Hei!
Jeg planlegger naa mitt förste höytalerbygg "helt fra scratch". Jeg har lenge sett paa forskjellige prosjekter som er bygd her paa forumet, og plukket opp det som for meg virker som morsomme ideer. Det jeg til naa har tenkt paa er en gulvstaaende sak, med U18RNX/P og 27TBCD/GB-DXT i et MTM oppsett... Det eneste som skurrer litt for meg er det at det da blir basser for närmere 2000 i hver boks, men diskant for 500? Vil dette väre et ytelsesmatch som er nogenlunde fornuftig? Ser den siste kreasjonen til seas er akkurat denne komboen, men önsker gjerne tanker og innspill...

Det jeg haaper aa oppnaa i dette prosjektet:
Läre aa ta basic maalinger;frekvensrespons, impedans og dertil parrametere
Implementere dette i LSPcad "lekt en del me det, men ingen praktisk erfaring"
Bygge prototypboks, for aa se paa invirkningen av baffelutformingen, demping osv.
Torturere dere med rikelig me spörsmaal etterhvert jäg gaar paa problemene.

Lydmessig:
En grei allrounder, dvs. ikke spessielt frempaa eller agressiv, og dertil lyttervennelig. Derimot önsker jeg en viss dynamikk "derrav litt ekstra areal i bassen", som jeg ut ifra vill gjetning vil tro hjelper paa?

Utforming:
Skal staa paa en hybel, og burde derfor ikke väre enorm. Tenker smal baffel, og i stedet litt dypere... Ser jeg fort ender opp med 80L, hvilket gir nevneverdige dimensjoner...

Saa det jeg faktisk lurer paa naa i förste omgang er
Hva tror dere om elementkomboen? Overkommelige elementer aa jobbe med for en rookie?
Det er helt sikkert ett eller annet opplagt problem jeg ikke har spottet enda, saa hvis noen ser noe gäli , saa skrik ut!
Evnt andre elementkomboer?

Med vennelig hilsen
Sindre