Dynaco preamp hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaco preamp hjelp!

Hei, jeg har hvert så heldig å få i oppdrag å fikse og låne en Dynaco preamp og Dynaco st 70 amp. Problemet er nokk ikke så veldig stort, har ikke kommet i gang med testing enda, men det jeg mangler er tegninger på selve preampen. Jeg leser på baksiden og finner "DYNAKIT Model PAS-2" Sier dette dere noe ? Jeg klarte ikke å finne noe som helst på denne saken her.

Den er forsåvidt us standard og forsynes med herlige 120V ~. Har en liten skilletrafo som skal levere greit med strøm til den.

Er det noen her på forumet som kunne hjelpe meg litt? Kan tenkes at flere i det norske land sitter med en slik og kansje har erfaring..

Denne er også veldig gammel så det kan kansje være en ide å bytte ut div deler som elektrolytter osv, merker meg at en del av dimmerne er litt ruskette. Har også funnet en feil bare med å ta en kjapp titt i dag Det er ikke lodde tin igjenn på den ene polen der hvor strømmen kommen inn til av og på bryteren, detta skal fikses så tar jeg kansje å fyrer den opp og ser om den gløder

Fra fronten.
    Picasa Web Albums - josteinkallevik
    Litt inni selve herligheten.
    Og sist og ikke minst resten av stallen

Noen som kan gi meg et tips om hvordan jeg skal legge opp bilder her på dette forumet? Hadde hvert fint å fått dem frem uten å ha link liksom. Forstår meg ikke helt på greia med at picasa ikke skal fungere.

Håper noen har et tips

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt sent på meg i går og så ikke tråden før jeg skulle legge meg..
    Iallefall er Dynaco en av rørforsterkerne som det finnes mest oppgraderingskit for. I tillegg til de linkene jeg har lagt ut så finner du også en masse hos Triode Electronics Inc. Tube Amp Kits Transformers Tubes Dynaco Upgrades and Parts De har veldig bra trafoer tilpasset Dynaco/kit, ja til og med for det europeiske markedet

Veldig bra greier du har der. Får du liv i det så kommer du til å bli meget fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanon !! Takk for hjelpen altså

Forsterkerne er jo ikke mine, så det blir veldig lite penger å legge ut på dem for min del da, men jeg vil ha dem i gang å teste dem litt for å høra hva det egentlig er. Finner jeg noe gæli så fikser jeg det sånn at den hvertfall fungerer greit.

Men er dette egentlig sånn DIY kit som har hvert på markedet i gamle dager?
    Og er det noe å satse på om en vil ha rør i hus? Jeg har to coaxer fra hawthorne audio som jeg vil drive med rør for å få den rette klangen osv.
    Derfor ble dette fryktelig fristende å teste litt ut for å se om det er bra greier.
    Og finnes det hele kit med de rette delene slik at jeg får 230v og ikke 120v?
    Ser du vnvner det at de er bra utvalg for europeiskmarked, og går ut i fra at det finnes kit som passer fint for meg. Jeg satser først på å teste litt å så gå til innkjøp av en slik Dynavo st 70. Trenger egentlig ikke preamp siden jeg kan bruke min HK 980 sånn i starten. Tror det duger litt hvertfall.

Har du direkte linker til komplette kit med bra komponenter så blir jeg veldig glad

Takk for hjelpen så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av culexus
    Har du direkte linker til komplette kit med bra komponenter så blir jeg veldig glad
    Har ikke linker til kit, men fant en side med linker til download av skjema til diverse - også Dynaco.

ElektroTanya | Service manuals and repair tips for electronics experts

PS. Du trenger ikke legge så mye arbeid i dette, det var ikke derfor du fikk den med deg... Kan gjerne se ut som du har flere prosjekter som står foran i køen. :smile:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •