DIY takfeste for projektor uten skruehull på undersiden.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY takfeste for projektor uten skruehull på undersiden.

Når jeg bestemte meg for å henge opp projektoren i taket, hadde jeg ikke noe valg; jeg måtte bygge det selv. Grunnen til dette er at det ikke selges takfeste til min projektor. Antakeligvis fordi det er utgått, men også fordi det ikke er skruehull på undersiden av projektoren.

I førsteomgang kjøpte jeg høyttalerfestet på Biltema, som til oppmerksomhet til de som ikke visste det, tåler iallefall 50 kilo når det monteres vertikalt.

Istedet for å kjøpe finerplater, fant jeg platen som var skjært ut der hvor et 18" element skulle stå på en PA-sub faren min lagde. Den var faktisk perfekt i størrelse, for da fikk jeg i tillegg noen fine avrundede kanter foran og bak! :P

Her limer jeg på noen "lister" som skal hindre projektoren i å skli fram og tilbake.

Her har jeg satt inn innslagsmuttere for høyttalerfestet.

Her har jeg avrundet kantete på "listene".

Etter en stund kom jeg ikke så mye lenger uten noen reimer og en kabel som var lengre enn den jeg hadde (1.8m), så jeg syklet 35km til Biltema, for å kjøpe disse stroppene og en lenger kabel! (!) Og, denne Biltema skjermkabelen er ikke så ille hvis du kjøper "high quality" versjonen som koster 99 kroner (den er ikke high quality... :wink: ). Jeg har også "slengt" på et lag maling. Jeg orket ikke to strøk og grunning når det bilr så lite synlig.

Her har jeg satt på noen skumgummiklosser som skal hindre projektoren i å skli.

Dette sitter godt!

Kablene er foreløpig stripset langs taket. Jeg skal kjøpe en kabelkanal.

Lerretet er foreløpig et laken, men jeg får kanskje et nytt i dag.

Dette kostet meg totalt:

Høyttalerfeste: 149 kr
    2X Reimer: 79 kr
    -------------------------
    Sum: 228 kr

Resten hadde jeg fra før.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg kan skaffe deg et par sorte stropper for bare noen få hundrelapper

Ellers ser det meget bra ut :wink:

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror jeg kan skaffe deg et par sorte stropper for bare noen få hundrelapper

Ellers ser det meget bra ut :wink:
    Hehe... Jeg kan klippe opp noen andre sorte stropper vi har, og bruke disse på "strammerne". Egentlig synes ikke projektoren så veldig godt der den henger i taket, så det gjør meg ikke så mye... :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •