ha ellers Har ikke noen tråd på dette enda du?

Gleda meg så ein onge! Ble faktisk ikje dyrt heller 800kr ca for 4 print og smd komponenter Dette blir helt konge!!
    Jeg fikk kitet i posten i dag, gruer meg til å lodde SMD, aldri gjort det før. Tenkte å bruke trimpoter fra bourns, 10uF fra clarity cap og 2200uF fra nichicon (muse) og 100uF elna silmic 2. Resten har jeg ikke bestemt meg for. Vet ikke om jeg lager noe byggetråd, blir nok en stund til jeg bygger dem også, har noen eksamener jeg må lese til.
    Bestilte du DRV134 også?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, medisin faktisk. Det er ikke bare bare vil jeg tro. står resspekt av slike utdannelser Jeg er vel bare en kjølemontør hehe, ikke akuratt nasa forsker Men det var like greit at det ble slik for jeg endet opp med å jobbe med boring i nordsjøen heller hehe.

Så ebay kitet gikk i arv faktisk hehe, ikje verst. Nå ser du spør meg om jeg kjøpte drv134, men det har jeg ikke gjort enda. Var litt usikker siden det var flere måter å gjøre dette på. eks Lundahl 1545a, ehm veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Dette krever en aktiv preamp forstod jeg ? Men det var da fordel å bakdel med begge to. Må se litt mer på den saken

Har ikke bestemt meg for andre komponenter enda, men det blir nokk toppen av hylla siden det er så få komponenter. Skal ta meg god tid med å bygge disse sakene. Håper dette ender med et bra ressultat og fine kabinetter Tror jeg vil gå for 2 kabinetter. Skikkelig mono! I power delen går jeg for disse Vishay/BC 2200uF/63V/85° kondisene jeg nevnte tideligere. Kansje jeg kan bruke dem på selve forstrker modulen også?
    Har hvertfall funnet en side hvor de selger masse knask som kan brukes.
    Parts ConneXion - The authority on hi-fi DIY parts and components
    Her har de komponenter som har gode egenskaper for audio kretser osv. Men en ting jeg ikke er helt fornøyd me når jeg ser på dessignet til shine7 er de lange signalkablene og ikke minst bruken av skruterminaler over alt, jeg kommer til å lodde alt. Ser ikke særlig hi fi ut med skruterminaler over alt Lodde direkte med sølvtinn. mhm Minst mulig tilfeldig og ikke noe hast verk.

Og smd skal du ikke være redd for å lodde, finn en loddebolt som du kan justere tempen på og med liten tupp. Så lager du deg en annordning der hvor du har en spiss ståltupp eller en tannpirker som legger press på komponentene mens du lodder. Jeg skal lage en plate som jeg legger printet på og en bøyle som da legger et lite press på selve komponenten. Dette gjør at jeg ikke trenger å holde den i possisjon undre lodding. Og så bruke sølvlodd som smelter med lav temp. Være litt kjapp er vel en fordel her Men jeg bruker gamle kretskort fra pc`r til å øve meg på, lodde av komponenter og gjøre alt reint for så å lodde dem på igjenn Det er veldig god trening. Du kan også kjøpe byggesett som er små og beregna for øving. Men jeg har lodda litt i xbox,wii,ps2 så er litt trygg på det enda

Hvordan trafoer skal du ha? Jeg har ikke fått sett på om jeg kan bruke den jeg har, altså må ha en til da. Den jeg har er jo en RS 25-0-25V 500va. Den var jo billig og veldig kjekk. Ingen brum her hos meg ved bruk av den saken der. Har veldig lyst å sette inn en softstart og for å spare kretsene litt og ha litt style på den biten der og. Men det kipe med softstart er at det ødelegger litt for min fillosofi med korte avstander inne i forsterkeren. Så litt i tenke boksen der og. Men Lurer på om hypex sin softstart kan brukes, vet du det? Skulle vel ikke være noe i veien for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vil gå for 2 kabinetter. Skikkelig mono! I power delen går jeg for disse Vishay/BC 2200uF/63V/85° kondisene jeg nevnte tideligere. Kansje jeg kan bruke dem på selve forstrker modulen også?
    Culexus: Du kunne jo også vurdert å dele opp pakken med kondiser slik at du får en samling foran hver chip? Det samlede reservoaret med kondiser blir jo like stort selv om du skulle velge å dele de opp. Du kan ha likeretter og kondiser helt innpå selve forsterkermodulene - kortere signalvei. Noe ala McCormack med sin "Distributed Node Amplifier architecture".

Dette fører til høyere båndbredde på forsterkeren og bedre transient-oppførsel. Den blir mao. raskere og istand til å levere større peak effekt. = mer trøkk...

Se her: McCormack Audio POWER DRIVE DNA - 0.5 amp, McCormack Audio Audiophile POWER DRIVE DNA - 2 Amp, McCormack Audio POWER DRIVE DNA - 1 Amp, McCormack Audio "The McCormack Micro amp

Har flere kondiser på lager, hvis du trenger...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nettopp, det er noe slikt jeg og tenker, må bare finne en god løsning på det uten å begynne å redesigne hele printet men det skal jeg vel kunne få til, jeg har god tilgang på kondiser serdu så ingen problem. Må bare sørge for at det blir riktig og nokk Hva mener dere blir overkill med kondiser egentlig? Hva bør grensa for verdi være? tenkte kansje å ha 50 slike kondiser i hver forsterker, da ender jeg opp på 110000uF i hver forsterker. Prisen er ikke så viktig, det som er viktig er lyden Å self lage noe som ser skikkelig bra ut

Lurer meg på om jeg skal invistere i en dreie/fresebenk og for å kunne lage en del detaljer og slik i alu eller kobber, og kansje sølv tråd til signalsiden.

Og løsningen med likeretteren er jeg litt usikker på. Denne må også bli så nær kondisene som mulig og så trafoen, ikke noe ekstra ledninger mellom disse ledda er ønskelig. Det er sikkert hysterisk å tenke sånt, men alikevell så kan der være noe i det. Det er jo en grunn til at de gjør det slik i enkelte produkter.

Har sett litt på denne løsningen her med likeretteren, resten er jeg usikker på enda. men det blir nokk noe i samme leia som dette:

Og denne er noe jeg synes ser kjempe fett ut med alle de kondisene:

Tips til andre løsninger er velkomne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, eg tror eg tok an, du er vel min egentlige leverandør av kondiser hehe Hva synes du har du troen på dette? Jeff Rowland er vel good shit eller hva?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte denne burde taes med for de som er intr. i å lodde noe lignende.
    SKA - Simple Killer Amplifier by Greg Ball
    tradisjonell AB, men skal vistnok vær kjempegod.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp en liten update mens jeg venter på deler.

Bestillingen min nå består av:

4stk BPA 150 (2stk BPA 300)
    4stk SMD kit for BPA 150.
    2stk UBC01
    2stk DRV134

Alt sammen er bestilt hos Per-Anders Sjöström i sverige

Håper dette skal bli et vellykket prosjekt med høy glans
    Eneste jeg ikke har peiling på enda er hvordan denne UBC01 saken fungerer, eneste jeg forstår er at jeg får ubalansert signal over til ballansert som gjør alt lettere når jeg skal sette 2stk BPA150 sammen til BPA300.

Noen som har litt info om denne eller en historie å fylle inn? Har lest litt på sida til Per men sjønner ikke alt for å si det enkelt. Men sammen skal det komme å lage fin lyd sikkert
    Håper det følger gode tegninger med fra han Per

Ser allerede at jeg kunne kjøpt meg noe fett til samme pris om jeg hadde gått for noe ferdig fra butikken, men jeg satser på at dette blir et bedre valg uansett Hvertfall til prisen men og gleden av å skape noe selv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på med samme kitet selv, men venter på en del komponenter enda. Planen var å bruke RFB04 likeretterbroer fra Sjöström og 2stk Rifa 47000uF kondensatorer slik som her: DIY BPA300 6x LM3886 300W audio Amplifier
    Men er ikke helt sikker enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig mange som driver på med denne saken her altså

Har du litt bilder å dele med deg og? Altid kjekt å se hva andre gjør, tenkte litt på rifa jeg og, men så er jeg litt mer for å bruke små lytter for å oppnå en kjappere kondis bank, det blir mer puttel ja og det tar mer plass Men håper det blir bra saker av det

Du hadde UBC01 du også med dvr134. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle legge ut bilder når jeg får flere deler.
    Skal også bruke UBC01 ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg ikke har peiling på enda er hvordan denne UBC01 saken fungerer, eneste jeg forstår er at jeg får ubalansert signal over til ballansert som gjør alt lettere når jeg skal sette 2stk BPA150 sammen til BPA300.

Noen som har litt info om denne eller en historie å fylle inn? Har lest litt på sida til Per men sjønner ikke alt for å si det enkelt. Men sammen skal det komme å lage fin lyd sikkert
    Håper det følger gode tegninger med fra han Per
    Ta ett søk etter push pull configuration på google så kommer det nok opp endel informasjon om dette. Det står noe småtteri på denne siden også: DIY BPA300 6x LM3886 300W audio Amplifier

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg skulle bygget noe ala dette, så ville jeg undersøkt muligheten for stjernejord. Tror dette vil ha positiv innvirkning på støynivået i konstruksjonen.

Sjekk her: understanding star grounding - diyAudio

Og; flere mindre kondensatorer vil gi raskere pulsegenskaper...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg greit ut å lage stjernejord, et felles punkt for alt. Men spørsmålet mitt er om det er smart av meg å føre denne jordinga videre ut i stikk kontakte? Kan jeg oppleve uønsket forstyrrelse av andre elektriske apparater ?

Jeg har ikke så mye på denne kursen, men jeg bor som sagt i en 4 mans bolig og det er stadig noen som er i vaskekjelleren osv
    Men har ikke opplevd problemer på strøm nettet enda, men så har jeg ikke akuratt hatt hjemme mekka ting her heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg sier nå er vel å banne i kjerka, men jeg har positive erfaringer med å ikke jorde strømkabelen. Ville heller tenkt på et eget jordspyd som kun er til HIFI...

Når det gjelder stjernejord, så er vel det en måte å strømlinjeforme den interne layouten i forsterkeren din på. Stod en del konkrete tips vedr. jording av chassiskontakter og selve chassis der også.

Kanskje greit å lage seg en plan over kretsen før du lager noe endeligt - spare deg litt arbeid og prøving og feiling?
    Er helt sikker på at om du legger ut de planene du har for selve prosjektet videre, vil du sikkert få matnyttige tilbakemeldinger fra forumet.

Uansett, spennende å lese tråden din!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en ulv uler hører man etter

Jeg har faktisk hvert inne på tanken å stappe et eget jordspyd ute i hagen, eventuelt grave ned peugeoten min og bruke den som jordspyd Kansje den duger til det! Pug 106 GTI til salgs om noen lurte Går som ei rotte! mhm.

Og planlegging er er på tanken, skal se om jeg klarer å lage et flott design på det hele, skal ikke røpe noe som helst men har noen ideer på beta stadie enda Men skal gjøre noe som kansje dere ikke har sett enda Håper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var pakken kommet fra Sjöström Audio
    Flott levert med alle print,komponenter og liste over komponenter og plassering.

Virket litt avangsert til å begynne med da jeg betraktet UBC01 kortet, men det var ikke så veldig vanskelig når jeg satt meg litt inni det. Så det er nokk bra greier svensken har kommet opp med

PBA150 kortene var også av flott kvalitet, her bestilte jeg også med smd komponenter, de var både små og bittesmå Skal bli artig å se om jeg får det til, Må vel offre en spiss til loddebolten tenker jeg, slipe den sylskarp for å komme til. Men før det så må jeg enten til opptikker eller innom jula å handele lampe med forstørrelse hehe
    mhm smd komponenter er veldig lite og dette er nokk noen av de minste jeg har sett, hvertfall som jeg kommer til å lodde Men får handle inn litt sølv loddetin så får vi senke tempen på smelte ovnen og sette i gang

Det eneste jeg mangler nå er chassis, har ikke peiling på hva jeg skal gå for. Skal væra sort hvertfall og med poverknapp og powerlys i fronten. Liker dessignet til primare, noen som vet om noen som er tillnærmet likt i dessing?

Tror jeg skal gå for U3 størrelse kansje? litt usikker, godt mulig U2 holder og?

Skal oppdatere med noen bilder i måren om jeg får tid

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten guide på hvordan man skal lodde smd:
    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=qs7rSM731gk&feature=related[/YOUTUBE]
    YouTube - 0805 Installation | Soldering Tips | B.E.S.T Corporation

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke slip til loddespissen, da ødelegger du den! Dersom du ikke har rene kobberspisser uten belegg vel og merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med litt bilder fra det du har fått inn i hus? :smile: