nye diy high end on-wall ht med atm diskant og seas excel.ferdig. nye bilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nye diy high end on-wall ht med atm diskant og seas excel.ferdig. nye bilder

nytt år nye muligheter. da jeg ikke har så god gulvplass som jeg skulle ønsket. måtte jeg prøve on-wall løsning.så på ett par høytalere men vis man skal ha noe som er brukbart så koster det. så tenkte å bygge noen selv. hadde noen seas excel 8" basser liggende. så har sett att mange bruker å anbefaler beyma sin atm diskant. så kjøpte 2 stk. så en høytaler blir med 1 atm diskant og en seas 8" bass. blir bygget i 22 mm mdf. så malt hvite, med hvit frontgrill. målene blir 110cm høy, 29cm bred og 19cm dyp. så i bunnen av kassen blir det egen filterkammer og ht terminaler. filteret er beregnet av mr tangen. vet hva har driver med og hjulpet meg utrolig mye på veien. alltid behjelpelig og hyggelig. så har bestilt plater til kapp. får vel de i morgen. så begynner vel smått til uken å bygge litt. tror att det her blir ganske bra. fruen er veldig fornøyd med ideen jeg kom med så, hun er bare glad det ikke står noen kasser på gulvet mer. lagt med en tegning om hvordan det blir.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En høyttaler en kan støvsuge under. Fantastisk! :P

Det er ihvertfall gode elementer, så dette kan bli bra. PS; før du legger inn delefilteret, ha det ute og lytt litt først. Dersom det er noe du er missfornøyd med kan du da endre før du legger det inn.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja skal ikke høre mye klaging i huset da.
    ja filteret er lett tilgjengelig ja. får se når jeg drar fram microfonen ser hva den sier da. ja gleder meg til jeg blir ferdig med disse og høre atm hvordan det blir.
    fikk ikke henta platene i dag heller. kjedelig det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da har jeg kommet igang med byggingen. har nesten blitt ferdig med begge kassene. mangler bare noe avstivning og frese ut hull til elementene. så går jo fremover. hadde jeg hatt et verksted eller ett sted jeg kunne saget inne, så hadde jeg blitt ferdig i dag. men blir jo litt tunge disse her. noen som vet hvor mange kg som kan henge på en dobbelt gips vegg? den her kassa blir vel på rundt 30 kg.
    tok noen bilder. tatt med mob så ikke så bra bilder
    Vedlegg 60266

Vedlegg 60267

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det ble jo bra bilder. fikk bare lasta opp 2 stk. får prøve å ta noen med sr kamera.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da var disse så å si ferdig. mangler bare litt målinger og noen små justeringer. fikk jobbet en god del i helgen.
    på fredagen stod jeg ute i snøværet å lagde hull å freste plater. moro. bak høytalerne har jeg satt på en plate som jeg kan skru høytalerne i. sånn att det sitter godt. bak på plata har jeg frest spor til kablene sånn att ikke de synes. så har jeg trekt kassene å platene med stoff. som fruen valgte. ble utrolig bra. så trekt kabler og kobla filteret,som bare er skrudd med sukkerbiter nå. så kobla til atm og bassen. så klart for testing. lyden er bra men kommer seg mere og mere. ikke noe som er spilt inn enda. men vet jeg blir fornøyd. atm er bare helt utrolig. et velykket prosjekt.
    oppdrag waf.oppdrag fullført. legger ut noen bilder av hvordan det ble.Vedlegg 60731

Vedlegg 60732

Vedlegg 60733

Vedlegg 60734

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kreativt!

Skal man sette en finger på noe, så ville jeg ha brukt sorte skruer på elementene og gjort noe med de festene over kassen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja skal ha det ettehvert. hadde ikke svarte skruer her i natt. men måtte jo teste litt. ja festene skal jeg lage en list over med samme stoffet så det ikke blir så synelig.

men har en del bygge bilder som jeg ikke får lagt ut. står att de er for store. kan jeg minske de eller noe?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt prosjekt

Personlig ville jeg nok hatt tapeten på veggen og høyttalerne grå, sorte eller hvite.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser her ja, dette spiller nok bra kan jeg tenke meg Er det analogt filter du bruker? og hvordan deles det?

Du kan lage bildene mindre i Paint.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja litt smak sak. synes res ble utrolig bra. fruen synes det ble utrolig bra. hun som valgte stoff og slik.
    det er passiv deling av filterne. skal prøve å legge ut flere bilder i morgen.
    gleder meg til jeg skal bygge senteren etterhvert også. den blir med 2 stk 8" og en atm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •