DAC - Billig, bra... etc - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    Da var første minuttene lyttet...... og WOW! ... [8-<]
    Grattis, og velkommen i "klubben"!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, og at det fungetrer bra, er morro å høre. Mørkt lydbilde er perfekt for min stereo også. Bildene var veldig interessante, flott jobb.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ypperlig. Da er det bare å kose seg!

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på jobb nå, og ønsker jeg var hjemme og lyttet....... snakk om elendig produkt for å gi folk arbeidsmoral.

Forresten; Det kan være jeg klarer å oppdrive chassis til denne dac'en her i norge... til en ok penge... Driver å undersøker nå.

Angående "input selector" ..., er det noen som har et fornuftig søkeord til ebay eller en link til etellerannet hvor jeg kan få tak i bryter som velger mellom USB-Coax-Optisk?

.... vil hjem å lytte...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik bryter skal være innebygget i den boksen jeg har kjøpt, kan se hva det står på den bryteren når boksen kommer. Håper den kommer før helgen...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hva jumperen gjør i dag? Går den digitale lydstrømmen gjennom, eller er det bare styrestrøm?

Dersom det er styrestrøm kan du bruke hva som helst. Hvis ikke har du helt andre utfordringer...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yggdrasill; Jeg vil tro det er styrestrøm. Det er jo 2 jumpere som har 1 eller 0. Dersom begge står til 0, er det coax som gjelder..., enten en har jumperene PÅ eller ikke! ... Det leder meg ihvertfall til å tro at det bare er styrestrøm.
    ... så jeg trenger en bryter/switch hvor jeg kan velge mellom 3 instillinger.

...., så var det tilbake til chassis. Har sett litt rundt om kring hos diverse leverandører (f.eks kompotek.no), og de har litt forskjellig, men ikke som er store nok til DAC'en .... utenom 19" rack, men det blir i største laget.

Så da tok jeg saken i egne hender og stakk innom El-Returen hos Lefdal, Elkjøp og Expert. Hos Expert var jeg heldig; der var det en som hadde pælma en "SALORA Stereo Satelite Reciever" som så ut til å være en grei størrelse.

... og VIPS;

Custom back panel var litt stress å lage med bare en vinkelsliper og noen vanlige borr...., men gikk greit. Dissekrerte en VHS spiller jeg tok i same slengen....;

Høyden er PERFEKT! ... med utlufting over DACen;

And it works!!!

.... så nå må jeg bare mekke en fin front til saken, samt få på en byter for input.

Så folkens; El-retur er gull.
    ... og forresten; fant ut at den dustete blue-ray spilleren min ikke har BÅDE optisk og coax..., så nå må jeg finne noe å hente ut digitallyd fra hdmi hvis det går an...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, da kan du f. eks. finne en DPST (double pole, single throw), eller 2 stk SPST (single pole, single throw) bryter av ønsket farge og utførelse.

Bruker du en DPST vil begge være åpne eller lukket samtidig. Bruker du 2 x SPST kan du velge individuelt hvilke(n) som skal være åpen.

Du kan her bruke helt vanlige brytere.

Min versjon av DAC'en har en jumper og en 3 terminals blokk. Når jumperen står over 1-2 har jeg optisk. Over 2-3 har jeg coax. Jeg har ikke tatt meg bryet å finne ut om denne er i signalveien eller ikke.

Forrestenn en kanon måte å løse kabinett-spørsmålet. Gjenbruk er vakkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som at du hadde "mye" tid til å lytte i går kveld...:-D Supre bilder.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk til yggdrasill og arimoen!

Det ble ikke så mye lytting, men litt ble det da tid til ... og det låt fortsatt godt!

Sitter og ser på aluminiumsplater på nettsiden til Clas Ohlson nå..., aluminium + vinkelsliper = ny frontplate! ..., men det må bli neste uke.
    Takk for forkortelser yggdrasil! Jeg lurer faktisk på om jeg har noe etter jeg lagde en viftestyring til PC'n for .... mange herrens år siden.

Jeg glemte jo å ta et bilde av hele greia slik den står i racket..., ble faktisk ganske så "pent"... (lokket passet fint, og så bra ut), men det får heller bli når jeg får på ny front.

... og jeg bare må gjenta det; snakk om oppgradering for penga!!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn!! Da har jeg fått handla på Clas Ohlson... 1,5mm tykk aluminiumsplate + bryter; 1-polet veksling til-fra-til.
    Etter noen minutter med vinkelsliper og et borr, fikk jeg en plate som så ganske ok ut. Bryteren lurte jeg på om ville fungere, men etter kyndige råd fra en kamerat, så det ut som om dette skal kunne fungere helt bra

Input jumperene (med speil under);

Da hadde jeg fått på fronten;

Jeg synes layouten ble ganske ryddig... og fikk plassert trafoen et stykke unna andre komponenter;

Her har jeg lodda bryteren til input jumperen;

Ingen kan se at dette er DIY...;

Så må dekselet på..:

... og må plasseres i racket;

Ikke verst for ca 100kr i aluminium og 32,90 for en bryter.

Synes resultatet ble bra jeg... Eneste; aluminiumen er så følsom for kladdemerker.... Noen som har tips til hvordan jeg kan fjerne dem? Har prøvd med sånn håndrensegreier mot svineinfluensa med propanol greier i, men fungerte ikke helt supert.

..., så nå får den bare stå der å spille. Skal kjøpe noen klistrebokstaver og lage en logo, samt merke inputvelgeren slik at WAF'n stiger noe.

Det ble en DAC i et helt ok chassis til ca en 1000-lapp totalt. DET er ikke å forrakte når jeg hører hvor godt dette låter!!

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannvittig bra, kiskogl! Dypt imponert.

Tar du imot bestillinger? Seriøst?

Mot fingermerker kan du forsøke å ta litt "verktøykasse-på-boks-spray" på papir eller lignende, og stryke over. Tørk så over med tørt papir.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble jo kjempe bra , og den passer jo flott i racket, så den må du være fornøyd med.
    Litt sprit på en fille bør ta fettmerkene dine.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for god kritikk!

Vurderer å muligens lakke et strøk med sort lakk.., men usikker på hvordan det ville sett ut (tester eventuellt på noen aluminiumsrester dersom det blir aktuelt.

Fornøyd selv. Vinkelsliper på frihånd er ikke alltid det mest presise.

per_egil; hehe... bestillinger.... vel; Tviler litt på det, men tenkte jeg skulle følge litt med på El-Returen og hente dersom det dukker opp noen perler. Vet jo aldri; plutselig finner jeg på å selge. Byggekvaliteten er jo ikke super da...; limpistol er ikke det mest fantastiske, men det er praktisk og går fort.

Anbefaler uansett denne DAC'en. Den maler et bredt lydbilde uten at noe stikker seg ut negativt. Lydbildet er dypt og stort i tilegg til at dynamikken er kraftig forbedret i forhold til tidligere. Deilig!!

For å si det slik; Jeg selger ikke denne, før jeg har en ny liggende!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vakkert!

Nå er det tid for å kose seg, en stund...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •