Shaker og lydvolum

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shaker og lydvolum

Hei. Jeg har montert enkle bass-shakere (rumperistere) i sofaen og synes dette er flotte saker. MEN, finnes det filter e.l. som reduserer volumet på signalet ut til risteren? Skulle ha satt en max volum. Ofte at signalet blir litt høyt i de værste eksplosjoner eller bassscenene... (risteren "vrenger" seg, lager ulåt). Så nå må jeg drive å justere volum på risteren underveis, for å få effekt på svake basslyder og redusere på de voldsomme. Any suggestions?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke disse kobles til LFE? Da vil de vel få rette signal i forhold til filmens effekter.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror beldever er ute etter å få satt et "fast" volum på shakerene....; altså at de rister likt enten en ser film med lavt volum eller en ser film med høyt volum. Jeg og har et par shakere i sofaen, og av og til går de "i bunn" pga jeg har litt vel høyt volum.....

Vil tro at å bruke en eventuell analog utgang fra spilleren vil kunne løse dette (gi standard signal uansett volum fra forsterker)..., men da vil det kun gi signal fra 1 kilde. ...... med mindre en har "multiroom" utgang og får et fast signal derfra....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg mente mer et "fast" volum eller i allefall sette en maks som de ikke kan overstige. Jeg skal forske litt mer på analogutgangen...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er kanskje ute etter en "compressor". Disse brukes i studiosammenheng for å gjøre akkurat den jobben, nemlig slippe signaler gjennom men begrense toppene.

Sound1.com - Samson S Com

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare prøv å koble dem til "tape out" / "rec" ut fra reciever, den har fast volum, uansett kilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •