LC Audio The End Millennium, demontere og bygge opp igjen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LC Audio The End Millennium, demontere og bygge opp igjen

Jeg har en 2*120 watt effektforsterker fra LC Audio. Ganske kjent og heter The End Millennium mk2. Jeg vurderer å lodde den ifra hverandre og bygge den opp.

Da jeg kjøpte kortene, syntes jeg kabinettet til forsterkeren var dyr og veldig stort også, så jeg laget mitt eget i tre og alu.

Bunnplata og topplokket til kabinettet er nå i tre, og den har ikke softstart, synes det skulle vært inne i kabinettet, samt så mangler jeg av/på knapp, har litt lyst på balanserte innganger, og eventuelt diode på frontplata som viser power/eller at kretskortene virker.

Jeg har greie kjøleribber, men de kunne vært hakket penere og mer gjennomførte.

Det jeg trenger er aluminium for kabinettet, kjøleribber og kabler, samt eventuelt nye kontakter, eller eventuelt et brukt kabinett. Samt softstart (LC Audio har kanskje en passende), strømbryter (gjerne mulighet for fjernstyring), og dioder. (eller nesten alt dette)

Hvor er det vanlig å kjøpe slike deler?
    Tenker at prisen egentlig ikke bør overstige kr 1500, hvis det skal være fornuftig.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av løven25
    Jeg har en 2*120 watt effektforsterker fra LC Audio. Ganske kjent og heter The End Millennium mk2. Jeg vurderer å lodde den ifra hverandre og bygge den opp.

Da jeg kjøpte kortene, syntes jeg kabinettet til forsterkeren var dyr og veldig stort også, så jeg laget mitt eget i tre og alu.

Bunnplata og topplokket til kabinettet er nå i tre, og den har ikke softstart, synes det skulle vært inne i kabinettet, samt så mangler jeg av/på knapp, har litt lyst på balanserte innganger, og eventuelt diode på frontplata som viser power/eller at kretskortene virker.

Jeg har greie kjøleribber, men de kunne vært hakket penere og mer gjennomførte.

Det jeg trenger er aluminium for kabinettet, kjøleribber og kabler, samt eventuelt nye kontakter, eller eventuelt et brukt kabinett. Samt softstart (LC Audio har kanskje en passende), strømbryter (gjerne mulighet for fjernstyring), og dioder. (eller nesten alt dette)

Hvor er det vanlig å kjøpe slike deler?
    Tenker at prisen egentlig ikke bør overstige kr 1500, hvis det skal være fornuftig.

www.dynabel.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kan få hjelp muligens her på forumet.
    Det som skjedde når jeg koblet strømmen til effektforsterkeren var at sikringen gikk.

Nå får jeg koblet til uten at sikringen går, men det kommer ikke lyd fra høyttalerne.

Jeg har en formening om at det bare kommer brummelyd i fra hjelpetrafoene, og ikke hovedtrafoen. Har en hjelpetrafo til hvert kanal.
    Er det noe logikk i dette?
    Tror egentlig det er en ganske enkel feil, kretskortene ser OK ut, men kjøleribbene blir ikke varme. Tror det kunne vært unngått med softstart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •