bygge subber, 2x15.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bygge subber, 2x15.

Sitter lit i planlegingsfasen for nye subber, tenker å bygge meg 2, 15 tommers sono subber for å ta seg av de laveste frekvensene under film titting.
    Har tittet lit på disse DIYCable.com : Intro » Home » Exodus Subwoofers ».

Lurer lit på hva dere eksperter mener om disse?, er dette gode greier eller?.
    Er disse egnet for å monteres liggende?, ønsker å bygge sono for vil ha noe som ta minst mulig gulv plass i hvert sit hjørne bak.

eventuelt gode alternativ?, tenker å drive det med en t-amp ta 2400.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si ifra hvis du trenger rør, jeg har 500x1500mm til overs som du kan få en bra pris på.

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jr1
    Sitter lit i planlegingsfasen for nye subber, tenker å bygge meg 2, 15 tommers sono subber for å ta seg av de laveste frekvensene under film titting.
    Har tittet lit på disse DIYCable.com : Intro » Home » Exodus Subwoofers ».

Lurer lit på hva dere eksperter mener om disse?, er dette gode greier eller?.
    Er disse egnet for å monteres liggende?, ønsker å bygge sono for vil ha noe som ta minst mulig gulv plass i hvert sit hjørne bak.

eventuelt gode alternativ?, tenker å drive det med en t-amp ta 2400.
    I ein 254 l kasse med 2 stk 4" porter som er 56 cm lange så får du ein flat kurve ned til 17.6 hz. Vist du mater den med 1000w så skal du helder ikkje oppnå xmax og det skal ikkje danne seg blåselyder.

Eit eventuelt alternativ kunne vert å gå vekk i frå sono og prøvd ei kasse med passive slaver sidan dei kosta berre 55$ stk.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    I ein 254 l kasse med 2 stk 4" porter som er 56 cm lange så får du ein flat kurve ned til 17.6 hz. Vist du mater den med 1000w så skal du helder ikkje oppnå xmax og det skal ikkje danne seg blåselyder.

Eit eventuelt alternativ kunne vert å gå vekk i frå sono og prøvd ei kasse med passive slaver sidan dei kosta berre 55$ stk.:-D
    Tror ikke jeg våger meg inn på slave subber, synes det høres avansert ut med slaver å vekter. sono er egentlig mitt i blinken for meg på disse da di skal stå ved bak vegg å ta minst mulig gulvplass, er ikke så farlig med høyde der de skal stå. har også vurder 18 tommere, men synes det høres litt for voldsomt ut.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jr1
    Tror ikke jeg våger meg inn på slave subber, synes det høres avansert ut med slaver å vekter. sono er egentlig mitt i blinken for meg på disse da di skal stå ved bak vegg å ta minst mulig gulvplass, er ikke så farlig med høyde der de skal stå. har også vurder 18 tommere, men synes det høres litt for voldsomt ut.
    Da er det sikkert best å bygge sono ja:-D

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot

Har ikke forsket på dette selv, men syntes bare at to 4" hørtes litt lite ut. For å være på den sikre siden, er det kanskje smart å gå litt opp i størrelse...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Har ikke forsket på dette selv, men syntes bare at to 4" hørtes litt lite ut. For å være på den sikre siden, er det kanskje smart å gå litt opp i størrelse...
    I følge simuleringsprogramet så skal det ikkje oppstå blåselyder. Når du bruker flenser i begge ender så har du ein ekstra sikkerheit. Vist han skulle ha gått opp så betyr det lengre porter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt mail med forespørsel om prisoverslag på frakt. Håper den ikke er alt for kostbar.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaså. ska du ha litt mer bunndrag? å bruk 21" subban forran?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    jaså. ska du ha litt mer bunndrag? å bruk 21" subban forran?
    Riktig:twisted: .

men fikk svar fra diycable, de henviste til en nederlandsk side ca 700.- mere per element dær. hmmm.....

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For billig frakt kan du bruke JetCarriers båtfrakt, ulempen her blir selvsagt den fantastisk lange ventetiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •